Aika pitää Projektin päätöspuheet!

Mitä siis tämä pieni pikahuolto piti sisällään:
Kansi kävi koneistamolla: oikaisu ja venttiilien koneistus ja säätö, venttiilivarren kumit uusiksi, 8kpl hydr.nostimia uusiksi
Männät hyppäs pöydälle: puhdistus ja uudet renkaat paikoilleen. Sylinterit hyväkuntoiset, ei pykälää eikä pahannäköistä kulumaa.
Kiertokangen laakerit oli myös tiensä päässä, onneksi tuli avattua.
Katkennut kannenpultti ei irronnut muuten kun hitsaamalla: 14mm hydr.putkea reikään pultin päätä vasten ja 46.00 puikolla saumaa putken sisään. Kolmannella yrityksellä onnistu ja lähti nitkutellen käsin kääntäen irti. Pakosarjan mutteri oli ollut löysällä ykkösen kohdalta ja valuttanut männän ohi tulleen öljyn pakosarjan raosta kannen väliin ja sinne kannenpultin juuren oli muodostunut mielenkiintoinen sotku ja tahma! Tämä liimaus ilmeisesti aiheutti pultin katkeamisen.
Lisäksi kaikki uudet sytytyspuolen roippeet, moottorin tukikumeja, jakohihnan hydr.kiristin (onneksi tuli tutkittua sekin uudestaan) ja läjä uusia tiivisteitä sinne ja tänne.
Alkuun oli meininki että äkkiä pikkusen roplaan ja perheauto taas tielle. Kaikkineen noin kolmen viikon työt, joka päivä tein jotakin ja joskus aamusta iltaan. Ihmeesti viisihenkinen perhe pärjäs kahden hengen lava-autolla ja naapurien kimppakyydeillä. Ensinmmäisen viikon jälkeen luovuin pikahuoltoajatuksesta ja siirsin ajatuksissa projektihommaksi! Katkenneita pinnapultteja siunaantu pakosarjan ja turbon väliin melkolailla vaikka pari kuukautta aiemmin kaikki oli auki ja putsattu.
Ensimmäiset kilometrit on nyt takana ja vielä tuntus toimivan. Syylärin vaihtoon asennoiduttava joku päivä, noin 3,5 vuotta vanha hella/behr tihisee päädystään niin että pieni lätäkkö muodostuu nopeasti. Maahantuojan edustaja oli niin höveli että lupas myydä uuden!

Uskaltaako kokeilla muun merkkisiä syyläreitä?
Kiitokset kaikille mielipiteitä ja ohjeita jakaneille.
- Janne