TamCar  KKD Motorsport

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4897
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #885 : 30.12.2015, 14:00:45 »

Lisäys: onko tietoa miksi Volvon suurin sallittu vetomassa oli vain 2700 kg kun muissa se oli 3500 kg?
Säälitään voimansiirtoa? ???


Ja todellakin, tulee aika huonosti luettua TM:t nykyään, ennen ne luki kannesta kanteen heti kun tuli. Nyt joskus jää jopa jotkut numerot lukematta täysin, kun jo seuraavaa numeroa puskee luukusta sisään.

OT:
Saman takia peruin vuos-pari sitten tilauksen, oli noin vuoden TM:t pinossa suurimmaksi osaksi avaamatta, ei vaan ehtinyt eikä ollut intokaan lukea. Tilausta peruessa vielä tarjos puoleen hintaan seuraavaa kautta ja siihenkään koukkuun en jäänyt "Mitä olisit valmis maksamaan seuraavasta vuodesta?", mutta jätin silti jatkamatta :D
/OT
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1227
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #886 : 30.12.2015, 14:02:36 »
Jos sen noin haluaa ymmärtää. Tai sitten vaan, että ajan kanssa näkee kestävyyden.

noinhan sä ajattelit...

Elämän kosmisia pohdintoja... :pomo:

a car you can believe in

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #887 : 30.12.2015, 14:12:58 »


Lisäys: onko tietoa miksi Volvon suurin sallittu vetomassa oli vain 2700 kg kun muissa se oli 3500 kg?
Luultavasti laatikon takia haluaa painorajaa pitää matalampana ::)
Vanhassa oli vain 2250kg, joten kyllä tuo 2700kg varmaan monelle karavaanarille tai hevosmiehelle riittää.
Isommat veneet jää sitten vetämättä Volvolla.
X5:een muuten kannattaa ottaa tehdasasenteinen koukku, ettei tule yllätystä :pomo:
Mikäli vetokoukun valitsee tehdasvalintaisena vetokyky on 3500 kiloa, mutta jos koukun ottaa jälkiasennuksena vetokyky putoaa 2700 kiloon
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #888 : 30.12.2015, 14:50:19 »
Luultavasti laatikon takia haluaa painorajaa pitää matalampana ::)
Vanhassa oli vain 2250kg, joten kyllä tuo 2700kg varmaan monelle karavaanarille tai hevosmiehelle riittää.
Isommat veneet jää sitten vetämättä Volvolla.
X5:een muuten kannattaa ottaa tehdasasenteinen koukku, ettei tule yllätystä :pomo:
Mikäli vetokoukun valitsee tehdasvalintaisena vetokyky on 3500 kiloa, mutta jos koukun ottaa jälkiasennuksena vetokyky putoaa 2700 kiloon

Miksi kukaan haluaisi jälkiasenteisen, kun tehdaskoukku on tällainen: https://www.youtube.com/watch?v=3qrPuN-1fgM

 P>

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6553
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #889 : 30.12.2015, 14:56:57 »
Miksi kukaan haluaisi jälkiasenteisen, kun tehdaskoukku on tällainen: https://www.youtube.com/watch?v=3qrPuN-1fgM

 P>

Ihmisille joilla ei ole mihinkään kiire.

Pysyttäskö topikin autossa tai edes merkissä.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8549
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #890 : 30.12.2015, 15:01:09 »
XC90:n koukku vaikka onkin sähköinen tulee esiin vähän rivakammin, mutta se pitää lukita käsin paikalleen. En kyllä ole vielä koskaan törmännyt tosin tilanteeseen että pitäs varoa itsensä sotkemista kun kärrin kanssa liikkuu...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #891 : 30.12.2015, 15:11:24 »
XC90:n koukku vaikka onkin sähköinen tulee esiin vähän rivakammin, mutta se pitää lukita käsin paikalleen. En kyllä ole vielä koskaan törmännyt tosin tilanteeseen että pitäs varoa itsensä sotkemista kun kärrin kanssa liikkuu...

Itse varon aina itseni sotkemista ja etenkin polvia ja selkää muutenkin.

Miten tuo XC90:sen koukku menee piiloon? En löytänyt kuin tässä olevan videon: http://www.volvocars.com/intl/cars/new-models/all-new-xc90/accessories

Jossa näyttäisi olevan vain sähköinen salpa, joka pamauttaa jousivoimalla puristetun koukun esiin, mutta prosessi ehkä onkin eri kuin miltä vaikuttaa?

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8549
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #892 : 30.12.2015, 15:16:22 »
myyjä jutteli jotain että se menee sähöllä piiloon mutta eipä ole tullut missään vastaan kuinka se toimii... voihan se olla että sähköllä vain vapautetaan se ja pitää taittaa alle.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #893 : 30.12.2015, 15:17:54 »
myyjä jutteli jotain että se menee sähöllä piiloon mutta eipä ole tullut missään vastaan kuinka se toimii... voihan se olla että sähköllä vain vapautetaan se ja pitää taittaa alle.

Toisaalta tekstissä lukee, että menisi myös nappia painamalla piiloon... mutta ei löydy videota :)

Bawuka tai muu XC90:n omistaja, videota kehiin?

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #894 : 30.12.2015, 16:44:22 »
https://www.youtube.com/watch?v=puB7OJR4Mm8

Kohdasta 4.25 eteenpäin. Samalla periaatteella tulee esiin ja vastaavasti pitää laittaa manuaalisesti piiloonkin. Sähköistä tuossa on siis ainoastaan lukituksen vapautus.
Siinä vaiheessa oli jo kärry perässä, kun Bemarin koukku tuli hidastettuna pihalle :D
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #895 : 30.12.2015, 17:02:19 »
Siinä vaiheessa oli jo kärry perässä, kun Bemarin koukku tuli hidastettuna pihalle :D

Juu, ja sitten ajellaan vähän ylinopeutta kärri perässä kun ylinopeutta aina kuuluu ajaa ja on kiire joka paikkaan  :idiot2:

Mieti mitä tuon videossa esiintyvän tiukkapeppuisen ratsastajanaisen kanssa ehtisi jutella ja vihjailla sillä aikaa, kun odottaa vetokoukun symbolista esiin nousua auton alta?

Vain köyhillä on kiire :)

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5769
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #896 : 30.12.2015, 17:12:50 »
https://www.youtube.com/watch?v=puB7OJR4Mm8

Kohdasta 4.25 eteenpäin. Samalla periaatteella tulee esiin ja vastaavasti pitää laittaa manuaalisesti piiloonkin. Sähköistä tuossa on siis ainoastaan lukituksen vapautus.

Ainoastaan manuaalisesti pitää lukita, kuin kuvassa näkyy.
Sähköisesti napista menee piiloon.

E. Ja mitä vetopainoihin tulee, D5/T6 2700kg,  T8 2400kg.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 17:15:49 kirjoittanut sjos »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #897 : 30.12.2015, 17:40:42 »
Se sanonta Bemarista ja kyr....jatkeesta sai ihan uuden merkityksen.

Aika kauan sai vaimolle suostuteltua, että "fallistisen symbolin" sai ostaa, eli tuon vetokoukun  :)

Lainaus
Kieltämättä Volvon mainostama sähköinen vetokoukku sai hieman lattean päätöksen, kun se on kuitenkin suurelta osin ihan manuaalinen.

Tässä tosiaan kaipaisi oikealta omistajalta videokuvaa aiheesta. Jännä ettei kukaan ole kuvannut mihinkään?

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5769
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #898 : 30.12.2015, 17:52:13 »
Tässä tosiaan kaipaisi oikealta omistajalta videokuvaa aiheesta. Jännä ettei kukaan ole kuvannut mihinkään?

Varmaan siitä syystä, kun tehdas asenteinen on tullut vasta marras/joulukuun vaihteessa oikeasti saataville.

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #899 : 30.12.2015, 19:06:34 »
Bongasin tänään uuden XC90:n lähikaupan pihasta, ja pääsin hetken juttelemaan omistajan kanssa.
Kertoi päätyneen lopulta XC90:een kun piti 7 -paikkainen auto hankkia.

Musta, D5. Charcoal / Amber verhoilulla.
Oli tilattu suoraan tehtaalta, ja kun kysyin varustelotasosta, niin kertoi, että lähellä Inscription + pari lisävarustetta.

Ei tainnut auto kuitenkaan vielä pitkään olla Suomessa, kun oli vielä "siirtokilvet" (eli FIN kilvet, missä on Ruotsin leimat toisessa päässä).







745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

 

Carcom Oy  Ateho