Carwist  Race.fi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 303557 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RadicalX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #450 : 04.06.2015, 21:04:51 »
Tuli käytyä kokeilemassa D5 XC90:stä. Tykkäsin. Tekniikkaa sen verran paljon jotta menneepi jonkin aikaa että saapi kaiken irti.

Mietin pitkään että laittaisinko T8:sin. Päädyin kuiten D5:seen kun talvella kaipaapi lämpöä hyttiin. Nykyisessä hybridissä (Prius+) moottori käypi talvella paljon jotta saapi lämpöä.

Millähän tasolla hyötysuhde mekaanisen energian talteenotossa on noissa hybrideissä? Priusissa kone pyrkii käymään optimi kierroksilla ja "ylimääräinen" energia työnnetään akun suuntaan. Saisko puolta talteen?

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7989
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #451 : 05.06.2015, 14:34:39 »
Kuopion avainvaunulla on Musta XC90, menen kohta kattoon.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa DaddyCool

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
  • Volvo XC60 D5 AWD R-Design -10
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #452 : 05.06.2015, 15:03:01 »
Heh, kävin just Kouvolan Autosalvassa. Neljä ensimmäistä XC90 luovutetaan asiakkaille, ensimmäinen oli juuri luovutuksessa. Esittelyauto tulee vasta vähän ajan päästä. Sain kuitenkin esittelyn myydystä XC90 D5 Inscription -mallista, väri oli kauempaa katsottuna musta mutta oikeasti maalin seassa on "hippuja" jotka vaikuttavat väritykseen valaistuksen mukaan. Sisällä sellaiset ruskeat TOSI hyvät istuimet. Säätöjä riitti varmasti joka makuun. Kosketusnäytöllä oli vaikka mitä mahdollisuuksia säädellä auton asetuksia.

D5 kone hyrräsi mukavasti, valot kokonaan led-tekniikkaa ja muutenkin loistavan oloinen kokonaisuus. Toivottavasti joskun minun seuraava autoni  S* (Paitsi ehkä kuitenkin T8 Hybridi R-Design varusteilla...)
Datsun 100A -73, Ford Escort 1.3 L -79, Ford Taunus 2.0 L -79, Peugeot 205 GTI -84, Opel Kadet 1.8 GSI -85, Opel Vectra 2.0 GL -89, Opel Calibra 2.0 16V -91, Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, XC60 D5 R-Design -10 ...

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7989
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #453 : 05.06.2015, 16:06:58 »
Sama kuopiossa eka luovutuksessa ja esittelyauto oli vasta pesussa ja laitettavana... Tiistaina pääsen istuun ja kokeileen autoa... ko. auto muuten jää esittelykäyttöön Kuopioon.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 935
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #454 : 05.06.2015, 17:45:03 »
Oulun Wetterin pihalle oli ilmestynyt toinen XC90 tai näin ainakin päättelin, koska oli eri vanteilla kuin sisällä ollut auto.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 612
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #455 : 05.06.2015, 18:03:01 »
Täähän voisi olla joskus hankinta listalla, varsinkin kun T8 hurahtaa myyntiin. Täytyy jokupv käydä ihmettelemässä.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #456 : 06.06.2015, 13:46:36 »
Nojoo käytiin ajamassa vertailuks seuraavat. Ja kaikista oli uusimmat mallit.

ML 350cdi- Aivan kauhee laite vertailussa
Q7 3,0l TDI- Mukava peli ja hieno kone, vetely ja tuuliherkkyys yllätti varsinkin XC90 malliin verrattuna. Myös kontti oli selkeästi pienempi vaikka on 10cm pidempi auto
X5 3,0D+4,0D- Ihan hienoja autoja tosin ainoastaan 5paikkasena, vähän vanhanaikainen sisusta(hyvät penkin säädöt) ja mittaristo. 40D oli hieno kone.
VW Toureg V6 TDI- Ei verrattavissa aivan eriluokassa huonossa mielessä.
Range Sport V8 DSL- Erilainen, paras ajettava ja ohjaus. Kone ei niin helmi kun kuvittelisi, tosin penkki oli melkein Volvon tasoa.

Sanotaanko että Volvo on kyllä kovilla siinä 100t€ kastissa, jos mennään +140t€ niin saa jo muutakin mutta lähinnä konepuolella.



Poissa -J-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #457 : 06.06.2015, 15:46:59 »
Muutama sata kilometriä tuli ajeltua. Tekniikkaa tosiaan on yllinkyllin opeteltavaksi.  Penkin ilmastointi erittäin hyvä plussa.
Nunc est bibendum - Nyt on juotava

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1228
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #458 : 06.06.2015, 18:17:28 »
Mutta sanonpa tähän että taitaa olla ensimmäinen kerta kun Volvota saa edes saman kaliberin koneita kuin näiltä kilpailijoilta... pitkään meni että volvolla oli joku 160 hp kun kilpailijat louskuttaa 250 jne... V8 oli sekin aika heikko esitys, vaikka ehkä XC90:n alun paras yritys...

Ihan mielenkiinnosta että miten se V8 oli heikko esitys? Eikös se ollut ympäristöystävällisin kasi ja auttoi varmasti myyntiä Amerikassa.   
 

a car you can believe in

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7989
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #459 : 06.06.2015, 18:53:56 »
Ihan mielenkiinnosta että miten se V8 oli heikko esitys? Eikös se ollut ympäristöystävällisin kasi ja auttoi varmasti myyntiä Amerikassa.
tekniikka murheita oli läpi tuotantoajan. siis XC90:ssä ne kaikki saatu pois S80:n osalta ja varmana niistä jäljellä olevista harvoista myydyistä XC90:stäkin... Mutta V8 oli kyllä yks epäonnistuminen  XC90:n osalta ei ollut sellainen menestys kuin voisi luulla... tosin olihan tuo oikeasti jenkkeihin verrattuna eco kone.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2015, 18:56:08 kirjoittanut Ristus »
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa RadicalX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #460 : 06.06.2015, 20:37:26 »
Muutama sata kilometriä tuli ajeltua. Tekniikkaa tosiaan on yllinkyllin opeteltavaksi.  Penkin ilmastointi erittäin hyvä plussa.


Hep!

Kerroppa miks tykkäsit penkin ilmastoinnista. Mie en tilannu sitä ja jäin nyt miettimään...

Tack

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #461 : 06.06.2015, 21:24:48 »
tekniikka murheita oli läpi tuotantoajan. siis XC90:ssä ne kaikki saatu pois S80:n osalta ja varmana niistä jäljellä olevista harvoista myydyistä XC90:stäkin... Mutta V8 oli kyllä yks epäonnistuminen  XC90:n osalta ei ollut sellainen menestys kuin voisi luulla... tosin olihan tuo oikeasti jenkkeihin verrattuna eco kone.
Eikös nämä murheet loppuneet myös XC90stä samaan aikaan kun konetta alettiin istuttaa S80iin?

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - EcoBoost
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2391
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #462 : 06.06.2015, 21:36:08 »

Hep!

Kerroppa miks tykkäsit penkin ilmastoinnista. Mie en tilannu sitä ja jäin nyt miettimään...

Tack

Kun ilmastoituun penkkiin on tottunut niin ei vaan osaa ilman olla.
Mitä pitempi reissu -varsinkin auringon paistaessa- sitä kivempi on laittaa ahterin viilennys päälle.
Seuraavaankin autooni tuon kyllä tilaan.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa -J-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #463 : 07.06.2015, 11:04:18 »

Hep!

Kerroppa miks tykkäsit penkin ilmastoinnista. Mie en tilannu sitä ja jäin nyt miettimään...

Tack

Ainakin farkut jalassa ajaessa piristi kyllä fiilistä. Eikä tarvi ajoasentoa koko ajan hieroa penkkiin uusiksi.
Taukopaikan miettimistä ainakin omassa koeajelussa siirsi reilusti eteenpäin.
Nunc est bibendum - Nyt on juotava

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7989
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #464 : 09.06.2015, 12:53:50 »
Noniin nyt on koettu ja hieman koeajettukkin parkkipaikalla ei ollu mulla aikaa tehä molempia pällistellä ja koeajaa valitsinennemmin pällistelyn.

Vertaan luonnollisesti vanhaan XC90:ni ja omien mieltymysten mukaan mutta sanon suoraan että MINUN ON PAKKO SAADA TÄMMÖNEN. ko. auto ei ulkoisesti ole kuin vakio ei ole mitään lisämuoveja jne. mutta eipä tuo kyllä niitä kaivannut. Auto on ylväs näky, olisi pitänyt oma rohjo pistää viereen että olis nähnyt eron mutta suoraan sanottuna koko ei ole se suurin ero.

Autossa oli se bobbalooran audio ja kyllä muuten soi hyvin. Penkki oli kyllä niin mukava että olisi tehnyt mieli repiä se mukaan ja pultata omaan, ikinä ei ole minulla ollut noin hyvää istuma-asentoa autossa kuin tuossa ihan vain vähän testaillessa sain tuohon... se istuinosan jatko tekee paljon S* Kolmas rivi on hieman helpommin tavoitettavissa kuin vanhassa ja nimellisesti on isommallekkin ihmiselle enemmän tilaa kuin vanhassa... vanhassa jos siirtää keskiriviä vähän eteenpäin saa saman verran tilaa kuin uudessa on silloin kun keskirivi on ääri takana. eli ei iso ero. Tavaratila on ehkä litroissa sama kuin vanhassa kolmannen rivin kanssa mutta uudessa on enemmän syvyyttä ja lokeroita hyödynnettäväksi. eli omaan mieleen huomattavasti parempi. tässäkään ei kipata kolmannen rivin penkkejä alas ilman että keskiriviä siirtää tai taittaa...

Esittelyauto oli varustettu ilma-alustalla ja 360-kameralla ja voi luoja että ne on hyvät. Kamera juttu on kyllä mahtava. comfort tilassa katukiven ylitys ei tuntunut missään. Autoa pitää kyllä päästä ajamaan kunnolla että nuo hienoudet saa hahmotettua, auto oli D5 ja sanon että se ainakin kiihtyy :) vetokyky 2700kg sanoisin että ihan ok sitymaasturille, T8 saa vetää 2300kg

Lasikatto antoi kyllä avaran tunteen takapenkille... sivuhuomiona odotellessani kokeilin oceanrace V60:n penkit ja en olisi ikinä uskonut että volvossa voisi olla sellaiset sivutuet istuimessa S*
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

 

Samppasport  Futurez