Ateho  Elekma

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 303716 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #525 : 23.06.2015, 11:34:05 »
Akku on kontissa ;)

Ja Hudin säätö vaatii yhden pyyhkäisin vasemalle ja painaa "Heijastusnäytön säätö" joten kaksi sormen liikettä vaatii että saat ratista sen säädettyä :hello: eikä sääsy penkin mukaan koska musta ainakin tuntus että siitä ei tulis mitään muuta kuin itkua, mutta se että saako sen tallenettua penkkimuistipaikkojen mukaan??
« Viimeksi muokattu: 23.06.2015, 11:36:25 kirjoittanut hagenhammer »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #526 : 23.06.2015, 11:52:09 »
Ja Hudin säätö vaatii yhden pyyhkäisin vasemalle ja painaa "Heijastusnäytön säätö" joten kaksi sormen liikettä vaatii että saat ratista sen säädettyä

Jep. Missään ei vaan kerrottu, että miten sen sijainti tuulilasissa säätyy. Jäi vähän arpomiseksi sen jälkeen kun oli löytänyt mainitsemasi Heijastusnäytön säätö -kohdan. Toki yritys ja erehdys -menetelmällä sen onnistuin tekemään. Mutta näköjään kaikki ei ;)

Koska iso ruutu on kuitenkin keskellä kojelautaa, miksi se ei sisällä kuvallisia ohjeita säätöön? Ehkä myöhemmin tuota isoa ruutua osataan käyttää paremmin eikä vain tyhmänä pädinä suurimmaksi osaksi menuvalikon näyttämiseen.

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #527 : 23.06.2015, 12:43:45 »
Jep. Missään ei vaan kerrottu, että miten sen sijainti tuulilasissa säätyy. Jäi vähän arpomiseksi sen jälkeen kun oli löytänyt mainitsemasi Heijastusnäytön säätö -kohdan. Toki yritys ja erehdys -menetelmällä sen onnistuin tekemään. Mutta näköjään kaikki ei ;)

Koska iso ruutu on kuitenkin keskellä kojelautaa, miksi se ei sisällä kuvallisia ohjeita säätöön? Ehkä myöhemmin tuota isoa ruutua osataan käyttää paremmin eikä vain tyhmänä pädinä suurimmaksi osaksi menuvalikon näyttämiseen.

Sehän tulee siihen Hudiin suoraan ja keskelle digimittaristoa se ohje? Mutta siis joo ei aukea jos on ilmoitus auki mitskussa.

Juu ja oisko Lokakuussa niin kaikkien autojen näyttö päivitetään uudempaan käyttikseen joka huhupuheiden mukaan on asteen "parempi" mutta mene ja tiedä muuttuuko oleellisesti.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #528 : 23.06.2015, 13:22:30 »
Navigaattorista samaa mieltä, mutta en jaksanut valitella. Itse aina hätäännyin, kun tuli ohje:

"Käänny vasemmalle! Neljän sadan metrin päässä." Eli aluksi luuli, että nyt heti pitää kääntyä, kunnes lopussa tuli metrimäärät  :)
Luulisi sen jostain valikkohelvetistä löytyvän, että saa tuon matkan valittua, että koska opastaa. Ainakin omassa XC60 "alkeelisessa" navigoinnissa sellainen löytyy ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #529 : 23.06.2015, 13:53:41 »
Ja siihen puuttuvaan V8 soundiin on jo ratkaisu joka tulee Heicolta , HEICO SPORTIV-developed sport exhaust system with integrated subwoofer :D

http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=136&newsid=430

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #530 : 23.06.2015, 14:06:04 »
Luulisi sen jostain valikkohelvetistä löytyvän, että saa tuon matkan valittua, että koska opastaa. Ainakin omassa XC60 "alkeelisessa" navigoinnissa sellainen löytyy ::)

Ehkä tottumiskysymys, mutta tarkoitin että missä järjestyksessä sanotaan.

Normaalisti olen tottunut siihen, että ensin sanotaan etäisyys, esim.

"Kolmen sadan metrin jälkeen, käänny vasemmalle."
" Kahden sadan metrin jälkeen, pysy vasemmalla kaistalla."

Tuossa taas meni päinvastoin:

"Käänny vasemmalle! Kolmen sadan metrin jälkeen."
"Pysy vasemmalla kaistalla! Kahden sadan metrin jälkeen."

Koska on tottunut tuohon aiempaan, hätkähti aina, kun tuli "käänny vasemmalle", koska normaalisti se tarkoitti, että NYT.

a) tottumiskysymys varmasti
b) ottaisin omassa äänen pois kokonaan opastuksesta, HUD- ja mittaristo-opasteet olivat riittävät ainakin tutuissa paikoissa pyöriessä.

kutvonen

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #531 : 23.06.2015, 22:33:10 »
Oppia ikä kaikki. Jos ei vallan sertifikaattia niin ainakin kurssin vaatii tämä vaunu jos siitä kaiken irti halajaa; ei ole mikään vuokra-auton perikuva ei.

Miksi eivät ulkopeilit ja hud voisi säätyä kuskin penkin muistipaikkojen osana? Ei luulisi olevan paha rasti..
« Viimeksi muokattu: 23.06.2015, 22:40:15 kirjoittanut kutvonen »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #532 : 23.06.2015, 23:06:59 »
Oppia ikä kaikki. Jos ei vallan sertifikaattia niin ainakin kurssin vaatii tämä vaunu jos siitä kaiken irti halajaa; ei ole mikään vuokra-auton perikuva ei.

Miksi eivät ulkopeilit ja hud voisi säätyä kuskin penkin muistipaikkojen osana? Ei luulisi olevan paha rasti..

Volvo voisi harkita tyyppikoulutuksen järjestämistä. Tähän tapaan:

http://www.sim.aero/sim-aviation-academy/approved-training-organization/type-ratings/a320-family-type-rating-courses

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #533 : 24.06.2015, 07:22:24 »
Miksi eivät ulkopeilit ja hud voisi säätyä kuskin penkin muistipaikkojen osana? Ei luulisi olevan paha rasti..
Jännä jos ei ulkopeilit säädy, ne kun on säätyny jo vuosituhannen alun malleissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #534 : 24.06.2015, 07:33:47 »
Tuolta pääsee kaikki halukkaa opettelemaan ennakkoon käyttöohjeita ;)
http://support.volvocars.com/fi/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w05

Saa myös ladattua Iosiin/Anteroon
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #535 : 24.06.2015, 07:39:55 »
Oppia ikä kaikki. Jos ei vallan sertifikaattia niin ainakin kurssin vaatii tämä vaunu jos siitä kaiken irti halajaa; ei ole mikään vuokra-auton perikuva ei.

Miksi eivät ulkopeilit ja hud voisi säätyä kuskin penkin muistipaikkojen osana? Ei luulisi olevan paha rasti..
Luetaan niitä auton ohjeita :D
Taustapeilien ja kuljettajan istuimen asentojen tallennus voidaan jokaisen etäavaimen osalta tallentaa auton avainmuistiin*.
Muistitoiminto sähkökäyttöisessä etuistuimessa*

Taustapeilien asennot voidaan myös tallentaa sähkökäyttöisen etuistuimen muistitoimintoon


http://support.volvocars.com/fi/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w05&article=cea7fd94d6200b52c0a801510be1da03&category=84e369c32da0cd18c0a801516fe05a03
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7994
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #536 : 24.06.2015, 08:35:13 »
Kuinkahan tuon T8:n hinnottelun nyt käy... kun senhän pitäs saaha melkeinpä 50% veroalen, saako siihen enemmän varusteita vai nouseeko sähkömoottorin hinta että on edelleen kallein malli??
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #537 : 24.06.2015, 08:48:34 »
Kuinkahan tuon T8:n hinnottelun nyt käy... kun senhän pitäs saaha melkeinpä 50% veroalen, saako siihen enemmän varusteita vai nouseeko sähkömoottorin hinta että on edelleen kallein malli??
Eihän se ole nytkään kallein malli. Jos ottaa muun kuin Momemtumin niin T6 on kalliimpi kuin T8
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #538 : 24.06.2015, 10:39:11 »
Kuinkahan tuon T8:n hinnottelun nyt käy... kun senhän pitäs saaha melkeinpä 50% veroalen, saako siihen enemmän varusteita vai nouseeko sähkömoottorin hinta että on edelleen kallein malli??
Kohta on foorumilaisia jonottamassa T8 :D
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa el_ucca

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #539 : 28.06.2015, 18:40:15 »
Kuinkahan tuon T8:n hinnottelun nyt käy... kun senhän pitäs saaha melkeinpä 50% veroalen, saako siihen enemmän varusteita vai nouseeko sähkömoottorin hinta että on edelleen kallein malli??

Tuonhan ne tekivät jo kerran, eli nostivat autoverotonta hintaa kun päästöt alenivat. Mikä estää heitä tekemästä sitä uudelleen?

 

Autoracing  KL-varaosat