KL-varaosat  Carwist

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299575 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8547
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #330 : 15.03.2015, 14:09:14 »
Tuo varmasti riippuu mistä tykkää. V 40 ei ole niin letkeä kuin isot Volvot.
olkoon tää sit viimenen mitä on tässä topicisa ohi taas vähäks aikaa... letkeys sopii XC90:n mutta se siitä sitten...

T-T tutustu hikipedian volvo malleihin S/V40 esiteltiin -95 ekat tuli 1996 ja V90 taisi olla -97/98 vasta eli ne ihan viimeset.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015, 14:29:57 kirjoittanut Ristus »
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1431
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #331 : 15.03.2015, 14:25:59 »
Ja V40 oli ensimmäine malli missä kyseistä V:tä käytettiin mallimerkinnässä eli V40 on legendaaristen V-mallien äiti ja isä.
Eiksolekaan V90? ???

Eniveis. Omaa silmää tämä uus XC90 miellyttää paljonkin, ja etenkin jos vertailee edeltävään korimalliin onhan tämä ulkoisesti ainakin paremmannäköinen, ja vanhemman XC90:n ajettavuudesta en pahemmin perustanut (ajossa oli D5 at), mutta miten sitten lie tämän laita... Ka joo, tarkempaa tutustumista odotellessa.

T-T tutustu hikipedian volvo malleihin S/V40 esiteltiin -95 ekat tuli 1996 ja V90 taisi olla -97/98 vasta eli ne ihan viimeset.
Aaaaaaa, joo! No sitten, niinhän se olikin... :-[
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015, 14:34:38 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10310
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #332 : 15.03.2015, 15:13:49 »
olkoon tää sit viimenen mitä on tässä topicisa ohi taas vähäks aikaa... letkeys sopii XC90:n mutta se siitä sitten...

T-T tutustu hikipedian volvo malleihin S/V40 esiteltiin -95 ekat tuli 1996 ja V90 taisi olla -97/98 vasta eli ne ihan viimeset.
jos volvo haluaa uusi XC90 pitää ajettavuuden olla aika hyvä. Alkaa tuossa isojen maasturien joukossa olla aika hyviä pelejä. X5 laittaa tason aika korkealle eikä muutkaan saksalaiset huonoja ole.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8547
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #333 : 15.03.2015, 15:34:37 »
jos volvo haluaa uusi XC90 pitää ajettavuuden olla aika hyvä. Alkaa tuossa isojen maasturien joukossa olla aika hyviä pelejä. X5 laittaa tason aika korkealle eikä muutkaan saksalaiset huonoja ole.
ilmajousituksella luulisi olevan melko vakaa ajettava talla lattiassakin. Innolla odotan että pääsen kokeilemaan, aion kyllä kokeilla vaikka olen selvästi ulkona potenttiaalisista asiakkaista.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10310
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #334 : 15.03.2015, 15:37:05 »
ilmajousituksella luulisi olevan melko vakaa ajettava talla lattiassakin. Innolla odotan että pääsen kokeilemaan, aion kyllä kokeilla vaikka olen selvästi ulkona potenttiaalisista asiakkaista.
+1
Muuten en ole enää jaksanu uusia käydä kokeilemassa, D6 konekkin on kokeilematta. Vaikka se kiinnostaisi. Kukkaroa ei vain kiinnosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8547
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #335 : 27.04.2015, 19:38:39 »
Volvolta tuli kirje että etköhän jo tilais itsellesi uusi sydän tms. mutta ei ollut vieläkään kutsua potkimaan renkaita. koe ajon tosin olisi voinut varata.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10310
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #336 : 05.05.2015, 10:28:33 »
Koodarit tainnu säätää softaa paremmaksi?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1430710835676.html
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa el_ucca

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #337 : 05.05.2015, 12:48:58 »
Ennen julkaisua monissa paikoissa mainittiin (esim. volvoviesti 1/2014), että uuteen XC90 tulee myös pimeässä toimiva isojen eläinten tunnistus automaattijarrutuksella. Nyt kuitenkin julkaisun jälkeen siitä ei ole kuulunut mitään, eikä mistään löydy tietoa asiasta. Tämä on tärkeää, sillä autolla ajetaan pitkiä työmatkoja hirviä kuhisevilla aluleilla ja nykyisestä autosta löytyy vastaava järjestelmä, tosin ei automaattijarrutuksella (bmw 5-sarja night vision with dynamic light spot)

Entäs XC90 valot. Olen saanut käsityksen, että valoautomatiikka toimii vain ON/OFF-periaatteella, eikä sisällä glare free highbeam toimintoa. Onko kellään varmaa tietoa tästä? http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#Glare-free_high_beam_and_pixel_light

EDIT: Toiminto löytyy XC90 auton LED-valoista.

Perheen molemmista autoista löytyy kyseinen järjestelmä ja se on valaisemattomilla teillä ajaessa aivan erinomainen varuste.

Mallina kiinnostaa erityisesti T8 sen huikean suorituskyvyn, pienen kulutuksen ja äänettömän sähköajon takia.  T8 mallin mukanahan tulee myös lukuisia lisävarusteita mm. webasto, joten hintaero D5:seen on sitä kautta aika pieni.

Onko jossain muuten ilmoitettu auton kulutus pidemmällä matkalla?


« Viimeksi muokattu: 10.05.2015, 21:00:30 kirjoittanut el_ucca »

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #338 : 05.05.2015, 12:57:43 »
Tämä on tärkeää, sillä autolla ajetaan pitkiä työmatkoja hirviä kuhisevilla aluleilla.
::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8547
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #339 : 05.05.2015, 13:58:31 »
Katotaan mitä vastaavat volvolta kysyin suoraan tunnistaako citysafe hirvet tuotantomallissa.

Mutta kuten edellä mainittu, en luottaisi tekniikkaan yhtään hirvien suhteen, kyllä se on ajajan huomioissa oltava... joskus on vain parempi kun ei huomaa sitä hirveä niin ehtii alta pois jne.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8547
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #340 : 05.05.2015, 15:17:38 »
Tomi Raekannas kirjoitti Volvolta seuraavaa

Lainaus
Moi

 

City Safety tunnistaa tällä hetkellä jalkankulkijan, polkupyöräilijän sekä auton ja osaa jarruttaa automaattisesti mikäli kuljettaja ei näin tee.

 

En löytänyt mitään mainintaa eläimistä
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4891
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #341 : 05.05.2015, 15:25:00 »
Tomi Raekannas kirjoitti Volvolta seuraavaa
Lainaus
Se Citysafety ei edes taida toimi maantienopeuksissa? ???
80km/h ajaessa se eteen hyppäävä mummo taitaa silti jäädä alle.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #342 : 05.05.2015, 15:44:18 »

Se Citysafety ei edes taida toimi maantienopeuksissa? ???
80km/h ajaessa se eteen hyppäävä mummo taitaa silti jäädä alle.

Vanhemmissa CitySafety toimii alle 30km/h nopeuksissa, uusissa 50km/h asti. Eli noihin nopeuksiin asti se pystyy välttäämään kolarin kokonaan. Törmäysavustin taas toimii suurissakin nopeuksissa, mutta sekään ei törmäystä estä vaan aloittaa itse automaattisesti jarrutuksen ennen varmaa törmäystä, jos kuljettaja ei reagoi tulevaan mitenkään.

Tottakai se osaa jarruttaa myös muista esteistä, kuten vaikkapa toisesta autosta tai autotallin ovesta. Itse olen yhden peräänajon välttänyt tuon ansiosta valoissa, jossa joku jarrutikin yllätteän liikkeellelähdön jälkeen samalla kun itse katselin muualle. Toinen kerta oli, kun istuin kotipihassa autossa räpläten kännykkää nostaen jalan pois jarrulta. Nätisti auto lähti D-vaihde päällä lipumaan kohti autotallin ovea. Niin se vain 5cm ennen ovea jarrutti itsellään. Taas tumpelon kuskin pelastaen.

Luulisi törmäysavustimen tunnistavan suuren kohteen edessä, kuten vaikkapan hirven...tiedä häntä.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2015, 15:50:22 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #343 : 05.05.2015, 17:32:12 »
¨^
Koeajopäivänä tuli Käyttöauton testiradalla kokeiltua heidän Volvon S60 Citysafetyä reilusta 30km/h.
Hienosti pysähtyi, vaikka luonne ei meinannut antaa mennä tolppia päin ilman omaa jarruttamista.
Pakko oli omalla käydä kokeilemassa, vaikka riskinä ois ollut, että tolpat olisi tullut nokkapellille.
Hienosti omakin jarrutti ennen tolppia 8)
Sen verran, että esim. liukasta keliä tuo järjestelmä ei osaa huomioida, niin 100 varmasti ainakin yli 30km/h vauhdista ei tule pysähtymään ilman osumaa ;)
En tiedä sitten onko tässä uudessa XC90 osattu huomioida tuo ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa el_ucca

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #344 : 06.05.2015, 07:21:27 »
Tomi Raekannas kirjoitti Volvolta seuraavaa

Kiitos asian selvittämisestä. Luin asiasta tarkemmin ja parilta ulkomaalaiselta sivuilta selvisi, että ominaisuus onkin tulossa vasta tulevaisuudessa, mutta silti ilmeisesti ensimmäisenä juuri XC90-malliin. Tässä vielä video ominaisuudesta: https://www.youtube.com/watch?v=3Pv0StrnVFs

Ja lainaus Volvoviesti 1/2014:

"Volvon uuden XC90:n varusteena oleva eläinten tunnistustoiminto osaa paitsi nähdä hämärässä eläimet paljon aikaisemmin kuin ihmissilmä, myös automaattisesti jarruttaa mahdollisen onnettomuuden seurauksien lieventämiseksi. Järjestelmä keskittyy nimenomaan suurien eläinten havaitsemiseen, sillä juuri ne aiheuttavat suurimmat onnettomuusriskit. Kuljettajan tehtävänä on tietenkin yrittää väistää myös pienehköjä eläimiä, totta kai."



Alla oleva oli varmaan jo täällä tiedossa, mutta tässä vastaus samalta mieheltä koskien rakenna oma volvo-palvelua ja T8:n koeajoa:

------------------------
28.4.2015

Rakenna oma Volvo palvelu on parhaillaan päivityksessä, menee vielä noin pari viikkoa kun saamme uudet tiedot järjestelmään.

Ensimmäiset XC90:set ovat jälleenmyyjillä koeajettavina kesäkuun toisella viikolla (vko 24), T8 ei tässä joukossa vielä ole, koska tuotanto alkaa myöhemmin (vko 37), joka tarkoittaa että on T8:sit ovat koeajettavissa syys lokakuun taitteessa.

------------------------
« Viimeksi muokattu: 06.05.2015, 10:24:40 kirjoittanut el_ucca »

 

Carwist  Race.fi