Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #990 : 05.04.2016, 12:10:36 »
Ei pahemmin moottoritiellä kyllä jarruttele mutkissa, kun ei sitä tee normimaanteilläkään, cruise kuitenkin ottaa nopeuden navindatasta ja liikennemerkkien tunnistuksesta.
Lähinnä paras on että se rullailee vapaalla lähestyttäessä risteystä.

Ainakin dokumenttien perusteella jarruttelee, tiedä sitten onko jo tuotantoautoissa. Kyse on siis se laajin ja kattavin paketti, jossa on eniten tutkia ja antureita.

HST2:sta tuskin löytyy vielä mitään ;)

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4900
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #991 : 05.04.2016, 12:35:54 »
Ainakin dokumenttien perusteella jarruttelee, tiedä sitten onko jo tuotantoautoissa. Kyse on siis se laajin ja kattavin paketti, jossa on eniten tutkia ja antureita.

HST2:sta tuskin löytyy vielä mitään ;)
Vapaan nopeuden alueella ei pahemmin hidastellut, toki se jarrutti nopeuden oikeaksi kun tuli nopeusrajoitus voimaan. Yhdet sakot tuli säästettyä tällä, baana loppui ja muuttui normaaliksi tieksi 80-alueella ja siinä oli sitten Polizei tutkansa kanssa.
Ruuhkassa ja vuoristotiellä kuskilla loppui ennen kantti ennen kuin auto hidasti mutkaan.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #992 : 14.04.2016, 16:34:59 »
XC90 T8 on 2016 eniten myynyt lataushybridi tähän mennessä, 111 kpl. Ja muut XC90 mallit vain 83 kpl niin T8 on suosituin XC90 malli. Sama trendi myös kilpailijoilla. Cayennee ei ole olenkaan myyty kuin hybridimallina (19) ja X5 25 vs 15. Mersun GLE poikkeus kun 16 hybridiä vs 54 polttomoottorilla. Q7 hybridi ei ole vielä myynnissä. Muutenkin Volvolla hyvin isojen SUV-mallien luokassa sillä XC90 myynyt suurin piirtein yhtä paljon kuin kilpailijat yhteensä. Eikä ihme, hieno autohan se on

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #993 : 16.04.2016, 12:29:13 »
XC90 T8 on 2016 eniten myynyt lataushybridi tähän mennessä, 111 kpl. Ja muut XC90 mallit vain 83 kpl niin T8 on suosituin XC90 malli. Sama trendi myös kilpailijoilla. Cayennee ei ole olenkaan myyty kuin hybridimallina (19) ja X5 25 vs 15. Mersun GLE poikkeus kun 16 hybridiä vs 54 polttomoottorilla. Q7 hybridi ei ole vielä myynnissä. Muutenkin Volvolla hyvin isojen SUV-mallien luokassa sillä XC90 myynyt suurin piirtein yhtä paljon kuin kilpailijat yhteensä. Eikä ihme, hieno autohan se on

Tilastoa varmaan hieman vääristää se, että ensimmäiset T8:it saatiin maahan vasta tammikuun lopulla, jolloin niitä tuli isompi erä. Kauimmin odottaneet ostajat olivat tehneet tilauksia jo vuotta aiemmin.

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #994 : 21.04.2016, 09:16:40 »
Tuo uusi D5 on yllättävän pirteä tapaus. Vaikka auto ei ole mikään kevyt. Inscription varusteilla siihen kuuluvilla 21" vanteilla oikein nätti peli  S*

Yksi päivä tuollainen uusimallinen XC90 D5 kiihdytti edellä motarille rampilta 120:n alueelle, ja vaikka omassa polesteeratussa V40 D4:ssä oli ns. lappu lattiassa ja melkein sen läpi, en meinannut pysyä samassa tahdissa. Miten ne ovat tehtaalla "virittäneet" tuon saman peruskoneen kulkemaan tuossa tonnikeijukaisessa noin hyvin? Heppaeroja ei ole kuin 25, mutta tuntuu kuin olisi sata enemmän. :P
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8553
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #995 : 21.04.2016, 10:06:42 »
Yksi päivä tuollainen uusimallinen XC90 D5 kiihdytti edellä motarille rampilta 120:n alueelle, ja vaikka omassa polesteeratussa V40 D4:ssä oli ns. lappu lattiassa ja melkein sen läpi, en meinannut pysyä samassa tahdissa. Miten ne ovat tehtaalla "virittäneet" tuon saman peruskoneen kulkemaan tuossa tonnikeijukaisessa noin hyvin? Heppaeroja ei ole kuin 25, mutta tuntuu kuin olisi sata enemmän. :P
Väittäisin välityksien tuohon eniten tuovan selitystä ja se uusi 8-pykäläinen lootikko... itsekkin olen ihaillut perässä kuinka tuo tonnikeiju D5:llä katoaa horisonttiin vaikka itse polkee perässä ihan hulluna...
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #996 : 21.04.2016, 10:21:49 »
Väittäisin välityksien tuohon eniten tuovan selitystä ja se uusi 8-pykäläinen lootikko... itsekkin olen ihaillut perässä kuinka tuo tonnikeiju D5:llä katoaa horisonttiin vaikka itse polkee perässä ihan hulluna...
Peevelin V40:ssä on kanssa tuo uusi 8-vaihteinen laatikko.

Voihan siinä Peevelin kohtaamassa XC90:ssä olla Polestarin softa tai jonkun muun valmistajan viriä. Tai katsonu mallimerkinnän väärin ja ollu T8 :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #997 : 08.05.2016, 08:16:56 »
Videoita on kiva katsella. Siinä taas ihan mukava POV XC90 T8:sta: https://youtu.be/HzvB4fZnSD8
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #998 : 15.05.2016, 21:37:51 »
Saanen palata tähän Q7:n cruiseen, kun asiasta oli epäselvyyttä ja sanomisiani ei uskottu.

Tunne on epätodellinen. Edessä on tuttu mutkatie, jota on tullut kurvailtua jos jonkinlaisilla autoilla. Audi Q7 on kuitenkin ensimmäinen, jossa pidän vakionopeudensäätimen päällä.

Normaalisti tässä ei olisi mitään järkeä. Tie on sellaista syheröä, että säätimeen asettamani rajoituksen mukainen 80 km/h on liian kova nopeus. Mutta eipä ole autokaan ­tavallinen.

Q7:n vakionopeudensäädin osaa nimittäin lukea GPS-karttapohjaa, ja muuttelee vauhtia sen mukaisesti. Suorilla mennään pyydettyä kahdeksaakymppiä, mutta mutkan lähestyessä nopeus alkaa hiljalleen hiipua, jopa ennen kuin kuski edes näkee koko kurvia.

Välillä Audi kulkee 69 km/h, välillä 53 km/h, tarkasti kaarteiden säteitä seuraillen. Tiukimman kurvin lakipisteessä nopeus putoaa 31 kilometriin tunnissa. Siitä lähdetään taas kiihdyttämään – kuin näkymättömän käskyn saaneena.

Ja minä kääntelen vain ohjauspyörää. Huikeaa.

Vakionopeudensäätimen herkkyys muuttuu vieläpä auton ajotilan mukaan. Kun vaihdan asetuksen comfortista dynamiciin ja ajan saman tieosuuden uudelleen, Audi kanttailee kurveihin noin 10 km/h kovempaa.

Meno on reipasta ja luotettavankin tuntuista, mutta silti ajatus miltei pelottaa. Aivan kuin olisin robotin kyydissä. Ja tavallaan olenkin.

Onneksi tien linjaus on säilynyt ennallaan karttapohjan laatimisen jälkeen. Tuoreessa muistissa nimittäin on aiemmin päivällä kaupungissa sattunut tapaus, missä Q7 miltei pysähtyi kehätien ramppiin, vaikka kaarre oli loiva eikä esteitä ollut näköpiirissä.

Hetken ihmettelyn jälkeen tajusin, että samassa paikassa oli vielä pari vuotta sitten vanha, äkkiväärä rampin mutka! Ja järjestelmä tietysti ohjasi auton vauhtia tuon ajan kartan mukaisesti.

Osoitus siitä, ettei uudenkaan tekniikan varaan kannata täysin tuudittautua.

”Lukevasta” vakionopeudensäätimestä on eniten hyötyä maantieajossa, missä Q7 säätelee vauhtia karttapohjaan merkittyjen rajoitusten mukaan, esimerkiksi kun 100 km/h rajoitus putoaa kahdeksaankymppiin.

Samalla riski joutua nopeusvalvontakameran kuvattavaksi pienenee olemattomiin. Erinomaisen kätevää – vaikka joskus auto lähtikin kiihtymään takaisin satasen nopeuteen liian aikaisin. Pientä viilattavaa siis vielä löytyy.

Vakionopeudensäädin osaa hyödyntää myös liikennemerkkien tunnistusjärjestelmää. Tästä on erityistä hyötyä silloin, kun nopeusrajoitus poikkeaa karttapohjaan merkitystä lukemasta – esimerkiksi tietyömaiden kohdalla.

Havaitsin tämän moottoritiellä paikassa, missä rakennetaan uutta liittymää. Rajoitus putosi 120 km/h tasosta ensin lukemaan 100, sitten 80 ja lopulta 60 km/h, ja auto vähensi kulloisenkin liikennemerkin jälkeen nopeuden säntillisesti oikeaksi.

He, joita järjestelmän osallistuminen ei miellytä, voivat kytkeä liiat tunnistukset pois päältä. Tällöin käyttöön jää tavallinen tutkaohjattu mukautuva vakionopeudensäädin, joka reagoi ainoastaan muuhun liikenteeseen.


http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/audi-q7-nakee-tien-edessaan/

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #999 : 19.05.2016, 11:52:28 »
Menee nyt yksinpuheluksi, mutta aika uskalias veto Volvolta ottaa Niko Kivelä XC90:n "mainostajaksi":

http://www.volvoviesti.fi/olen-vahan-rakastunut

XC90 mainoksissahan toistuu "uusi alku" yms. sloganit.

Niko Kivelähän oli juuri eronnut vaimostaan noihin aikoihin.

Uusi alku = perhe vaihtui uraan ja Volvoon?

http://nyt.fi/a1463535595855?ref=a-suositeltu

Viime vuosina Kivelä on käyttänyt keikoilla sellaista materiaalia, jossa hän puhuu avioerostaan ja masennuksestaan.

Hän on kertonut siitä, miltä tuntuu, kun 17 vuoden yhdessäolon jälkeen tajuaa, että vaimoa ei pystykään tekemään onnelliseksi. Ei, vaikka on pienestä pitäen osannut naurattaa ihan kaikkia.

Kun kaikki, mihin on uskonut, murenee. Kun kuusivuotias poika kysyy, että miksi sinä isi aina vain lähdet.

Hän on kertonut myös siitä, miltä tuntuu keikan jälkeen istua yksin hotellihuoneessa. Hetki sitten pauhanneista aplodeista ja kirkkaista valonheittimistä ei ole jäljellä rippeitäkään. Tähti istuu kylpyammeessa, vajoaa yhä syvemmälle itsesääliin ja miettii, tarvitseeko häntä kukaan oikeasti yhtään mihinkään.


Rohkeaa!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1000 : 19.05.2016, 12:14:46 »
Nyt on vähän kaukaa haettu nuo jutut :idiot2:. Kun miettii että joka toinen avioliitto päättyy eroon niin aika monet vaihtaa puolisoa.

Taitaa olla aika monella esiintyjällä samoja tuntemuksia kuin Kivelällä, eivät vain aina niistä avaudu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1001 : 19.05.2016, 12:18:20 »
Tämän kirjoittajalla oli useampi edellisen korimallin XC90 ja näyttää tykkäävän uudestakin.
http://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-2016-volvo-xc90-t8-twin-engine-inscription/
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1002 : 19.05.2016, 12:27:21 »
Tämän kirjoittajalla oli useampi edellisen korimallin XC90 ja näyttää tykkäävän uudestakin.
http://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-2016-volvo-xc90-t8-twin-engine-inscription/
8)
The new XC90, however, is different. Yes, it’s still a Volvo and, yes, it’s still the most practical and sensible seven-seater of them all. But, oh my God, it’s a nice place to sit. It feels like you’re lounging around in one of those Scandinavian furniture shops where everything is beautiful and pale and a chair costs £2,500.

There’s a diamond-cut starter button and a crystal glass gearlever and detailing on the dials that makes the detailing on an IWC watch look like something you’d find on a proud parent’s fridge door. The central command screen is like an iPad and the roof is glass and it’s protected by a cool and crisp electric sunshade made from what looks like white calico.

Every other car in the world feels like the inside of a German’s washbag. They’re all a symphony of dark greys with red detailing. The Volvo is not like that at all. It’s better. This side of a Rolls-Royce Phantom, it’s the nicest interior you’ll find anywhere.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2016, 12:29:39 kirjoittanut völvöxc60 »
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1003 : 19.05.2016, 13:28:20 »
Nyt on vähän kaukaa haettu nuo jutut :idiot2:. Kun miettii että joka toinen avioliitto päättyy eroon niin aika monet vaihtaa puolisoa.

Taitaa olla aika monella esiintyjällä samoja tuntemuksia kuin Kivelällä, eivät vain aina niistä avaudu.

Mielestäni nerokkaasti haettu ja mainostoimistolle hatunnosto, siis nerokkaasti keksitty mainostoimistolta (tai Volvolta). Koki aitoa ahaa-elämystä, kun luin, että Kivelä on eronnut rontti vuosi sitten ja muistin Volvon "uusi alku"-mainokset ja Kivelän mainostamiset.

Tuo oli siis kehu, että rohkea veto!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1004 : 19.05.2016, 13:29:59 »
It feels like you’re lounging around in one of those Scandinavian furniture shops where everything is beautiful and pale and a chair costs £2,500.


Vissiin kyse ei kuitenkaan ole IKEAsta :)

Jännä että tuo on "joku juttu" ulkomailla tuo scandinavian furniture shop ja meillä jotkut Aallot yms. on ihan peruskauraa.

 

TamCar  KKD Motorsport