Futurez  Kulkukoira

245-93 230 f sammuu kylmänä

  • 7 Vastauksia
  • 2541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Old school

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
245-93 230 f sammuu kylmänä
« : 04.05.2011, 20:10:31 »
Etsin vanhoista jutuista, mutta en osannut löytää.

Volvo starttaa tosi hyvin, muttaa sammuu samantien. Hirmu kaasuttamisella ja kytkimen luistolla pääsee ajoon ja vauhti pysyy, kun etsii sopivan kaasupolkimen asennon. Ihan "pintakaasulla" ei kulje, mutta pikkasen enemmän poljinta, niin matka taittuu. Liikennevaloissa meinaa lämpimänäkin sammua,  moottorinohjaus nostaa kierroksia ja sitä ees taas sahaamista sitten jatkuu, kunnes pienellä huudatuksella lähetään, että kytkinlevy käryää.

Lampaanvalo on palanut jo kauan ja em. oireet myös lievänä, mutta nyt alkaa ajoa haitata ja leimalle pitäis mennä.
Tarkistan vielä oliko 3-2-1 vai 2-3-1.

Pyydän myös anteeksi saamattomuuttani, etten heti puuttunut asiaan, kun oireet alkoivat. Laiska, myönnän...



Kiitokset jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #1 : 04.05.2011, 20:30:24 »
Kokeile ottaa ilmamassamittarin johto irti. Paraneeko tyhjäkäynti?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #2 : 04.05.2011, 20:30:56 »
Pysyykö tyhjäkäynnillä siis koskaan käynnissä vai alkaako toimia kun kone lämpenee?

Jos tyhjäkäynti puuttuu vain kylmänä niin voisi olla että kylmärikastukset puuttuvat. Tällöin tarkasteluun koneelle lämpötietoa vievä anturi ja erityisesti sen johdot ja maatot.

Jos tyhjäkäynti puuttuu aina niin tyhjäkäyntiventtiili, sen sähköt ja kaasuläpän säätö sekä tyhjäkäyntikytkin tarkasteluun.

LISÄYS: Jaa tuossahan oli että lämpimänäkin valoihin meinaa sammua. Mutta kone kuitenkin ottaa kierroksia mikä viittaa siihen että tyhjäkäynti jollain tavalla toimii. Voisi silti olla jumittava tyhjäkäyntiventtiili, löytyy kumiletkun välistä imusarjan alta. Sen saa helposti käteen ja putsaus CRC:llä tai bräkleenillä tai vastaavalla, ei vettä sinne, läpän pitää liikkua kevyesti ja takeltelematta käsin. Samalla katsoo sähköjohdon liitoksen ettei ole hapettumaa.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2011, 20:34:14 kirjoittanut TOK »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #3 : 04.05.2011, 20:56:52 »
käykö tasaisesti kierroksilla?

imm->imusarja välinen haitariletku kannattaa tarkistaa, se tekee mitä ihmeempiä oireita silloin kun se on poikki.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Old school

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #4 : 06.05.2011, 11:43:53 »
Eipä oikein käy kierroksillakaan kovin hyvin, mutta ottaa kyllä rundua, kun ruokkii. Maantiellä kulkee, mutta silloinkin ikäänkuin tökkii kokoajan pientä huomaamatonta kanitusta.

Tsekkailen viikonloppuna noi vihjeet ja jatketaan sitten...

Kiitokset tähänastisesta

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #5 : 06.05.2011, 15:17:33 »
Tarkasta samalla että on jako kohdallaan.

Poissa Old school

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #6 : 01.06.2011, 08:29:12 »
Etsin vanhoista jutuista, mutta en osannut löytää.

Volvo starttaa tosi hyvin, muttaa sammuu samantien. Hirmu kaasuttamisella ja kytkimen luistolla pääsee ajoon ja vauhti pysyy, kun etsii sopivan kaasupolkimen asennon. Ihan "pintakaasulla" ei kulje, mutta pikkasen enemmän poljinta, niin matka taittuu. Liikennevaloissa meinaa lämpimänäkin sammua,  moottorinohjaus nostaa kierroksia ja sitä ees taas sahaamista sitten jatkuu, kunnes pienellä huudatuksella lähetään, että kytkinlevy käryää.

Lampaanvalo on palanut jo kauan ja em. oireet myös lievänä, mutta nyt alkaa ajoa haitata ja leimalle pitäis mennä.
Tarkistan vielä oliko 3-2-1 vai 2-3-1.

Pyydän myös anteeksi saamattomuuttani, etten heti puuttunut asiaan, kun oireet alkoivat. Laiska, myönnän...



Kiitokset jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.

Niin se aika rientää. Melkein kuukausi mennyt, enkä ole ehtinyt asiaan perehtyä. Sen verran kumminkin, että vikakoodeja saatiin oikein useampia:

1-1-3 lamda-anturi / liian rikas tai laiha seos
1-2-1 MAP- anturi (imusarjan alipaineanturi) tai  MAF-anturi (ilmamäärämittari)
2-2-1 seos liian laiha osakuormalla
2-3-1 lamda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla

Lisäksi alunperin unohtui mainita, että talvella pääsi vedet hieman jäätymään, jonka jälkeen koneen lämmöt ei enään noussu ja kylmällä hytillä ajeltiin. Oliskohan jää rikkonut termarin auki asentoon.

Yritän perehtyä asiaan lähipäivinä ja soveltaa jo annettuja ohjeita, kun kisko pitäis saada leimalle suht pian.

Kiitokset tähänastisesta.

Poissa Old school

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 245-93 230 f sammuu kylmänä
« Vastaus #7 : 15.06.2011, 12:15:48 »
Eilen vihdoin aikaa rauhassaa perehtyä asiaan edes muutama tunti.

- Imm johto pois, niin käynti parani huomattavasti. Mitähän tarkoittaa?
- tyhjäkäyntiluisti pöydälle, putsaus crc, herkästi liikkuu, mutta ei muutosta
- imusarjasta johonkin tötsään (kannen päällä) lähtevä letku oli halki. Uusi letku ja maantiekierroksilla ajelee upeesti. Vastaa kaasuun hyvin, paitsi edelleenkään tyhjäkäynti ei toimi.

Siis starttaa laakista, mutta sammuu hetimiten, jos kone kylmä. Täytyy jalalla ruokkia, ettei sammu.
Lämpimänä meinaa sammua esim. liikennevaloihin, mutta "ohjaus painaa kaaasua", niin pysyy hikisesti ravistaen käynnissä.

Ompahan tullut opiskeltua "sähköautoa". Jos näistä tiedoista joku osais keksiä jotan, niin kiitokset tähänastisista ja tulevista neuvoista.

Lisäys: Imusarjasta"johonkin tötsään"...eli on siis paineensäädin. Öhöm, on tullut opiskeltua. Letkun uusimisella häipyi kaikki muut vikakoodit paitsi 1-1-3, eli lamda-anturi. Onko nyt selvästi siinä vika vai voiko olla kuitenkin joku muu?

« Viimeksi muokattu: 16.06.2011, 17:15:01 kirjoittanut Old school »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo