Ei mistään hikeentymisestä ole kyse ja ei asiaa mun mielestä voi päättää noin, että toisilla on ollut "tuuria". Keskeisempi kysymys on kustannusten jako asiakkaan ja Volvon välillä.
Tollaiset mystiset "kaikki hajoaa" "joku sanoi" on syytä kertoa avoimesti, jotta tiedon luetettavuus voidaan arvioida. Aika paljon samantyyppisä legendoja pyörii, esim. ardic/webasto automaattikäyttö, hiukkassuodatin, egr.. Siksi taustat on syytä tietää kunnolla, ennen kuin hysteriaa alkaa leviämään.
Jos ja kun omat kokemuksesi on tuollaisia ja jollain muullakin oli vastaava niin ihan yksittäistapauksesta ei ole kyse. Toisaalta itse en tunne yhtään näiden uuskoristen haldex ongelmaa ja nelikkoja on useita lähipiirissä ja itselläkin ollut - suurimmalla osalla on varsin paljon kilsoja mittarissa..
Kysytään toisen kerran: Mikä on mainitsemasi "Ruotsin Volvo" -lähde, joka kertoi, että näissä olisi kaikkia haldex vehkeitä koskeva suunnitteluvirhe = tyyppivika, joka pitäisi valmistajan toimesta korjata. Ja jos, "Ruotsin Volvo" on sen myöntänyt, niin sama koskee kotimaatakin ja korjauksen hinnan pitäisi olla 0 eur..
EDIT: Yritin etsiä tietoa muilta foorumeilta laihoin tuloksin, onko muille osunut silmiin juttuja laajasta ongelmasta? vai onko kyse siitä ns. normaalista ilmiöstä, ettei missään autossa ole yhtäkään osaa, joka olisi 100% luotettava - kaikki hajoaa joltakin, muttei kaikilta, joko poikkeavan käytön, satunnaisen valmistus- tai asennusvirheen johdosta.