Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1230 : 26.01.2017, 19:45:24 »
Jännä feature muuten tuossa T8:n webastossa, se tosiaan käyttää sitä ajoakkua - eli nyt jos on tullut ajettua yli 30 km edellisestä lataussessiosta, niin tiedossa on pakkasella kylmä lähtö... no seuraava softapäivitys tulee korjaamaan tilanteen. Mun käytössä tämä on aiheuttanut jo melko surkuhupaisia tilanteita.
Tähän vielä päälle se, että takaovet on koko ajan jäässä (lukot menossa vaihtoon). Ensin ei ovi aukea, muuten kuin sisältä ja sitten sitä saa paiskoa muutaman kymmenen kertaa, että se jäisi kiinni, prkl.
Melkein jo hävettää, kun koko ajan pitää marmattaa täällä(kin). Jotenkin sitä vaan olettais, että 100 k€ kottero olisi edes auttavasti toimiva. Meinattiin jo lähteä perheen kanssa pakkaspäivänä pikkuautolla ajelemaan, kun alkoi usko loppumaan volgan kanssa.

Takaovien lukot vaihdettiin meillekin takuuseen pari viikkoa sitten. Sama vika. Kolmen lapsen kanssa oli huumori tiukassa ajella "kaksiovisella" autolla....tutti!

Softavikaa ollut myös kaikenlaista. Onko ominaisuuksia vaiko vikoja? Viimeisin eilen palatessani viikon reissulta kentälle. Yritin kaukokäynnistää autoa OnCall:n kautta kun softa ilmoitti, ettei käynnistys onnistu. Auto oli siirtynyt virransäästötilaan johtuen pitkästä seisonta-ajasta. Taas ...tutti! Ennen kentälle tuloa olin ajanut noin 300 km. Jep. 100 k€:n kottero.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2017, 20:22:58 kirjoittanut Paka »

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1231 : 26.01.2017, 20:04:22 »
Hah, mä jo luulin kuvittelevani kaikki viat... toi sama ilmiö muuten nähty myös. Alla 250 km ajoa, 5 päivää kertaamassa ja sen jälkeen kottero ei inahdakaan volvo on callin kautta.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1232 : 26.01.2017, 20:44:21 »
Noh, onneksi autossa on paljon positiivistäkin. Parhaat penkit mitä missään aikaisemmassa autossa ja tilaa on - paljon. Koko perheen laskettelukamat suksineen sopivat takapoksiin eli eipä ole suksiboksia enää tarvinnut. Edelleen markkinoiden uusin softa. Oikein kiva, kunhan vain toimii...
« Viimeksi muokattu: 26.01.2017, 20:47:15 kirjoittanut Paka »

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
  • S60 2.5T -07
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1233 : 26.01.2017, 21:38:41 »
Softavikaa ollut myös kaikenlaista. Onko ominaisuuksia vaiko vikoja? Viimeisin eilen palatessani viikon reissulta kentälle. Yritin kaukokäynnistää autoa OnCall:n kautta kun softa ilmoitti, ettei käynnistys onnistu. Auto oli siirtynyt virransäästötilaan johtuen pitkästä seisonta-ajasta. Taas ...tutti! Ennen kentälle tuloa olin ajanut noin 300 km. Jep. 100 k€:n kottero.

Tuo on suunniteltu ominaisuus. VOC-ohjekirjasta (XC90 MY16):
"Kun etäavain on poistettu autosta, järjestelmän toiminnot ovat käytettävissä jatkuvasti 5 vuorokauden ajan ja sen jälkeen kerran tunnissa seuraavien 17 vuorokauden aikana. Kaikkiaan 22 vuorokauden jälkeen järjestelmä on suljettuna, kunnes auto on käynnistetty"

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1234 : 27.01.2017, 07:03:43 »
Onko etäavain normiavain vai "se musta mokkula", joka löytyi hanskalokerosta ja jolle en ole keksinyt mitään järjellistä käyttöä? Mokkulalla saa ovet auki mutta ei kiinni... Pitäisiköhän lukea käyttöohjekirjaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 07:05:31 kirjoittanut Paka »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1235 : 27.01.2017, 08:34:46 »
taitaa olla webastossa lämmitysteho isompi kuin letku tai säteilylämmittimissä. Harvassa on ne 5kW sähkölämmittimet. Jäähdytys onnistuu sähköllä kun sähkömoottori pyörittää kompuraa.

Miksi pitää olla 5kW lämmittimet? Eihän sisälämppärikään ole? Lueskelin Moottori-lehteä ja siinä mainittiin, että Renault Zoe osaa sekä lämmittää että jäähdyttää itseään parkissa ollessaan.

Onko ilp liian kallis hybridiin, vaiko ensimmäisen version kiireiltä ei nyt ehditty asiaa ajatella?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10303
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1236 : 27.01.2017, 09:22:36 »
Miksi pitää olla 5kW lämmittimet? Eihän sisälämppärikään ole? Lueskelin Moottori-lehteä ja siinä mainittiin, että Renault Zoe osaa sekä lämmittää että jäähdyttää itseään parkissa ollessaan.

Onko ilp liian kallis hybridiin, vaiko ensimmäisen version kiireiltä ei nyt ehditty asiaa ajatella?
Siis jos haluaa lämmittää moottorin sekä sisätilan. Itsellä oli S60 2100w tehoinen Defa ja ei ollut yhtään liian tehokas.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1237 : 27.01.2017, 10:02:30 »
Renault Zoe osaa sekä lämmittää että jäähdyttää itseään parkissa ollessaan.

Ooh ameriikan temppu!

Niin osaa kuule XC90 kans. Tuossa aiemmin oli puhe bensamoottorin esilämmityksestä.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1238 : 27.01.2017, 13:29:43 »
Ooh ameriikan temppu!

Niin osaa kuule XC90 kans. Tuossa aiemmin oli puhe bensamoottorin esilämmityksestä.

Ahaa, ok.

http://support.volvocars.com/uk/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w46&article=38e40fdb8974102bc0a801511c133423

Eikö tuossa juuri ollut puhe, että Webaston kanssa ei tule sähkövastuksia, joilla lämmittää sähköllä?


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1239 : 27.01.2017, 13:42:14 »
Nimenomaan puhuttiin moottorin webastosta.

Kabiinia voi sekä jäähdyttää että lämmittää parkissa.

Jonkun tiedon mukaan hybridi lämmittäisi itseään bensalla, siitä en tiedä tarkemmin mutta oman minimaalisen kokemuksen mukaan koeajoauto (T8) töpselissä ollessaan ei näyttänyt pukkaavan usvaa auton alta lämmittäessään itteensä. Sen sijaan ilman töpseliä lämmitettäessä työnsi oikein reippaan usvapilven. Ja siinä oli siis ainoastaan ajoakun latauspiuha, ei erillistä "lohkolämppärin" johtoa.

Joka tapauksessa se sekä lämpiää että jäähtyy. Ainoastaan siitä on spekulointia tapahtuuko lämpeneminen aina bensalla vaikka olisi latauksessa.

http://support.volvocars.com/uk/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w46&article=0ce38c978973dc8dc0a80151248016d9
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8540
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1240 : 27.01.2017, 13:45:30 »
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 13:47:06 kirjoittanut Ristus »
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5769
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1241 : 27.01.2017, 14:47:52 »
Sähköllä lämpiää/jäähtyy hypridit ollessaan latauksessa.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1242 : 27.01.2017, 19:50:00 »
Sähköllä lämpiää/jäähtyy hypridit ollessaan latauksessa.

Ja kun ei ole töpselissä, Webastolla lämpiää ja jäähdytys vain "ulkoilman" tasalle? Eli raitisilmatuuletus?

Lisäys: yleensä suomenkieliset ohjeet on niin siansaksaa esimerkiksi termien osalta, että on vaikea päätellä mitä oikeasti tapahtuu.

Esimerkiksi: Ilmastomukavuuden säilyttäminen


Juuh...
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 19:53:06 kirjoittanut Rodion »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6550
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1243 : 27.01.2017, 21:30:27 »
Ja kun ei ole töpselissä, Webastolla lämpiää ja jäähdytys vain "ulkoilman" tasalle? Eli raitisilmatuuletus?

Voi sen tökätä käymäänkin niin kylmäkone tekee ulkoilmaa kylmempää. Toki joskus huono asia pakokaasut.

Lisäys: yleensä suomenkieliset ohjeet on niin siansaksaa esimerkiksi termien osalta, että on vaikea päätellä mitä oikeasti tapahtuu.

Esimerkiksi: Ilmastomukavuuden säilyttäminen


Totta. Karseen raskas tuon värkin manuaali lukea suomeksi. Paljon sanoja, vähän asiaa.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1244 : 28.01.2017, 08:17:40 »
Sähköllä lämpiää/jäähtyy hypridit ollessaan latauksessa.

Ei pidä paikkaansa, ainakaan omassa T8:ssa. Eli auton ollessa latauksessa sisätila lämpiää webaston avulla. Pysäköintilämmityksen säädöistä saa esi-ilmastointi -kuvaketta painamalla webaston pois päältä (esim jos auto on tallissa, eikä halua sinne webaston kaasuja). Sähköllä lämpiävät kyllä istuin ja ratti mutta ei siis sisätilat.

Jäähdytys tapahtuu taas täysin sähköllä, eli jos auton haluaa viileäksi kesällä, niin auton täytyy olla johdon päässä. 

Niin juu vielä...

Voin kyllä sanoa, tosin vain omiin kokemuksiin perustuen, että eipä sellaista sadan tonnin autoa ole vielä tullut vastaan missä ei vikoja olisi. Tällaiset autot on aina ladattu tekniikkaa täyteen ja siksi tuntuvat olevan vikaherkkiä. Jos haluaa luotettavan auton, niin niiden hinnat pyörii uutena 15-20k hinnoissa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 08:27:56 kirjoittanut FamilyMan »

 

KKD Motorsport  Samppasport