Kulkukoira  Proturbo

JoriK:n 940 turbo *Myynnissä*

  • 88 Vastauksia
  • 38115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #45 : 29.09.2014, 17:19:18 »
Mulla on tuolla entiset ysin orkkis etuiskarit, pitää mennä pilppoon ne rälläkällä ja katsoa mitä löytyy. :2funny:

240 iskari on ihan ok vaihtoehto? Vielä parempi jos on hyvät orkkis 240 iskarit.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #46 : 29.09.2014, 17:33:37 »
Mulla on tuolla entiset ysin orkkis etuiskarit, pitää mennä pilppoon ne rälläkällä ja katsoa mitä löytyy. :2funny:

240 iskari on ihan ok vaihtoehto? Vielä parempi jos on hyvät orkkis 240 iskarit.

jotkut 240 b6 iskarit olis toisaalta ihan hyvät, mutta siinä joutuisi taas sen holkin tekemään sinne...

Rallysystems?

tuonne laitoin kyselyä, b8 ei ollut saatavana mutta kuulemma pystyisivät lyhentämään b6 iskareita tarpeen mukaan, Tuohon nyt voisi jopa luottaakkin kun ilmeisesti oikea alan ammattilainen (ainakin nettisivujen antaman kuvan mukaan ) tekisi lyhennyksen ...


mutta kuitenkin, tuon etupään teen joskus myöhemmin sitten, nyt ensin kun saisi hommattua ne iskarit ja jouset taakse, siellä kun se uusien osien tarve on suuri :)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #47 : 04.10.2014, 12:37:47 »
Viimeviikolla vaihtui takajouset 940 kuormajousiin joita lyhensin 2 kierrosta, tänään olikin sitten vuorossa taka-iskarit :




Eli uudet iskarit ovat siis bilstein b6 sportit.  Olihan ne kalliit mutta ajotuntuma parani huomattavasti joten eiköhän ne ollut hintansa arvoiset  :)



Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #48 : 04.10.2014, 15:40:22 »
Näkee että vanhat iskarit on hetken jo ehtinyt autossa olla. :D Ja eikö ollut aika ero niillä katkotuilla kuormajousilla niihin veteliin lesjöihin verrattuna.  :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #49 : 04.10.2014, 15:57:57 »
Näkee että vanhat iskarit on hetken jo ehtinyt autossa olla. :D Ja eikö ollut aika ero niillä katkotuilla kuormajousilla niihin veteliin lesjöihin verrattuna.  :)

juu kyllä se kuormajousilla parani uskomattoman paljonkin, mutta nyt kun on nuo b6 bilsteinit niin on vielä sitäkin parempi, takapää on jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova, nyt häiritsee tuo etupää toiminta noilla vanhoilla vakioiskareilla :(  täytynee sinne jossakin vaiheessa hommailla kans b6 mutta riittävästi lyhennettynä, koska etupäätä tarkoitus vielä pudottaa se 2-3cm :P

Tässä vielä kuvaa tasaisella :buck2:




Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #50 : 05.10.2014, 11:47:51 »
Nyt näyttäisi makaavan aika hyvällä korkeudella  *W->

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #51 : 05.10.2014, 12:58:45 »
Nyt näyttäisi makaavan aika hyvällä korkeudella  *W->

nojoo, hieman keula on liian korkealla, sen parisenttiä kunhan saan keulaa tipautettua että saa lievän etukenon niin olen tyytyväinen  :)

Add-on korisarjaa se kyllä huutaa, pitäis vaan löytää täys sarja kerralla  :P

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #52 : 19.10.2014, 14:03:30 »
Tänään vaihdoin talvipyörät alle. Vanteina siis Volvon alkuperäiset ¨Hydrat¨, joista vielä kiitokset jakkefp;lle.

Renkaiksi ostin eilen Lahden Rengastopista Nokian Hakkapeliitta R2 kitkarenkaat, 205/55r16 kokoisina:





Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #53 : 19.10.2014, 14:36:35 »
No nehän istuu siihen hyvin ;) Ei kai täristele tai mitään? Vanhoilla kesätassuilla en ainakaan huomannut minkäännäköistä tärinää, mutta niillä nypityillä nastoilla vatkasi kyllä

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #54 : 19.10.2014, 17:59:37 »
No nehän istuu siihen hyvin ;) Ei kai täristele tai mitään? Vanhoilla kesätassuilla en ainakaan huomannut minkäännäköistä tärinää, mutta niillä nypityillä nastoilla vatkasi kyllä


joo eipä ne oikein voi istua huonostikaan kun kuitenkin volvon orkkis vanteet  :D ei tärise yhtään eikä hirveemmin painojakaan olleet laittaneet joten kyllä ne suorat oli.  :)

Tulipahan sitten vielä lisättyä taas yksi lisävaruste, nimittäin karvalakkimallin kattovalo vaihtui tähän kartanlukijanvalo malliseen  ;
Vanha:



uusi:


Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #55 : 19.10.2014, 21:12:13 »
Jännä juttu että Hydra näyttää omaan silmään ehkä jopa paremmalta kuin Gemini.
Geminin pilaa mun mielestä tuo kivikautisen näköinen keskiö kun taas Hydra sileine keskiöineen näyttää jopa "modernilta".

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #56 : 19.10.2014, 21:16:19 »
Vieläkö noin uudessa on tuota vanhanmallista neekerivarustetason valoa?!? Ikinä nähny 900:sta jossa olis tuo malli, tuo sun laittamas vanhanmallinen lukuvalollinen versio sentään on tullu parissa -91:sessä vastaan, muuten niissä on ollu -93 alkaen sitä uudempaa, pyöreäetureunaista mallia aina, yleensä toki ilman sisävaloviivästintä  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #57 : 19.10.2014, 21:26:13 »
Täälläkin -95 940 karvalakissa oli ankea kattovalo ilman lukuvaloja. Tohon kantikkaaseen lukuvalolliseen saa helposti laitettua viivästimen, suosittelen.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #58 : 19.10.2014, 22:25:52 »
Täälläkin -96 945 Turbossa tuo karvalakkimallin valo ;D Eilen aloitin asentamaan uudemmanmallista, mutta se asentaminen jäi lyhyeen. Vanhemman mallin valoon menee nääs abikot ja uudempaan ihan omanlaisensa liitin. Olisiko hyviä asennusvinkkejä, Jori?

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #59 : 19.10.2014, 22:44:00 »
Jännä juttu että Hydra näyttää omaan silmään ehkä jopa paremmalta kuin Gemini.
Geminin pilaa mun mielestä tuo kivikautisen näköinen keskiö kun taas Hydra sileine keskiöineen näyttää jopa "modernilta".

itse taas tykkäsin enemmän gemineistä, vaikkei näissä hydrissakaan mitään vikaa ole  :) Katsotaan jos ensikesäksi löytäisi jotkin ¨erikoisemmat¨ vanteet..

Vieläkö noin uudessa on tuota vanhanmallista neekerivarustetason valoa?!? Ikinä nähny 900:sta jossa olis tuo malli, tuo sun laittamas vanhanmallinen lukuvalollinen versio sentään on tullu parissa -91:sessä vastaan, muuten niissä on ollu -93 alkaen sitä uudempaa, pyöreäetureunaista mallia aina, yleensä toki ilman sisävaloviivästintä  ::)

Kyllä, sitä hieman itsekkin harmittelin, se uudempi ja pyöreämpi malli kun olisi hienompi mutta ei käy ihan suoraan tähän, ja alkuperäistä johtosarjaa en halua tuhota   :-\

Täälläkin -96 945 Turbossa tuo karvalakkimallin valo ;D Eilen aloitin asentamaan uudemmanmallista, mutta se asentaminen jäi lyhyeen. Vanhemman mallin valoon menee nääs abikot ja uudempaan ihan omanlaisensa liitin. Olisiko hyviä asennusvinkkejä, Jori?

Ei sen enempää kuin että tämä vanhanmallinen kantikas käy suoraan ristiin sen lukuvalottoman kanssa  :D

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron