Futurez  Kulkukoira

240 kaasari/ruisku turbon ero?

  • 12 Vastauksia
  • 6072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
240 kaasari/ruisku turbon ero?
« : 01.05.2011, 19:53:00 »
Joo eli mulla on toi r-sport sarjan garrett, ja olen laittamassa sitä tohon B200F lh2.4 koneeseen. Mistä johtuu, kun autolla ajaa, ja tekee tasaisesta ajosta jarrutuksen, eli liinat kiinni. niin kone sammuu. Johtuuko tämä By-passin puutteesta, vai jostain muusta?
Mitä pitää muuttaa, että sais toimimaan?
Ja nyt on tarkoitus tehdä ensiksi vain sellainen toimiva kone kokoonpano, että saa auton katsastettua turbolle. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #1 : 05.05.2011, 15:41:20 »
Pitää painaa kytkinä. :hello:

Mitä se tekee jos vaan paikallaan tyhjäkäynnillä murjaisee jarrupolkimen lattiaan?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #2 : 05.05.2011, 15:43:43 »
Onko IMM:n jälkeen jossain vuoto eli päästääkö/ottaako ilmaa IMM:n ohitse? Samantyylistä ongelmaahan on kun LH 2.4 vehkeeseen laitetaan dumppia  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #3 : 10.05.2011, 22:29:45 »
Pitää painaa kytkinä. :hello:

Mitä se tekee jos vaan paikallaan tyhjäkäynnillä murjaisee jarrupolkimen lattiaan?
Kyllä painan kytkimen pohjaan. ;D
Tyhjäkäynnillä ei kierrokset muutu, vaikka jarrua painakin. sammuu vain vedosta, kun alkaa jarruttamaan. Eli kun paineet on päällä ja kaasuläppä menee kiinni. Mulla ei nimittäin kyseisessä laitoksessa ole mitään venttiiliä välissä, niinkuin noissa uudemmissa ruisku turboissa on se bässi. Eli turbo on peräisin kaasari mallista eli r-sport sarjan ahdin.
Onko IMM:n jälkeen jossain vuoto eli päästääkö/ottaako ilmaa IMM:n ohitse? Samantyylistä ongelmaahan on kun LH 2.4 vehkeeseen laitetaan dumppia  ???
Ei pitäis ottaa ilmaa ohitte, on sen verran tiiviit liitokset.
Se tosiaan on kun teet pitkän/voimakkaan jarrutuksen, niin auto sammuu. Vaikuttaa ihan siltä, että se ei tykkää siitä paineesta, mikä sielä putkistossa on, kun auto menee tyhjäkäynnille. (ei tee tätä normaali jossa, vain jos aja vähän "vedättäen ja alkaa jarruttamaan) Onko se sit se että lh katkasee jotenkin bensan, (laihasta seoksesta ei tuu ainakaan vikakoodia, eikä auto muutenkan käy laihalla) vai voiko toi by-passin puute aihettaa jotain? senhän pitäis kierrättää se "paine" takaisin imupuolelle ahdinta... ??? ei ymmärrä :buck2: :idiot2:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #4 : 10.05.2011, 22:58:59 »
Tekeekö saman jos heität vaihteen vapaalle ja kytkin ylhäällä jarrutat?
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #5 : 11.05.2011, 22:06:49 »
Niin ja sammuuko se myös jos vaan kovan vedätyksen keskeyttää painamalla kytkimen pohjaan ja nostamalla kaasun?

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #6 : 14.05.2011, 21:14:12 »
Tekeekö saman jos heität vaihteen vapaalle ja kytkin ylhäällä jarrutat?
Kyllä
Niin ja sammuuko se myös jos vaan kovan vedätyksen keskeyttää painamalla kytkimen pohjaan ja nostamalla kaasun?

Kyllä
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #7 : 17.05.2011, 19:16:39 »
Eli ei tuo jarruttaminen liity asiaan mitenkään. Voidaan siis sulkea jarrutehostin pois.

Myöskään tuolla turpolla ei ole merkitystä, ja se että ei ole bypassia tarkoittaa sitä että turbossa aukeaa hukkaportti kokonaan, jolloin pakopaine laskee, paitsi jos olet ottanut paineen hukkaportille imusarjasta tms, huono juttu.

Imuvuoto voisi tuollaista aiehuttaa, mutta ahdoilla tuollainen pitäisi ilmetä vuotona.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #8 : 12.06.2011, 12:52:25 »
Eli ei tuo jarruttaminen liity asiaan mitenkään. Voidaan siis sulkea jarrutehostin pois.

Myöskään tuolla turpolla ei ole merkitystä, ja se että ei ole bypassia tarkoittaa sitä että turbossa aukeaa hukkaportti kokonaan, jolloin pakopaine laskee, paitsi jos olet ottanut paineen hukkaportille imusarjasta tms, huono juttu.

Imuvuoto voisi tuollaista aiehuttaa, mutta ahdoilla tuollainen pitäisi ilmetä vuotona.

Ahdot nousee kyllä ainakin mittarin mukaan, Hukkaportin ohjaus on imupesästä, kuten se vakio kaasari turbossa on.
ei ymmärrä, missä vika voi olla ??? imuvuotoja ei ole, koska mittari näyttää ahtoja ajaessa, ja ainoa vika mikä ilmenee on toi sammuminen.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #9 : 12.06.2011, 14:34:38 »
Kyllähän siinä turbossa nyt tuottoa on enemmän kuin mitä sellainen imuvuoto laskee lävitseen joka sallii vielä koneen käyvän, mutta tosiaan yleensä se ilmenee ahdoilla melkoisena suhinana.
Etkä sä ole tyhjäkäyntiäkään säätänyt mitenkään älyttömän alas, vaan se on suunnilleen normaali ~1000rpm?

Onko sulla siis normi LH2.4 turbo mallin ruisku, vai jokin vaparista patentoitu?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #10 : 12.06.2011, 16:50:46 »
Bypassin puute.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #11 : 12.06.2011, 19:22:28 »
Kyllähän siinä turbossa nyt tuottoa on enemmän kuin mitä sellainen imuvuoto laskee lävitseen joka sallii vielä koneen käyvän, mutta tosiaan yleensä se ilmenee ahdoilla melkoisena suhinana.
Etkä sä ole tyhjäkäyntiäkään säätänyt mitenkään älyttömän alas, vaan se on suunnilleen normaali ~1000rpm?

Onko sulla siis normi LH2.4 turbo mallin ruisku, vai jokin vaparista patentoitu?
Tyhjäkäynti kierrokset on sen 750rpm, niin kuin ne vakiona onkin.
Ja tää ruisku on patentoitu lh2.4 vapari malli, mutta ei mulla kyllä ahtojakaan ole kuin se vakio 0,3-0,5bar.
Eli pitäs vielä toimia, ja toimiikin kiihdyttäessä ja muuten ajaessa, mutta "moottorijarrua"/kaasun nostoa ei kestä.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 kaasari/ruisku turbon ero?
« Vastaus #12 : 09.07.2011, 10:23:42 »
Mulla on omassa r-sportissa sellanen vika kanssa että kun polkasee kaasua ja päästää kaasusta ni sammu ihan suoraan.. tyhjäkäynnillä kyllä pysyy muuten!
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy