Autoracing  KL-varaosat

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 303809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7996
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #630 : 11.08.2015, 21:14:08 »
jep ei ole nämä volvon uudet moottorit kyllä mitään teknisesti ihmeellisiä. no ei muuten olekkaan jos verrataan vaikka litraseen fordin ecoboobsiin.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #631 : 12.08.2015, 07:01:58 »
jep ei ole nämä volvon uudet moottorit kyllä mitään teknisesti ihmeellisiä. no ei muuten olekkaan jos verrataan vaikka litraseen fordin ecoboobsiin.
Kyllä tuolla diesel puolella tuo uusi D4 omasta mielestä on kyllä teknisesti "ihmeellinen", kun ei taida vastaavalla kulutuksella tehoihin nähden vastaavaa muilta löytyä :pomo:
Käsivalintaisella vaihteistolla varustetun 190-hevosvoimaisen Volvo V40 D4 -mallin CO2-päästöt ovat ainoastaan 85 g/km. Kilpailijat eivät pääse lähellekään tällaisia lukemia.

Bensa puolella kai tuossa uudessa Xc90 oleva 320 heppainen 2litrainen moottori on jonkinlainen "ihmeellisyys"
Puhumattakaan, jos sen 450 heppaisen joskus tuovat markkinoille.
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1290
"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
 
KIITOS!

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7996
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #633 : 12.08.2015, 08:26:34 »
Kyllä tuolla diesel puolella tuo uusi D4 omasta mielestä on kyllä teknisesti "ihmeellinen", kun ei taida vastaavalla kulutuksella tehoihin nähden vastaavaa muilta löytyä :pomo:
Käsivalintaisella vaihteistolla varustetun 190-hevosvoimaisen Volvo V40 D4 -mallin CO2-päästöt ovat ainoastaan 85 g/km. Kilpailijat eivät pääse lähellekään tällaisia lukemia.

Bensa puolella kai tuossa uudessa Xc90 oleva 320 heppainen 2litrainen moottori on jonkinlainen "ihmeellisyys"
Puhumattakaan, jos sen 450 heppaisen joskus tuovat markkinoille.
Olet oikeassa.

Toimittaja vain ei tainnut tajuta että vaikka auto on D5 siinä ei ole muuta yhteistä 2001 esitellyn D5 kanssa kuin nimi.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #634 : 12.08.2015, 08:31:56 »
Sattu silmään myynnissä yksilö jossa on "kuminen" helmasarja. Näyttää jotenkin Audi Allroadilta  :-\
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=210800962
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #635 : 12.08.2015, 09:42:43 »
Vertailutuloksia saksanmaalta: http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2015/07/AZ-15-2015-VT-Volvo-XC90-BMW-X5-Range-Rover-Sport-VW-Touareg-Daten-Tabelle.pdf
Ymmärsinkö oikein, että  XC90 vei 1. paikan,  2. sija Touaragelle, Bemari kolmonen ja neljäs se aito ja oikea Range Rover ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #636 : 12.08.2015, 10:28:08 »
Ymmärsinkö oikein, että  XC90 vei 1. paikan,  2. sija Touaragelle, Bemari kolmonen ja neljäs se aito ja oikea Range Rover ::)

Ei ole Range Rover Sportilla paljoa tekemistä aidon ja oikean Range Roverin kanssa.

Sama kuin väittäisi pikku-Volvoja aidoiksi Volvoiksi. 300 vs. 700 sarjat, 400 vs. 800 sarja jne.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #637 : 12.08.2015, 10:38:32 »
Ei ole Range Rover Sportilla paljoa tekemistä aidon ja oikean Range Roverin kanssa.

Sama kuin väittäisi pikku-Volvoja aidoiksi Volvoiksi. 300 vs. 700 sarjat, 400 vs. 800 sarja jne.
Selvä. Ei ole kokemusta Rangeista, mutta 100k€ näkyisi alkaen hinta olevan tuossa Rangen Sportissakin meillä ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #638 : 12.08.2015, 10:52:48 »
Ei ole Range Rover Sportilla paljoa tekemistä aidon ja oikean Range Roverin kanssa.

Sama kuin väittäisi pikku-Volvoja aidoiksi Volvoiksi. 300 vs. 700 sarjat, 400 vs. 800 sarja jne.
Kakkos koppainen sportti taitaa pohjautua Range Roveriin. Ykkös versio oli tehty Discoveryn päälle.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #639 : 12.08.2015, 14:53:23 »
Ymmärsinkö oikein, että  XC90 vei 1. paikan,  2. sija Touaragelle, Bemari kolmonen ja neljäs se aito ja oikea Range Rover ::)

Ei yllätä, kun huomio mallien iän ja niukan lisävarustelun Bemarissa ja Volkkarissakin.

Melu Saksassakin on Volvossa korkein, erityisen korkea näkyy olevan tyhjäkäyntimelu.

Ranger Rover Sport, noh... Ei yllätä sekään että on noin kaukana kärkikolmikosta :)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 937
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #640 : 12.08.2015, 17:36:44 »
Jarrut on Volvossa kyllä omaa luokkaansa :) Mielenkiintoista on myös paras kiihtyvyys 120 km/h jälkeen. Ilmeisesti ilmanvastus on saatu hierottua erittäin pieneksi. Noista autoista varmaan ainoa kivikossa pääsevä auto on Range Rover Sport, mutta eihän kovin moni tuollaista autoa ikinä mökkitietä vaikeampaan maastoon vie.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #641 : 12.08.2015, 20:17:38 »
Ei yllätä, kun huomio mallien iän ja niukan lisävarustelun Bemarissa ja Volkkarissakin.

Melu Saksassakin on Volvossa korkein, erityisen korkea näkyy olevan tyhjäkäyntimelu.

Ranger Rover Sport, noh... Ei yllätä sekään että on noin kaukana kärkikolmikosta :)
Onneksi sentään ei yllättänyt XC90 voitto ! Puhumattakaan, jos olisi alkanut harmittamaan ;)
Tosi harmi, kun oli kulimallin Bemari laitettu vertailuun mukaan....
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #642 : 14.08.2015, 14:16:57 »
Melu Saksassakin on Volvossa korkein

Samaan kiinnitin huomiota. Kuitenkin suomalaisista autolehdistä oli saanut taas ihan toisenlaisen kuvan. Ei toki hirveästi yllättänyt, noin käy aika usein. Hiljaiseksi ylistetty osoittautuukin todellisuudessa ihan muuksi, kun itse pääsee testaamaan. Ärsyttää silti, ei tollasilla autolehtien testihöpinöillä ole mitään arvoa...

Huvitti kun luin juttuja omasta nykyisestäkin Toyotasta. TM:n testissä hiljaisuutta ylistettiin vähintään samoin sanoin kuin hiljaisimpien Mersujen tai Bemarien kohdalla, joskin jo desibelilukemat paljasti kommenttien epäsuhdan. Noihin verrattuna etenkin rengasmelu on todellisuudessa suorastaan infernaalinen. Muuten jutut aika hyvin pitää aina kutinsa, mutta meluasia tuntuu olevan todella vaikea.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #643 : 14.08.2015, 14:31:18 »
 Range ja Volvo 67db melulla on jo kiitettävällä tasolla melun suhteen. Tilanne varmaan paranisi, jos rengastus olisi samaa kokoa Bemarin ja VW kanssa ::)
Volvossa 275/45/20 tuumaiset ja Rangessa peräti 21 tuumaiset renkaat. Bemarissa ja Vw molemmissa samat 255/50/19 tuumaiset renkulat.
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #644 : 17.08.2015, 20:01:36 »
Koeajofiiliksiä:

+ varusteet: HUD näyttö on oikeasti käyttökelpoinen - nopeusrajoitus, navin tiedot,..
+ 360-asteen näkymän peruutuskamera samoin, tosin jos tilaa ei ole niin ei kamerakaan auta,..
+ penkit, tilat, ajomukavuus, teho,
+ kääntöympyrä ei sen pahempi kuin XC60:lla, ei tuntunut ollenkaan kömpelöltä

- kojelauta peilaa ikävästi tuulilasiin
- kaupunkikulutus +2l/100 vrt. XC60 D4:een. Painaahan auto toki enemmän

* mielestäni ei ole tarvetta B&W stereoille eikä ilmajousitukselle, makuasioita tietenkin
* korkeuden takia oikea peili suunnattava alaviistoon, jottei vaihda kaistaa matalampien päälle..
* enempi leppoisaan matkantekoon

Anyway, +50 kEUR välirahaan ei nyt oikein löydy perusteita, mutta mukava odotella uutta XC60:sta 2017?








XC60 D4 MY18

 

Elekma  Autoracing