Kulkukoira  Proturbo

850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.

  • 22 Vastauksia
  • 7242 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jylppy850

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« : 02.05.2011, 17:23:31 »
Sain just uudet kumit alle ja testata piti moottoritiellä...
Vauhtityyppien aikana alkoi kuulua kummaa ääntä kuin olis putkesta lähteny äänieristeet.
Hiljempaa ajaessa huomasin koneen käyvän ilman jotain sylinteriä.
Ajattelit, että tulpat pitää vaihtaa.
Eipä auttanut!
Vaihdoin vielä piuhatkin ... ilman apuja.
Puristuspaineet näyttivätkin karmean totuuden! 2. sylinteri Vain 2 Bar. :'(
Olisko pakovena jääny/palanu auki jumiin tms. Bensana oli E10.

Ensi viikolla kone auki...

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #1 : 02.05.2011, 17:27:56 »
Bensana oli E10.

Ensi viikolla kone auki...

850? mikä tekniikka  ?

sillähän se varmiten selviää
« Viimeksi muokattu: 02.05.2011, 17:30:06 kirjoittanut skebazu »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14969
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #2 : 02.05.2011, 17:34:38 »
850? mikä tekniikka  ?

sillähän se varmiten selviää
Jos otsikko on 850R niin E10 ei ei
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #3 : 02.05.2011, 17:35:54 »
Oliko säädetty E10:lle? E10:n stoikka on 14,1. <Kippis>

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #4 : 02.05.2011, 17:36:12 »
Jos otsikko on 850R niin E10 ei ei

joo huomasin jälkeenpäin  :facepalm: sitä kans että E10 ei tee varmasti tälle hyvää  ???

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #5 : 02.05.2011, 17:41:55 »
Ei siinä E10:ssä muuta pahaa kuin että sen oktaaniluku on 95 eli ei suositeltava R:llä revittelyyn.

Lambda kyllä vetää seoksen oikeaksi, mutta oktaaniluku ei riitä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #6 : 02.05.2011, 17:47:42 »
Ei siinä E10:ssä muuta pahaa kuin että sen oktaaniluku on 95 eli ei suositeltava R:llä revittelyyn.

Lambda kyllä vetää seoksen oikeaksi, mutta oktaaniluku ei riitä.
Käsittääkseni jos lambdalle ei kerrota, että stoikka on 14,1, niin se kyllä pitää sen 14,7.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #7 : 02.05.2011, 17:53:48 »

Puristuspaineet näyttivätkin karmean totuuden! 2. sylinteri Vain 2 Bar. :'(


Paljonko muissa oli?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #8 : 02.05.2011, 17:59:43 »
Käsittääkseni jos lambdalle ei kerrota, että stoikka on 14,1, niin se kyllä pitää sen 14,7.

Lambda ei tiedä polttoaineen kemiasta yhtään mitään, vaan se katsoo pakoputkesta onko seos rikas, laiha vai sopiva. Se (tai oikeammin ECU lambdan signaalin perusteella) vetää sopivan suuntaan niin kauan että tulee säätövara vastaan tai sopiva saavutetaan. Tuo 14,1 ei ole lähelläkään säätövaran rajoja.

Esim. allekirjoituksen V70 -00 meni päästötestistä liehuvin viirein lambda-arvolla 1,000 kun tankissa oli 95E10:ä. HC-pitoisuudet 2 ja 3 ppm ja happea jotain säälittäviä prosentin osia. Eikä tasan tarkkaan ollut lambdalle kerrottu mitä tankissa on.   :)
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #9 : 02.05.2011, 18:04:17 »
Väitätkö, että stoikassa jäännöshapen määrä pakokaasussa on sama kummallakin bensalla?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #10 : 02.05.2011, 18:24:38 »
Väitätkö, että stoikassa jäännöshapen määrä pakokaasussa on sama kummallakin bensalla?

 :)

Eikös se stoikiometrinen seos juurikin tarkoita että kaikki happi kuluu tasan, ei jää yli happea eikä polttoainetta.

LISÄYS: AFR:n säätämisellä polttoaineen mukaan ei ole merkitystä jos lambdasäätö on käytössä kuten se katuautossa normaalisti on, mutta jos haluaa raa'at bensakartat räknäillä kohdilleen niin että lambdan tarvii säätää mahdollisimman vähän tai ajetaan säätöjen jälkeen tyystin ilman lambdaa niin sitten tarttee säätää tauluja bensan mukaan.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2011, 18:28:06 kirjoittanut TOK »
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #11 : 02.05.2011, 18:31:08 »
Ei.
Jos stoikassa ei jää happea lainkaan, niin miten lambda voisi päätellä, että seos on stoikka tai rikas?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #12 : 02.05.2011, 21:06:15 »
Jos stoikassa ei jää happea lainkaan, niin miten lambda voisi päätellä, että seos on stoikka tai rikas?

No stoikiometrisessä määritelmän mukaan jää happea vain sen verran kuin palamisreaktio moottorissa on epätäydellinen. Se puolestaan ei ole suorassa suhteessa polttoaineen AFR:ään.

Tuon loppuosan osalta, miten tämä kysymys riippuu polttoaineen AFR:stä?

Stoikiometrinenhän on vain hiuksenhieno tasapaino laihan ja rikkaan välissä. Kapeakaistalambda periaatteessa signaloi vain rikasta/laihaa eli pakokaasussa ei ole/on happea. Stoikiometrisen kohdalla lambdan signaali räpsii eestaas kun välillä näkyy happimolekyyli ja välillä ei.

Kerro nyt miten tämä riippuu polttoaineen AFR:stä? Se kapeakaistalambda räpsii eestaas silloin kun hapen määrä on sopiva polttoaineen määrään nähden. End of story.

(Laajakaista toimii muuten vastaavasti mutta räpsinnän sijasta se näyttää osajännitettä sen mukaan kuinka kaukana stoikiometrisestä ollaan. Mutta se on edelleen pelkkä kuumankestävä happianturi jota ei kiinnosta polttoaineen kemiallinen sekoitussuhde hapen kanssa.)
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #13 : 02.05.2011, 21:10:47 »
Nythän kysymys onkin jäännöshapen määrästä, jotta ei sekoiteta ihmisten päätä jollain NSDAP:llä tai tanssimusiikilla.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850R 2. sylinterin puristus paineet hukas.
« Vastaus #14 : 02.05.2011, 21:21:35 »
Joo, mäntä sieltä meni.
Kerro nyt tässä kun selviää. :)

 

Kulkukoira  Proturbo