Carwist  Race.fi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1883 Vastauksia
  • 299136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jone

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1140 : 13.12.2016, 21:53:28 »
Tuossa varmaankin kesärenkaat alla?

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2381
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1141 : 14.12.2016, 11:14:33 »
Mitkä lukot? Ei ole ollut koskaan näissä Volvon XC malleissa lukkoja. Ainoastaan koittaa jarruttaa ilmassa olevaa rengasta normaaleilla jarruilla. Sitä kautta saada osan voimasta paremmin pitävälle renkaalle.

Samaa systeemiä löytyy mm. Land Rover Defendereistä - ei se niin huono ole. Elektroniikan lahjakkuus takaa tänä päivänä etenemisen ja tuo on kohdallaan, näilläkin pääsee ihan riittävän pahaan paikkaan kiinni. Pääasia, että lähtee liikkeelle nelikkona.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2016, 11:16:40 kirjoittanut D5GT »


V70 D5A -09

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10299
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1142 : 14.12.2016, 11:24:17 »
Samaa systeemiä löytyy mm. Land Rover Defendereistä - ei se niin huono ole. Elektroniikan lahjakkuus takaa tänä päivänä etenemisen ja tuo on kohdallaan, näilläkin pääsee ihan riittävän pahaan paikkaan kiinni. Pääasia, että lähtee liikkeelle nelikkona.
Defenderiin ja kumppaneihin saa lisävarusteena ihan mekaanisia lukkoja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1143 : 24.12.2016, 16:59:19 »
Joulureissulla tankkasin autoon 36,3 litraa ja laskin taas mielenkiinnosta kulutuslukemia T8:lle. Viimeisen 955 km matkalla keskikulutus 3,8 l/100 km (mukana webaston kulutus).
Nyt kun auto on melkein vuoden ollut, niin ajokilometrejä on takana n 28000 km ja koko historian kulutus on jopa hieman tuon alle. Joutuuhan tuossa latausjohdoilla pelaamaan, mutta noilla kulutuslukemilla se on aika pieni vaiva.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1144 : 24.12.2016, 17:49:20 »
Hyvää Joulua .
Ihan on hienot lukemat sinullakin.
Eikös nämä laitteet hankita sillä ajatuksella, että 'vehdataan johdoilla' ja käydään letkulla harvemmin.

T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1145 : 25.12.2016, 16:09:13 »
Minkälaista matkaa tuohon 955 km:n sisältyy? Vaikea uskoa että matka-ajossa pääsee tuollaisiin lukemiin. Kaiketi enemmän pientä, alle 40 km:n kerta matkaa. Itsellä kesällä 2015 rekisteröity D5. Mittariin tulee noin 60 tkm vuodessa ja kulutus noin 6,5 l. Harkitsin T8:a mutta laskin että minun ajoilla ei taloudellisessa mielessä mitään järkeä, koska matka-ajossa oikea kulutus lienee yli 8 litraa.

Hienoja lukemia joka tapauksessa ja varmasti mukava auto ajaa tuolla koneella

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1146 : 25.12.2016, 16:49:26 »
Valtaosa omasta ajosta on kaupunkiajoa. Siksi tuon T8:n otinkin. Harvemmin tulee maantieajeluita. Tuosta 955 kilometristä moottoritieajoa oli hieman vajaa 170 km.
Nyt talvella maantieajo (80 km/h rajoitusalueella, oma vauhti 90 km/h) kuluttaa siten, että keskikulutus pyörii välillä 6,5-7 l/100 km.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1147 : 25.12.2016, 17:27:25 »
Minkälaista matkaa tuohon 955 km:n sisältyy? Vaikea uskoa että matka-ajossa pääsee tuollaisiin lukemiin. Kaiketi enemmän pientä, alle 40 km:n kerta matkaa. Itsellä kesällä 2015 rekisteröity D5. Mittariin tulee noin 60 tkm vuodessa ja kulutus noin 6,5 l. Harkitsin T8:a mutta laskin että minun ajoilla ei taloudellisessa mielessä mitään järkeä, koska matka-ajossa oikea kulutus lienee yli 8 litraa.

Wetterin automyyjä kertoi jonkun asiakkaan saaneen T8:n ajoon vapun tienoilla. Auto ollut tienpäällä siihen tahtiin että keskimäärin 150 km joka ikinen päivä mittariin. Siis 4500 km/kk. Silti kaikenkaikkiaan bensankulutus reilun 6 litraa / 100 km laskettuna 35 tkm matkalta. On tuossa suoritteessa joutunut jo bensalla ajamaan melko siivuja, vaikka tiiviisti lataisikin.

Kahden litran rivinelonen ilmeisesti on suht vähäruokanen vaikka sillä elefanttia kiskoisikin  :)
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1148 : 25.12.2016, 18:10:09 »
6 litran kulutuksella voisi ollakin jo kiinnostava vaihtoehto, koska isoa eroa ei maksuissa enää olisi. Pitkää matkaa ajaessa arvostaa tosin "harvaa" tankkausväliä, mutta kaiketi "jatkuvaan letkutukseenkin" tottuisi. Uushankintahinnat varusteineen aikalailla samat. Niin tai näin, turvallisia kilometrejä :-D
« Viimeksi muokattu: 25.12.2016, 18:55:04 kirjoittanut Paka »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1149 : 25.12.2016, 19:12:29 »
Niin, tuossa T8:ssa ottaa vähän penaltia tankin koossa. Toisaalta sillä 50 litrallakin ajaa kyllä kahvitaukojen välin  :)
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10299
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1150 : 25.12.2016, 19:41:43 »
Niin, tuossa T8:ssa ottaa vähän penaltia tankin koossa. Toisaalta sillä 50 litrallakin ajaa kyllä kahvitaukojen välin  :)
Samaa mietin että pitää jo tykätä ajaa jos tuo tankki pakottaa pitämään taukoja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1151 : 25.12.2016, 19:50:00 »
Samaa mietin että pitää jo tykätä ajaa jos tuo tankki pakottaa pitämään taukoja.

Toisaalta joutuu reissun päällä katteleen myös tankkauksen sen sijaan että täyttäis vasta palattua. Jos haluaa tietyn ketjun asemalla tankata niin pitää vähän katella missä on niitten asemia. Ei mulla ainakaan ole tankkauskorttia kuin yhdelle ketjulle.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1152 : 26.12.2016, 09:27:04 »
Alkaa tulla kohta vuosi täyteen ja 20.000km mittariin T8:lla. Keskikulutus on taulukkolaskennan mukaan 6.5 l/100km. Pahin kulutuksen nostaja on 4-tien moottoritieosuus, kesällä palaa yli 10l/100km kun ei malta alle rajoitukse ajaa. Talvirajoituksilla mennään nyt noin 7 l/100km vaikka akut tyhjänä (moottoritiellä 8-9 l/100km). Arviolta noin kolmannes kilometreistä on tullut ajettua sähköllä. Energian hinta on 11c/km josta 10c tulee bensan osalla ja 1c jää sähkön osuudeksi. Edellisen Freelander II energian hinta oli 12c/km ja päälle 600€ korkeammat diesel/käyttövero.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 658
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1153 : 26.12.2016, 18:14:20 »
Oletteko ihan tosissanne että on jotakin väliä autonne polttonesteen kulutuksella kun sen suhteuttaa autojenne hintaan?
Itselle tärkein arvo on se että Volvot ovat turvallisia autoja oikein käytettynä, ja mahdollisen onnettomuuden tullessa törmäyksenä toisen ajoneuvon kanssa vastapuolten käyttäytymistäkin Volvo saattaa hieman  "korjata" aktiivisen ja passiivisen turvallisuuden ansiosta.

Säästeliästä loppu vuotta ja myös tulevaa. :)

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1154 : 26.12.2016, 19:47:04 »
Onhan tuolla kulutuksella väliä vaikkei se tärkein asia ole. Jos olisi, niin varmaan ajasin pikkudieselillä, ja jos ei mitään väliä, ajasin V8:lla  8)

Alunperin en edes ollut kiinnostunut XC90:stä liian isona ja kalliina autona. Vaan kun satuin vertailemaan All-In-One hinnoittelua, niin huomasin että kiitos Volvon hyvän jälleenmyyntihinnan, XC90:n kk hinta jäi samalle tasolle kuin alunperin harkitsemani Discovery Sportin. Ja kun arvioin että T8:lla pystyn ajamaan noin 25% ajoistani sähköllä niin käyttökulutkin jäisivät samalle tasolle ja se ratkaisi kaupan Volvon eduksi.

Vaan niin koukuttavaa tuo sähköllä säästäminen on että PURE-moodilla pyrkii ajamaan mahdollisimman paljon eikä POWER-modea ole tullut käytettyä kuin pari kertaa. Samoin tulee suunniteltua asioinnit niin että parkkipaikalla saisi ladattua akut pysäköinnin aikana, mieluiten ilmaiseksi.

 

Ateho  Elekma