Futurez  Proturbo

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1883 Vastauksia
  • 299147 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #930 : 11.01.2016, 20:07:36 »
Eikö nykyautot ilmaa itse itsensä? Lörsää tankkiin ja ajoa.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #931 : 11.01.2016, 20:24:58 »
Eikö nykyautot ilmaa itse itsensä? Lörsää tankkiin ja ajoa.

No näin minäkin sen olen ajatellut.
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8538
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #932 : 11.01.2016, 20:27:32 »
jos tekee niin sehän on hyvä mutta eikö nykydiiseleissä oel pumppu edessä eli kuten ne jeesuksen vanhat joissa käsipumppu...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10299
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #933 : 16.01.2016, 13:20:29 »
Tainnu posti hukata minun TM:n jossa oli maasturi vertailu >:(. No nyt luin uusimman, missä oli juttua maasturien hybridi versioista. Ja niiden eroista. Volvo erosi aika muista toteutuksista. Yks huono puoli oli, ei osaa ladata akkua polttomoottorilla. Muut osaa sen. Mutta muissa akut on takakontin alla -> vaikuttaa tavaratilaan. Niistä ei taida saada edes 7 paikkaisia versioita. Myös sähköajossa volvo pärjäsi hyvin. Okei 27km ei ole mitä luvataan, mutta oliko BMW jolla pääsi 17km.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #934 : 16.01.2016, 17:43:28 »
Tainnu posti hukata minun TM:n jossa oli maasturi vertailu >:(. No nyt luin uusimman, missä oli juttua maasturien hybridi versioista. Ja niiden eroista. Volvo erosi aika muista toteutuksista. Yks huono puoli oli, ei osaa ladata akkua polttomoottorilla. Muut osaa sen. Mutta muissa akut on takakontin alla -> vaikuttaa tavaratilaan. Niistä ei taida saada edes 7 paikkaisia versioita. Myös sähköajossa volvo pärjäsi hyvin. Okei 27km ei ole mitä luvataan, mutta oliko BMW jolla pääsi 17km.
Tuo on kyllä huono puoli, jos ei osaa ladata tuota hukkaenergiaa mitä tulee ajossa :o
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10299
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #935 : 16.01.2016, 17:45:56 »
Tuo on kyllä huono puoli, jos ei osaa ladata tuota hukkaenergiaa mitä tulee ajossa :o
osaa se kerätä jarrutusenergiaa, mutta ei osaa ladata akkua täyteen polttomoottorilla. Eli valikosta ottais lataus ja ajaessa polttomoottori latais akun täyteen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #936 : 16.01.2016, 17:49:51 »
osaa se kerätä jarrutusenergiaa, mutta ei osaa ladata akkua täyteen polttomoottorilla. Eli valikosta ottais lataus ja ajaessa polttomoottori latais akun täyteen.
Eli käyttäisi moottoria aggregaattini ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10299
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #937 : 16.01.2016, 18:05:35 »
Eli käyttäisi moottoria aggregaattini ::)
jep. Muissa tuo tuntui onnistuvan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8538
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #938 : 16.01.2016, 19:34:09 »
No tuohan tulee siitä suorasta teknisestä erosta muihin että moottorin yhteydessä ei ole sitä sähkömoottoria vaan mekaaninen ja sähköinen voimansiirto on täysin eriytetty toisistaan, ainoana että sähköä käskytetään toimimaan nelikkona...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa gubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #939 : 16.01.2016, 19:38:42 »
"Save tila.
Jos akun varaustaso on alhainen voi kuljettaja käyttää polttomoottoria akun tietylle tasolle lataamiseen ja myöhemmin käyttää akkua Pure electric-tilassa.
Mikä sitten lienee se "tietty taso"


http://teknikensvarld.se/mer-om-volvo-xc90-t8-twin-engine-med-400-hk-och-025-lmil-168103/

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8538
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #940 : 16.01.2016, 20:01:33 »
Onhan siellä vauhtipyörällä se generaattori, mikä toimii myös starttimoottorina. Eikö se sähköinen takaveto toimi sen ja akkujen avulla Power moodin ollessa päällä? Generaattori tuottaa sen verran sähköä, että akkujen varaustila ei muutu, vaikka sähköä kulutetaankin? tjsp...

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Onkohan tuossa siten joku käännös kukkanen vai miksi tuota virtaa ei saada ladattua akustoon ajettaessa etuvedolla eli 90% ajosta
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10299
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #941 : 16.01.2016, 22:22:47 »
No tuohan tulee siitä suorasta teknisestä erosta muihin että moottorin yhteydessä ei ole sitä sähkömoottoria vaan mekaaninen ja sähköinen voimansiirto on täysin eriytetty toisistaan, ainoana että sähköä käskytetään toimimaan nelikkona...
tm:n artikkelin mukaan Volvossa on pari kymmentä heppainen moottori/generaattori moottorin ja laatikon välissä. Höpisivät että antaa siellä lisävoimaa ja toimii myös starttina. En sitten tarkemmin tiedä.

Ei sillä että itsellä olisi tuommoiseen varaa, mutta mietin että toimiikohan samalla tavalla hybridina kuten esim. Prius? Eli voisiko tuommoisen hommata vaikka ei olisi vakituista latauspaikkaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa gubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #942 : 17.01.2016, 14:19:37 »
Lienee sama tuo XC90 T8 Save toiminto ja akun "tietyn tason" lataus kuin V60 Hybridissä, eli lataa akkua ajon aikana ja huolehtii, että  akun  kapasiteetti pysyy ja riittää noin 20 km myöhempää ajoa varten esim. kaupunkiajossa.  Lataustilassa ajo nostaa luonnollisesti polttoaineen kulutusta.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #943 : 31.01.2016, 08:46:55 »
Nyt uskaltaa jo antaa ensikommentteja T8:sta.

Takana hieman yli viikko ajeluja. Sähkö riittää käytännössä vajaalle 30 kilometrille taajama/kaupunkiliikenteessä. Motarilla sähkö auttaa alamäissä (varsin lievässäkin) ja kulutus noin 200 km motaripätkällä jäi 7,5 l/100 km, mikä mielestäni tuon kokoiselle ja painoiselle bensaautolle on hyvä lukema. Edellyttää tietysti, että akku on täynnä lähtiessä liikkeelle.

Save toiminto näyttää pysäyttävän akun käytön siihen tilanteeseen, mikä akussa sillä hetkellä on. Jos akku on tyhjä, niin se lataa akun noin neljännekseen ja autolla pystyy taajama-ajoa ajamaan näillä keleillä noin 7-8 km. Ei siis ainakaan nollakeleillä lähellekään 20 km ja tuskin kesäkeleilläkään.

Hauskinta on tietysti kaupunkiajo jota omassa käytössä on ylivoimaisesti eniten. Jos auton lataa aina pysäköitäessä, niin kaikki päivittäiset ajot hoituvat täysin sähköllä. Parhaimmillaan lähes 80 km päiväajelut ovat hoituneet 0 litralla bensaa.

Jos jotain negatiivista haluaa autosta hakea, niin liukkailla talvikeleillä etuveto ei oikein ehdi kaveriksi takapyörien sutiessa. Mutta siihenhän on tietysti sitten tuo awd-moodi tai power-moodi, joissa auto on koko ajan nelivetoinen. Toinen pieni miinus on se kuvitelma, että sähköauto olisi ylimaallisen hiljainen. Moottorien ääni on niin hyvin nykyautoissa eristetty, että rengasäänet nousevat hallitseviksi. Sama asia on Teslassa, jonka varmaan kaikki kyydissä/ratin takana olleet voivat todistaa. Kesärenkailla ja sileällä asfaltilla tilanne on eri kuin nastoilla karkealla tiellä. Ja valitettavasti noita huonokuntoisia teitä Suomessa on enemmistö.

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2381
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #944 : 31.01.2016, 14:20:04 »
Millainen fiilis on yleisesti liukkaalla? Huomaako awd asetuksella tehoeron etu/takapään välillä?


V70 D5A -09

 

Race.fi  TamCar