Autoracing  KL-varaosat

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #975 : 29.02.2016, 13:41:13 »
Tuskin nyt ihan lähiaikoina valmis tuotantoon mutta ihan mielenkiintoista luettavaa kuitenkin;

http://blog.caranddriver.com/volvo-xc90-t8-e-twinster-prototype-call-it-the-e-drifter/

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8540
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #976 : 03.03.2016, 16:50:44 »
Huulilasikin oli testannut XC90:ä, no mukana oli myös vertailu Q7:n ja X5:n. KAikki tietää kuinka tuossa vertailussa kävi noudattaa yleistä kasitystä kaikkiin testeihin.

(Q7,XC90,X5) ettei jää kaivelemaan. pisteytys 0,2 pisteen sisään kaikki että kuka mistäkin sitten tahtoo tykätä... Mikko Alatalo laseilla sanoisin että Volvo voitti vertailun.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #977 : 03.03.2016, 17:12:59 »
Huulilasikin oli testannut XC90:ä, no mukana oli myös vertailu Q7:n ja X5:n. KAikki tietää kuinka tuossa vertailussa kävi noudattaa yleistä kasitystä kaikkiin testeihin.

(Q7,XC90,X5) ettei jää kaivelemaan. pisteytys 0,2 pisteen sisään kaikki että kuka mistäkin sitten tahtoo tykätä... Mikko Alatalo laseilla sanoisin että Volvo voitti vertailun.
Ristus sentään laitetaan kuvan kera ;D
http://postimg.org/image/92a6dapfl/
XC40 D3 R-Design autom.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10303
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 922
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #979 : 22.03.2016, 22:18:54 »
Rica näemmä tarjoaa nyt D5 VEA koneeseen jotain boksia, jolla teho nousee 263 heppaan ja vääntö 545 Nm.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Paikalla TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4889
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #980 : 01.04.2016, 17:19:37 »
Melkein naapurista testi XC90 vs Q7

https://youtu.be/LzpgJaoDW28
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #981 : 01.04.2016, 18:29:03 »
Melkein naapurista testi XC90 vs Q7

https://youtu.be/LzpgJaoDW28

Moottori -lehti teki saman testin numerossa 12/2015, jolloin XC90 hävisi niukasti arvosanoilla Audi 9,5 ja Volvo 9,3.

Volvossa oli D5 ja Audissa 3.0 TDI.

Volvo sai noottia kallistelevasta korista.

Olivat kokeilleet ristiriipuntaa pitävällä pinnalla, niin Audi oli lähtenyt eteen päin, ja Volvo ei.

Tuskin vaikuttaa kovin monen ostopäätökseen, koska eihän Volvo ole mainostanut XC90:stä maasturina.


745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #982 : 03.04.2016, 08:50:41 »
Onko Q7 hieman väärä vertailukohde XC90:lle? Tietysti kohderyhmä on sama ja autotkin päällepäin samankaltaisia. Täytyy kuitenkin huomata, että ainakin Suomessa Audi on ihan reilusti Volvoa kalliimpi. Hintaeroa syntyy helposti 20-30k € ja täysin varusteltuna hintaero on vielä paljon enemmän.  Kyllä tuolle hintaerolla täytyisi löytyä katettakin! Jokainen siten itse päättää, löytyykö tuota "katetta" tarpeeksi hintaeron perustelemiseksi. Itse en sitä löytänyt ja siksi XC90 oli valintani. Q7:aa ei tietenkään vielä saa hybridinä ja siksikin valinta oli Volvo, mutta en epäile hetkeäkään etteikö Audi olisi hieman parempi ajettavuudeltaan ja hieman edellä joissain teknisissä vempeleissä (Matrix led-valot, mittariston grafiikka mm) ja hieman hiljaisempi. Toisaalta Volvo on edellä muutamassa muussa asiassa (esim Volvo on call-appi, 7h hybridi, turvallisuusaspektit). Nämä siis puhtaasti objektiiviset eroavaisuudet. Subjektiivisesti arvioiden Volvon sisusta on hienompi ja matkustamo on monella tapaa mukavampi paikka viettää tunteja.

Täytyy myöntää, että olen Volvooni erittäin tyytyväinen. Naamalle tulee hymy joka kerta kuskin penkille istuessa. Itseasiassa valitisisin edelleen Volvon sellaisessakin tapauksessa, että hinnalla ei olisi ollut väliä.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #983 : 04.04.2016, 13:14:05 »
Täytyy myöntää, että olen Volvooni erittäin tyytyväinen. Naamalle tulee hymy joka kerta kuskin penkille istuessa. Itseasiassa valitisisin edelleen Volvon sellaisessakin tapauksessa, että hinnalla ei olisi ollut väliä.

Kuulostaa siltä, että olet tehnyt oikean valinnan.



Lainaus
Toisaalta Volvo on edellä muutamassa muussa asiassa (esim Volvo on call-appi, 7h hybridi, turvallisuusaspektit). Nämä siis puhtaasti objektiiviset eroavaisuudet.

Miten tuo Volvo on Call eroaa esimerkiksi tästä: https://my.audi.com/content/dam/myaudi/brochures/audi-connect-guide-fi.pdf

Hybridikin löytyy: http://www.tuulilasi.fi/blogit/autohullun-paivakirja/autohullun-paivakirja-pistokehybridi-ei-ole-enaa-kompromissi-vaan


Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • Audilla ja Foordilla mennään
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #984 : 04.04.2016, 20:00:50 »
Miten tuo Volvo on Call eroaa esimerkiksi tästä: https://my.audi.com/content/dam/myaudi/brochures/audi-connect-guide-fi.pdf

Ei varmaan muuten kuin siten, että näihin pikku Volvoihinkin sen on saanut jostain vuodesta 2013. Oman kokemuksen mukaan tuo on jo saatu toimimaan.

VAG areenan keskusteluja seuranneena näyttää tuossa Audin vastaavassa olevan vielä parannettavaa. Toki tuokin tulee varmasti myös toimimaan luotettavammin tulevaisuudessa ...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11066.msg545704#msg545704
« Viimeksi muokattu: 05.04.2016, 09:15:34 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Ford Focus Wagon

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #985 : 05.04.2016, 06:39:40 »
Kaverillani on uudessa A4:ssa tuo Volvo on callia vastaava appi puhelimessa. Se on paljon hankalampi käytettävä kuin Volvon ohjelma. Huomaa, että Volvolla on muutaman vuoden etumatka kehitystyössä.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #986 : 05.04.2016, 06:44:49 »
Oletko muuten nähnyt yhtään Q7 hybridiä liikenteessä? Tai edes Audin hinnastossa? Tiedän, että se on tulossa mahdollisesti jo loppuvuodesta, mutta silloinkin vain viisipaikkaisena.

Poissa el_ucca

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #987 : 05.04.2016, 07:48:05 »
Oletko muuten nähnyt yhtään Q7 hybridiä liikenteessä? Tai edes Audin hinnastossa? Tiedän, että se on tulossa mahdollisesti jo loppuvuodesta, mutta silloinkin vain viisipaikkaisena.

Meinasinkin jo edelliselle kommentoida, että tuskin olisit jaksanut jäädä odottamaan Q7 Hybridiä.

Hinnasto julkaistiin 15.3.2016, mutta toimitusajoista ei ole mitään tietoa.

http://content.audi.fi/VV-Auto/Audi4.nsf/HTML/200.900.700

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #988 : 05.04.2016, 10:07:32 »
Oletko muuten nähnyt yhtään Q7 hybridiä liikenteessä? Tai edes Audin hinnastossa? Tiedän, että se on tulossa mahdollisesti jo loppuvuodesta, mutta silloinkin vain viisipaikkaisena.

En ole nähnyt enkä ajatellut, että tarkoitit omaa tilannettasi tuossa kun vertasit yleisluontoisesti autojen ominaisuuksia. Toki jos hybridi piti olla ja seitsemän paikkaa, niin aika vähän oli ja on juuri nyt vaihtoehtoja :)

Yksi hieno asia, joka ei tietenkään vielä toimi Suomessa, on tuo Audeissa oleva navigaattoritiedon hyödyntäminen: navin tietojen perusteella auto laskee missä kannattaa ajaa sähköllä ja missä ei, jotta matkan aikana saadaan kulutettua sähkö sellaisessa paikassa että siitä on eniten hyötyä. Tuo ei toimi Suomessa heikkojen karttatietojen vuoksi, mutta varmaan tuo asia korjaantuu pian.

Samoin navia käytetään mm. siihen, että auto osaa hidastaa jyrkkiin mutkiin vaikkapa motarilla, jos kuskin vakkariasetus on liian kovassa nopeudessa.

Yllättävän vähän näitä piilo-ominaisuuksia markkinointimatskuissa on, en tiedä miksi. Kun vähän tutkii mitä tuollainen Q7 tekee antureiden, softien, AI:n jne. suhteen, niin yllättyy miten pitkällä asiat jo ovat.

Paikalla TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4889
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #989 : 05.04.2016, 10:25:23 »
En ole nähnyt enkä ajatellut, että tarkoitit omaa tilannettasi tuossa kun vertasit yleisluontoisesti autojen ominaisuuksia. Toki jos hybridi piti olla ja seitsemän paikkaa, niin aika vähän oli ja on juuri nyt vaihtoehtoja :)

Yksi hieno asia, joka ei tietenkään vielä toimi Suomessa, on tuo Audeissa oleva navigaattoritiedon hyödyntäminen: navin tietojen perusteella auto laskee missä kannattaa ajaa sähköllä ja missä ei, jotta matkan aikana saadaan kulutettua sähkö sellaisessa paikassa että siitä on eniten hyötyä. Tuo ei toimi Suomessa heikkojen karttatietojen vuoksi, mutta varmaan tuo asia korjaantuu pian.

Samoin navia käytetään mm. siihen, että auto osaa hidastaa jyrkkiin mutkiin vaikkapa motarilla, jos kuskin vakkariasetus on liian kovassa nopeudessa.

Yllättävän vähän näitä piilo-ominaisuuksia markkinointimatskuissa on, en tiedä miksi. Kun vähän tutkii mitä tuollainen Q7 tekee antureiden, softien, AI:n jne. suhteen, niin yllättyy miten pitkällä asiat jo ovat.

Ei pahemmin moottoritiellä kyllä jarruttele mutkissa, kun ei sitä tee normimaanteilläkään, cruise kuitenkin ottaa nopeuden navindatasta ja liikennemerkkien tunnistuksesta.
Lähinnä paras on että se rullailee vapaalla lähestyttäessä risteystä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

Proturbo  Autodiagnoosi