Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ilmastoinnin kompressori käy jatkuvasti, eikä puhalla ilmaa S60,XC/V70,S80,XC90

  • 0 Vastauksia
  • 6936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Tässä todella yleinen vikapaikka otsikon mukaisille oireille.

Kompressorin päälle/poiskytkentää ohjataan höyrystimen jälkeen olevan lämpötila-anturin avulla, mikäli anturi kertoo lämpötilasta höpöjä ohjainlaitteelle, luulee ohjainlaite tietysti, että vielä ei ole riittävän kylmä ja annetaan kompressorin olla käynnissä.
Tämän seurauksena jopa jo kymmenessä minuutissa höyrystimen kenno on mennyt umpijäähän, eikä ilma virtaa enää läpi.
Ratkaisuna tähän on höyrystimen lämpötila-anturin vaihto, jonka hinta on n. 25€  vimeisimpien tietojeni mukaa.



Lainaus käyttäjältä: (=Miksu=) Volvolandia
Joo, eli silloin kun kompura käy lakkaamatta, mutta sammuu kun sen kytkee pois päältä, niin vika on todennäköisesti tuossa anturissa, hintaa jotain 25e muistaakseni..

Siellä se on, mistä olet katsellutkin, mutta se on kaasupolkimen oikealla puolella, auton pituussuuntaan nähden poikittain työnnetty lämmityslaitteen sisään, todennäköisesti valkoista muovia oleva osa, itse anturi on n. 10cm pitkä, mutta suurin osa siitä on lämmityslaitteen sisällä.
Näkyvä osa on ehkäpä noin 1cm korkuinen liitin osa, johon tulee muistaakseni 2 johtoa... ellei sitten 3.

Anturi vedetään vähän nitkuttamalla pois, siinä oli mielestäni joku kuminen läpivienti johon se kiinnittyy.

KUVA LAINATTU rapsu:n TEKEMÄSTÄ LÄMPPÄRIN KENNON O-RENKAIDEN VAIHTO-OHJEESTA  (poistan kyllä, jos tulee sanomista)

Elikkäs suurinpiirtein tuon rastin kohdalla tuolla lämppärin ja höyrystimen kennon luona..

(Kuva poistettu lainauksesta.)
[/quote
« Viimeksi muokattu: 13.09.2012, 18:13:16 kirjoittanut (Miksu) »

 

Carwist  Race.fi