Carwist  Race.fi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #960 : 17.02.2016, 09:53:03 »
Näin ekan kerran itse tuollaisen viime viikolla. Ei se jotenkin niin isolta livenä näyttänyt kuin kuvissa, onhan sillä toki kokoa muttei sellainen viisi tonnia painavan näköinen tankki. Ihmetyttämään kyllä jäi mallimerkintä, D5 ja joku kirjain siinä perässä josta en ottanut selvää kun olin itse vasemmalla kaistalla.
Oisko ollut tuo varustetason merkintä (Inscription) ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #961 : 21.02.2016, 14:18:23 »
Nyt vkonloppuna tuli ajeltua, pääosin maantieajelua ja jonkinverran taajama-ajelua. Matka tuli parin päivän aikana 583 km, bensaa kului 37,8 l, eli keskikulutukseksi tuli 6,4 l/100 km. Ei nyt mielestäni ihan paha kulutus tuon kokoiselle autolle. Eikä nyt tosiaan liikuttu hybridille suotuisimmissa oloissa. Latasin autoa muutaman kerran ilmaiseksi, ainoastaan kerran sain ladattua akun täyteen sen seistessä yön yli pistokkeessa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #962 : 22.02.2016, 20:36:35 »
Oli näköjään tullu Mobileen 4 paikkaisistakin ilmoituksia. Vielä kuitenkin pressi kuvilla
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221912617
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #963 : 23.02.2016, 10:43:06 »
Eilen sattui XC90 T8 samaan aikaan liikenneympyrään Oulussa. Keli oli liukas ja siitä johtuen (tai siitä huolimatta) XC90 näytti aliohjaavan aika voimakkaasti. Kuskin ilmekin oli sen mukainen...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #964 : 23.02.2016, 11:16:10 »
Eilen sattui XC90 T8 samaan aikaan liikenneympyrään Oulussa. Keli oli liukas ja siitä johtuen (tai siitä huolimatta) XC90 näytti aliohjaavan aika voimakkaasti. Kuskin ilmekin oli sen mukainen...
Itsekkin bongannu yhden T8:n. Rekkari oli joku erikoistunnus.

Omakokemus T8 mallista. Hieno peli, mutta
Itse en ole ajanut T6 mallia, mutta T8 XC90 oli liukkaalla huonompi kuin oma vanha D5 AWD. Eli T6 mallin voisi halua semmoinen joka haluaa 50-50 tehojakauman. T8 mallissa kun taka-akselille menee maksimissaan n. 25% tehosta. Lisäksi tuo voiman jako AWD asennossakin oli outo. Liukkaassa liikenneympyrässä ei tienny miten auto menee. Mutta tämä kuuluisi tuonne XC90 topicciin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #965 : 23.02.2016, 12:03:39 »
Täytyy muistaa, et T8 on hybridiasetuksella joko täysin takavetoinen (sähkö) tai etuvetoinen (bensa). Ajettavuus menee sen mukaan joko yli- tai aliohjaavaksi. Neliveto ei ainakaan oman kokemuksen mukaan ole  hybridiasetuksella koskaan päällä. Jos haluaa nelivetoa, niin vaihtoehtona on joko AWD- tai Power-moodi. Eihän nuo mitenkään Haldexia vastaa, mutta kyllä tuo T8 liukkaalla lähtee varsin hyvin liikkeelle.

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4900
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #966 : 23.02.2016, 12:55:07 »
Eilen sattui XC90 T8 samaan aikaan liikenneympyrään Oulussa. Keli oli liukas ja siitä johtuen (tai siitä huolimatta) XC90 näytti aliohjaavan aika voimakkaasti. Kuskin ilmekin oli sen mukainen...

T6 kanssa soveltuu siis paremmin aktiiviseen ajoon.
Torque-vectoringiä ei taida kovin helpolla saada T8:ssa soveltumaan siihen. Etupäässä jos on se +300hp ja takana se noin 80hp, mutkassa kun kaasun painaa pohjaan niin puskeehan se silloin kohti ulkomutkaa, eli ESP rutisee urakalla. T6 oletettavasti vastaavassa tilanteessa kääntyy nätimmin kun sähköohjattumonilevykytkin =Haldex hienommin sanottuna siirtää voimaa taakse enemmän.
Olisi mielenkiintoinen nähdä miten noi toimivat vaikka aktiivisessa rata-ajossa vastakkain. Ja mikä on lopulta kulutus ero autojen välillä kun molemmille annetaan kunnolla happea...
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #967 : 23.02.2016, 13:26:50 »
On muistettava että sähkömoottorissa vääntöä on heti alusta lähtien täydet käytössä toisin kun polttomoottorissa on joten tuo vääntö korjaa paljon tuota tehoeroa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #968 : 23.02.2016, 14:16:32 »
Täytyy muistaa, et T8 on hybridiasetuksella joko täysin takavetoinen (sähkö) tai etuvetoinen (bensa). Ajettavuus menee sen mukaan joko yli- tai aliohjaavaksi. Neliveto ei ainakaan oman kokemuksen mukaan ole  hybridiasetuksella koskaan päällä. Jos haluaa nelivetoa, niin vaihtoehtona on joko AWD- tai Power-moodi. Eihän nuo mitenkään Haldexia vastaa, mutta kyllä tuo T8 liukkaalla lähtee varsin hyvin liikkeelle.
Suoraan kiihdyttäessä tuolla power asennolla ei ollut mitään valittamista. Mitä nyt huomasi että liukkaalla motarin rampilla luistonesto rajoitti polttomoottoria. Kun taas liikenneympyrässä kun kokeili niin tuli orpo olo kun ei tienny miten auto menee. Oloa vielä lisäsi esittelyauton korkea omavastuu :D. Ehkä jos olisi oma niin oppisi auton käyttäytymisen ja miten sitä pitää viedä.

T6 kanssa soveltuu siis paremmin aktiiviseen ajoon.
Torque-vectoringiä ei taida kovin helpolla saada T8:ssa soveltumaan siihen. Etupäässä jos on se +300hp ja takana se noin 80hp, mutkassa kun kaasun painaa pohjaan niin puskeehan se silloin kohti ulkomutkaa, eli ESP rutisee urakalla. T6 oletettavasti vastaavassa tilanteessa kääntyy nätimmin kun sähköohjattumonilevykytkin =Haldex hienommin sanottuna siirtää voimaa taakse enemmän.
Olisi mielenkiintoinen nähdä miten noi toimivat vaikka aktiivisessa rata-ajossa vastakkain. Ja mikä on lopulta kulutus ero autojen välillä kun molemmille annetaan kunnolla happea...
Ei taida olla Xc90 tyylinen auto oikein sovelias muutenkaan aktiiviseen ajoon, mutta pitäähän sitä joskus vähän leikkiä.

Kuivalla kesäkelillä mutkatiellä varmasti ihan mukava viedä kun sitä voimaa olisi. Vielä jos energian talteenotto olisi hyvä niin varmasti olisi kulutusero T6 malliin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4900
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #969 : 23.02.2016, 14:40:54 »
On muistettava että sähkömoottorissa vääntöä on heti alusta lähtien täydet käytössä toisin kun polttomoottorissa on joten tuo vääntö korjaa paljon tuota tehoeroa.
400Nm vs 240Nm kuitenkin. No toki se 400 "kierroksilla" (2200rpm -> ) ja varmaan toi 240 sähkömotista aikalähellä nollasta alkaen ja lähtee siitä sitten jossain vaiheessa putoamaan. Olis kiva vääntökäyrät nähdä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa mars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #970 : 24.02.2016, 09:55:09 »
Tässä erään koeajajan mielipide T8 nelivedosta

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001124989.html

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8553
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #971 : 25.02.2016, 12:45:47 »
Näin aamuliikenteessä valkoisen XC90 D5:n ajelin perässä. Tuntuu toimivan vaihteet ha nelikko sekä kone koska ei mitään sumaa yrittää pysyä omalla perässä kun lähettiin pöperöstä liikenteeseen. Tekniikka on kehittynyt ihailtavasti S* perän muotoilussakaan mitään pahaa, tuntuu keräävän lunta tuohon kilven päälle mutta valot pysyy puhtaina.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #972 : 25.02.2016, 13:53:50 »
Näin aamuliikenteessä valkoisen XC90 D5:n ajelin perässä. Tuntuu toimivan vaihteet ha nelikko sekä kone koska ei mitään sumaa yrittää pysyä omalla perässä kun lähettiin pöperöstä liikenteeseen. Tekniikka on kehittynyt ihailtavasti S* perän muotoilussakaan mitään pahaa, tuntuu keräävän lunta tuohon kilven päälle mutta valot pysyy puhtaina.
Tuo uusi D5 on yllättävän pirteä tapaus. Vaikka auto ei ole mikään kevyt. Inscription varusteilla siihen kuuluvilla 21" vanteilla oikein nätti peli  S*
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #973 : 27.02.2016, 04:49:14 »
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6554
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #974 : 27.02.2016, 14:51:37 »
XC90:iin myös Power Pulse D5 moottoriin http://www.worldcarfans.com/1160226104434/volvo-announces-series-of-updates-for-2017my

Eli turbon spoolaus paineilmalla, ahdot ylös nopeammin.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

 

KKD Motorsport  Samppasport