Futurez  Proturbo

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ptu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • cq dx !
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1245 : 28.01.2017, 09:15:35 »
Jep, näin on. Defalla siis on olemassa T8:iin letkulämppäri-pumppu - yhdistelmä. Ja varmaan sisähaarankin saisi sähkösisälämppärille. Nyt vaan sille pitäisi olla oma sähkönsyöttö omalla johdolla, vähän tylsää sanoisin. Harmi että volvo ei moiselle ilmeisesti ole tarjonnut integroitumista. Tai johtuneeko siitä, ertä muilla markkina-alueilla bensaläppärin sijasta tosiaan onkin vastukset, mutta teho ei täällä Nordicissa riittäisi, mene ja tiedä.
// XC90 T8 my-2018. 2012-2017 XC60 D5. 2006-2012 XC90 D5

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1246 : 28.01.2017, 20:03:50 »
Heh, mielenkiintoinen lähestyminen noiden vikojen suhteen. Eipä ole tähän saakka tullut mieleenkään. Tosin enpä ole ennen Volvolla ajellutkaan...

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1247 : 29.01.2017, 00:26:12 »
Heh, mielenkiintoinen lähestyminen noiden vikojen suhteen. Eipä ole tähän saakka tullut mieleenkään. Tosin enpä ole ennen Volvolla ajellutkaan...

Pakko tässä on vaan yrittää positiivisesti ajatella, kun on tällaisen hankkinut. Edellisissäkin autoissa (Touareg / X5) oli omat murheensa mutta kieltämättä Volvon "laatu" on yllättänyt. Todennäköisesti palaan takaisin saksalaismerkkiin, kun on autonvaihto taas edessä.

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1248 : 29.01.2017, 11:54:56 »
Takaovien lukot vaihdettiin meillekin takuuseen pari viikkoa sitten. Sama vika. Kolmen lapsen kanssa oli huumori tiukassa ajella "kaksiovisella" autolla....tutti!

Softavikaa ollut myös kaikenlaista. Onko ominaisuuksia vaiko vikoja? Viimeisin eilen palatessani viikon reissulta kentälle. Yritin kaukokäynnistää autoa OnCall:n kautta kun softa ilmoitti, ettei käynnistys onnistu. Auto oli siirtynyt virransäästötilaan johtuen pitkästä seisonta-ajasta. Taas ...tutti! Ennen kentälle tuloa olin ajanut noin 300 km. Jep. 100 k€:n kottero.

Kannattaa tutustua käyttö-ohjeisiin. Kaikki Volvot VOCilla siirtyvät virransäästötilaan viikon seisonnan jälkeen. Pikkasen osaa ennakoida niin tuo lämmitys onnistuu yhtälailla. Käynnistämiseen kuluu vain kauemmin aikaa jos mennyt virransäästötilaan.
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1249 : 29.01.2017, 12:35:43 »
Kannattaa tutustua käyttö-ohjeisiin. Kaikki Volvot VOCilla siirtyvät virransäästötilaan viikon seisonnan jälkeen. Pikkasen osaa ennakoida niin tuo lämmitys onnistuu yhtälailla. Käynnistämiseen kuluu vain kauemmin aikaa jos mennyt virransäästötilaan.
Parempi virransäästö, kuin tyhjä akku. Saahan sen lämmityksen sitten manuaalisesti päälle, jos auto on virransäästötilaan mennyt.
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1250 : 29.01.2017, 13:46:03 »
Parempi virransäästö, kuin tyhjä akku. Saahan sen lämmityksen sitten manuaalisesti päälle, jos auto on virransäästötilaan mennyt.

+ Lähtee se VOCin kautta vaikka kännykästä, pienellä viiveellä, kuten mainitsin.
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1251 : 29.01.2017, 14:38:33 »
+ Lähtee se VOCin kautta vaikka kännykästä, pienellä viiveellä, kuten mainitsin.
Ei ole aikaa viiveisiin. Vika sen täytyy olla.... :D
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1252 : 29.01.2017, 15:15:50 »
Ei ole aikaa viiveisiin. Vika sen täytyy olla.... :D

Tässä kun lueskellut tuosta Audi Connect härpäkkeestä niin se vasta susi on tainnut olla. Niin keskeneräistä softaa puskettu ulos, ettei ole toiminut juuri kellään.

EDIT: Jännä juttu muuten, monet vastaavat palvelut olleet Volvolla jo vuosia käytössä. Nyt kun ne saatiin noihin Saksalaisiin esim. Audiin niin lehdetkin rummuttaa kuinka Audin ovet voi avata kännykällä tai lämppärin saa myös siitä päälle yms. Volvo miehillä arkipäiväistyneet ominaisuudet ovat Audissa jotain uutta ja ihmeellistä. Eipä silti, hinnat taitavat olla taas sellaisia, että ei niitä noihin Santanderin Audeihin raaskita ruksailla.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2017, 15:17:23 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6553
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1253 : 29.01.2017, 16:37:39 »
Ei ole aikaa viiveisiin. Vika sen täytyy olla.... :D

Tuossa on sellainen fysikaalinen realiteetti, että radion pitäminen kuuntelulla syö virtaa paljon. Auto joka on akkunsa varassa pysäköitynä ei pysty pitämään puhelinliittymää verkossa 24/7 pitkäaikaisesti. Jossain vaiheessa on pakko harventaa yhteydenottoväliä. Valittavaksi jää haluaako jo lyhyen pysäköinnin jälkeen viiveen etäkomentoihin, joka sitten säilyy lyhyenä vähän pitempään, vai lyhyet parkit ilman viivettä ja sitten pitkässä pysäköinnissä tulee yhteysviive.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - EcoBoost
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3446
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1254 : 29.01.2017, 17:56:28 »


Voin kyllä sanoa, tosin vain omiin kokemuksiin perustuen, että eipä sellaista sadan tonnin autoa ole vielä tullut vastaan missä ei vikoja olisi. Tällaiset autot on aina ladattu tekniikkaa täyteen ja siksi tuntuvat olevan vikaherkkiä. Jos haluaa luotettavan auton, niin niiden hinnat pyörii uutena 15-20k hinnoissa.

Parista isosta maasturi-Mersusta kokemuksia ja ei voi kun kehua niiden viattomuutta.
Kaamealle hinnalle saa kyllä vastinetta.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1255 : 29.01.2017, 18:26:07 »
Yes, myöskään edellinen Q7 ei kaivannut normihuoltojen lisäksi mitään ylimääräistä nysväilyä. Liekö ollut tuuria vai onko vaan sähköhimmeleitä tullut mukaan jo liikaakin...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1256 : 29.01.2017, 19:59:26 »
Tuossa on sellainen fysikaalinen realiteetti, että radion pitäminen kuuntelulla syö virtaa paljon. Auto joka on akkunsa varassa pysäköitynä ei pysty pitämään puhelinliittymää verkossa 24/7 pitkäaikaisesti. Jossain vaiheessa on pakko harventaa yhteydenottoväliä. Valittavaksi jää haluaako jo lyhyen pysäköinnin jälkeen viiveen etäkomentoihin, joka sitten säilyy lyhyenä vähän pitempään, vai lyhyet parkit ilman viivettä ja sitten pitkässä pysäköinnissä tulee yhteysviive.

Minulla pysyy tuossa vara-nokialaisessa puhelin verkossa kuukauden ja akku 950 mAh. Volvossa pienempi akku?

Oikeasti taitaa olla kyse jostain muusta?

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6553
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1257 : 29.01.2017, 20:28:02 »
Minulla pysyy tuossa vara-nokialaisessa puhelin verkossa kuukauden ja akku 950 mAh. Volvossa pienempi akku?

Oikeasti taitaa olla kyse jostain muusta?

Oikeasti taitaa siellä autossa olla vähän enempi sitä virrankulutusta kuin jossain nokiansaappaassa. Alkaen siitä että ei riitä vehkeen olla kännykkäverkossa vaan sen täytyy käydä tarkistamassa palvelimelta onko tullut käskyjä.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1258 : 29.01.2017, 21:28:12 »
Parista isosta maasturi-Mersusta kokemuksia ja ei voi kun kehua niiden viattomuutta.
Kaamealle hinnalle saa kyllä vastinetta.

Kollegan GL Mersussa oli ainakin uutena ongelmia joiden vuoksi joutui olemaan korjaamolla. Nyt kun tuo GLS (faceliftattu GL) on jo useamman vuoden vanha, niin ongelmia ei enää pitäisikään olla.

Olisi ehkä pitänyt tarkentaa, että tarkoitin uusia automalleja :-)

Oma T8 on muuten toiminut uskomattoman hyvin nyt vuoden ajan. Ei mitään ongelmia. Kaikilla muilla tuntemillani T8 kuskeilla (joita on kaksi :D) autot ovat jättäneet pihaan, tai keskusnäyttö on sekoillut pahasti. Satuin saamaan ilmeisen hyvän auton.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1259 : 29.01.2017, 21:57:15 »
Oikeasti taitaa siellä autossa olla vähän enempi sitä virrankulutusta kuin jossain nokiansaappaassa. Alkaen siitä että ei riitä vehkeen olla kännykkäverkossa vaan sen täytyy käydä tarkistamassa palvelimelta onko tullut käskyjä.

Ai, siellä on joku polling käytössä eikä push? Joku connected standby nyt siltikään ei selitä aikaista energiansäästötilaa, ellei koodaus ole niin tyhmää että koko auton OS on päällä samalla, kunnes menee energiansäästöön?

Ilmeisesti elektroniikka käyttää starttiakkua eikä hybridiakkua ja starttia suojellaan tuossa aikakatkaisussa, kun liian moni funktio on päällä? En ole nähnyt XC90:sen teknistä koulutusmatskua, niin en osaa sanoa.



Oma T8 on muuten toiminut uskomattoman hyvin nyt vuoden ajan. Ei mitään ongelmia. Kaikilla muilla tuntemillani T8 kuskeilla (joita on kaksi :D) autot ovat jättäneet pihaan, tai keskusnäyttö on sekoillut pahasti. Satuin saamaan ilmeisen hyvän auton.

Tai osaat käyttää sitä oikein / paremmin  ;)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2017, 21:59:15 kirjoittanut Rodion »

 

KKD Motorsport  Samppasport