Autodiagnoosi  Carcom Oy

TDI/MTDI pumpun ajoitus

  • 7 Vastauksia
  • 2694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
TDI/MTDI pumpun ajoitus
« : 24.07.2014, 14:24:44 »
paljo on pumpun ajoitus D5252T mtdi pumpullla. pumpussa on TDI nokkalevy ja nestepää.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #1 : 03.08.2014, 02:26:55 »
Siitä TDI:n vakioennakosta ei kannata varmaankaan poiketa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #2 : 03.08.2014, 10:57:06 »
Siitä TDI:n vakioennakosta ei kannata varmaankaan poiketa.

jos laittaa TDI vakio ennakon ni savuutus on valtavaa ja käy huonosti, vaatii enemän ennakkoa.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #3 : 03.08.2014, 17:10:37 »
jos laittaa TDI vakio ennakon ni savuutus on valtavaa ja käy huonosti, vaatii enemän ennakkoa.

Mustaa vai sinistä savua? Ilmeisesti sinistä jos kerran enemmän ennakkoa pitää olla. Mihin pumppuun se on tehty, ts. sopiiko ennakonsäätimen asetukset edes lähelle tuohon TDI koneeseen?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #4 : 04.08.2014, 00:22:55 »
Mustaa vai sinistä savua? Ilmeisesti sinistä jos kerran enemmän ennakkoa pitää olla. Mihin pumppuun se on tehty, ts. sopiiko ennakonsäätimen asetukset edes lähelle tuohon TDI koneeseen?

sinistä ja haisi pahalle.
pumppu tehty AAB moottorin pumpun kuoriin. korva kuulolla sain sen toimimaan mutta alakieroksilla on pikkasen karkeen kuullonen.
mulla olis säätimen mäntää erinjäykkisiä jousia ja erinpaksusia rikkoja.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2014, 00:37:55 kirjoittanut jake74 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #5 : 04.08.2014, 01:03:15 »
Jos sulla on ne suoraruiskun ennakonsäätimen palikat niin ne varmaan olisi hyvä lähtökohta, se sähkösäätö suoraruiskussa on käsittääkseni ainoastaan käynnistystä varten?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 682
  • TDI POWER
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #6 : 04.08.2014, 22:38:24 »
Jos sulla on ne suoraruiskun ennakonsäätimen palikat niin ne varmaan olisi hyvä lähtökohta, se sähkösäätö suoraruiskussa on käsittääkseni ainoastaan käynnistystä varten?

ei vaan perussäätö tarvitaan käynnistymiseen ja sähkösäätö hoitaa loput, näin olen käsittänyt...

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: TDI/MTDI pumpun ajoitus
« Vastaus #7 : 04.08.2014, 23:42:51 »
Tottapa muuten, sattui väärinkäsitys itselle kun katselin dokumentteja, kyseinen solenoidi säätelee siis ruiskutuksen alkukohtaa (start) ja tulipa mietittyä lontoon kielestä liian mutkat suoriksi...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Elekma  Autoracing