Toinen etujarru on alkanut laahata, joten sitä oli vähän herkisteltävä. Useiden männänpaineluiden ja polkaisujen jälkeen mäntä alkoi liikkua ihan kohtuudella. Tämä on vain väliaikaisratkaisu, sillä kunhan teen alustaremontin etupäähän niin asennan 850/S/V70 isommat 302 mm etujarrut. Samalla kun auto oli nosturilla niin kiinnittelin repsottavat taka-alatukivarsien muovit ja säädin takapuskuria vähän alemmas. Vieläkin pitäisi saada lasketuksi, otettava puskuri irrottaen ja vingutettava pultinreikiä hieman alaspäin.
Samoilla lämpöisillä ryhdyin vaihtamaan takajousia. Mullahan on ollut hommattuna 245 kuormajouset, jotka ovat jäykemmät kuin entiset 745 kuormajouset. Erinäisten vaiheiden ja multilinkin huoltoystävällisyyden kiroamisen jälkeen vanhat jouset olivat pöydällä. Totesinpa että 200:sen jouset ovat halkaisijaltaan vajaan sentin isommat kuin seiskan jouset. Zoomailin että ne ehkä sopivat paikalleen siitäkin huolimatta ja katkaisin uudet jouset silmämääräisesti, siten että eivät mene ainakaan liian lyhyiksi. Jouset paikoilleen ja yllättävänkin korkeaksi jäi, navasta kaareen oli kokonaista 360 mm lähtötilanteen ollessa 315 mm. Oli aika kasarihenkinen hillittömässä etukenossa

Otettava huomisen tullen jouset vielä käteen ja lyhennettävä niin että päästään johonkin 330 mm tienoille navasta kaareen -mitassa. Se meneekin jo rutiinilla kun sopivat työkalut ja -menetelmät löytyivät ensimmäisellä kierroksella

Jousien päissä olleet kumit eivät sopineet ihan 100 % uusiin jousiin eivätkä enää jousikuppeihinkaan. Jätän ehkä ne pois ja laitan pari kerrosta kutistesukkaa jousien päihin, luulisi sillä kokoonpanolla sopivan kuppeihin.
Retro Turbolla olisi multilinkkiin uretaanipuslia, vähän himottaisi tilata ja asennella

Etujousitusta ruuvailin vähän ylemmäs niin tulee jonkinlaiseen balanssiin takapään kanssa. Mutta kuten sanottua niin etutolpatkin vaihtuvat vielä. Kokeilin myös takapyöriä eteen ja hyvältähän tuo näytti. Noissa Oceaneissa on takana 225/40 ja edessä alamittaiset 215/40. Aion vaihtaa kapeampien tilalle 235:t, laittaa ne taakse ja 225:t eteen. Jos jotakuta kiinnostaa 215/40-18 renkaat niin ne voi noutaa rahaa vastaan. Ajettu vain parituhatta kilometriä ja ovat erinomaisessa kunnossa.