Off-topic, mitäs uusi ratti maksaa? Ilmeisesti se on aina "koko paketti" eli airbagit ym.? Omassa ratissa ei muuta vikaa, kuin 222tkm mittarissa. Alkaa vähän kiiltämään ja olemaan liukas 
vm.2010> ratit maksaa eBayssa 100-200 euroa ilman airbagia. Nytkin niitä on siellä useita myynnissä. Näyttää siltä, että käytännössä airbagi tulee harvoin ratin mukana. Tästä syystä itse päädyin toisenlaiseen ratkaisuun ratin suhteen, koska pelkät airbagit maksaa käytettynä helposti 300-400 euroa. 500€ on liikaa pelkästä ratti-retrofitatuksesta...
Joten päädyin varasuunnitelmaan: Löysin saksan eBaystä käytetyn "vanhanmallisen" vm.2009 ratin 70€ hintaan, jonka lähettävät suoraan saksalaiselle, hyväksi toteamalleni verhoilijalle (Meinlenkrad GmBH). Olen käyttänyt ko. firmaa entisissä autoissani, ja tekevät todella upeaa jälkeä. Saa itse valita tikkauksen värit ja käytettävän nahan tyypin. Eli kaiken voi suunntella juuri mieleisekseen. Hinta verhoilulle on ollut omassa tapauksessani 110€ + toimituskulut suomeen 15€. Eli tässä tapauksessa yhteensä n.200€, jolloin vanha ratti jä itselleni. Muuten olisin joutunut lähettämään vanhan rattini verhoomoon, ja auto olisi seissyt ilman ohjaupyörää viikon tai kaksi.
Tätä ym. saksalaista firmaa voin omasta puolestani suositella. Hinta ja laatu todella kohtaavat. Ja yhteydenpito on A-luokkaista. Minulta saa vanhan ratin työstettäväksi 80€ hintaan, ellei halua seisottaa autoa ilman ruoria odottamassa verhoilijan työsuoritusta. Pariin entiseen Bemuuni teetätin ko. firmassa uuden ratin, ja se kyllä muutti auton fiilistä selvästi tuoreemmaksi.