Autoracing  KL-varaosat

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1880 Vastauksia
  • 294938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1845 : 27.05.2019, 23:53:31 »
Ei taida akun suorituskykyä pystyä arvioimaan luotettavasti muuten kuin koeajamalla. Kannattaa katsoa mitä lämpömittari näyttää ja suhteuttaa ajotulos sitten kylmempään vuodenaikaan..

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8403
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1846 : 31.05.2019, 15:08:52 »
Nyt on tullut faceliftinä B5 diesel kevythybridi myös tähän malliin...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4228
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1847 : 31.05.2019, 18:31:05 »
Nyt on tullut faceliftinä B5 diesel kevythybridi myös tähän malliin...
Paljos kevythybridin päästöt on? Veikkaan että aika kevyesti on kulutus vanhaan verrattuna pudonnut ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8403
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1848 : 31.05.2019, 21:13:12 »
186g/100km 7,1l/100km
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa RedBull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1849 : 04.06.2019, 13:59:00 »
Ilmeisesti ilmajousitus ruvennut poksumaan parkissa. Onkohan pusseissa tai kompurassa vikaa?
XC90 D5 Inscription -16
XC60 D4 Classic Summum AWD -17 (Polestar)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6467
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1850 : 04.06.2019, 14:03:50 »
Ilmeisesti ilmajousitus ruvennut poksumaan parkissa. Onkohan pusseissa tai kompurassa vikaa?

Kyllä se muutamia tupsauksia silloin tällöin päästää ihan normaalistikin. Kuinka paljon se sulla poksuu?
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa RedBull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1851 : 04.06.2019, 14:20:22 »
Kyllä se muutamia tupsauksia silloin tällöin päästää ihan normaalistikin. Kuinka paljon se sulla poksuu?
Tässä pariin viikkoon kuullut 3-4 kertaa. Koskaan aiemmin ei ole kuulunut.
Vuosihuolto on kuun lopussa. Täytyy siellä mainita jos ei ole levinnyt sitä ennen.
XC90 D5 Inscription -16
XC60 D4 Classic Summum AWD -17 (Polestar)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6467
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1852 : 04.06.2019, 14:44:19 »
Tässä pariin viikkoon kuullut 3-4 kertaa. Koskaan aiemmin ei ole kuulunut.
Vuosihuolto on kuun lopussa. Täytyy siellä mainita jos ei ole levinnyt sitä ennen.

Yksittäiset tupsut on täysin normaalia. Usein tekee sitä pysäköinnin jälkeen jossain kohti ja myöhemmin kun menee taas autolle, ovien avaamiseen se herää sen verran että jaa kas täällä on vähän paineita päässyt kertymään, tups.

Kesät talvet sama homma...

Toki kun huollossa käytät niin samallahan ne helposti katsoo onko kaikki ok. Varsinaisesti huolta olis sitten jos alusta ei pysy ylhäällä tai ei suostu meneen alas.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1853 : 05.06.2019, 22:51:47 »
Muutama viikko Polestarilla takana ja ei voi kuin kiittää heidän insinöörejään. Auto pelaa ohjelmoinnin jälkeen juuri niin kuin toivoin. Laatikko tekee normiajossa temppunsa enemmän dieselmäisellä väännöllä ja jos tulee kiire niin oikeat pykälät löytyvät paljon paremmin mitä vakio ohjelmalla. Lisätehoista ei voi sanoa mitään, koska sitä on ihan kiitettävästi. Oli viime kuussa tarjouksena 999,- asennettuna ja katsastettuna. Suosittelen. Ja se "tärkeä" nykyään valkoinen lisäkilpi asennettiin samalla kertaa.

JJ
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2
Ex: S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1
Ex: V70 99 20-valve 2,5 L


Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1855 : 01.07.2019, 08:53:32 »
Uusimmassa XC90:n esitteessä väitetään, että navigointi pystyisi optimoimaan sähkön käyttöä T8:lla ajettaessa.

Mitenkähän mahtaa olla? Onko kellään kokemusta? Tuohan olisi hienoa, jos toimisi. Ei tarvitsisi koko ajan painella itse hold-tilaan maantienopeuksilla.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1856 : 02.07.2019, 20:24:01 »
Vaihdoin keväällä XC90 (-16) Q7 e-troniin ja Audissa kyseinen optimointi toimii mielestäni hyvin. Oma ”äksä” oli tosin perusdieseli, joten ei kokemusta miten T8 toimii. Olin siinä luulossa, että Volvokin optimoisi sähkön käyttöä navi päällä.
Uusimmassa XC90:n esitteessä väitetään, että navigointi pystyisi optimoimaan sähkön käyttöä T8:lla ajettaessa.

Mitenkähän mahtaa olla? Onko kellään kokemusta? Tuohan olisi hienoa, jos toimisi. Ei tarvitsisi koko ajan painella itse hold-tilaan maantienopeuksilla.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1857 : 03.07.2019, 05:15:12 »
Mitenkäs Audissa tuo optimointi toimii? Muutama vuosi sitten oli Q7 hybridi koeajossa ja tuolloin optimointi ei vielä Suomessa toiminut puutteellisen karttadatan vuoksi. Ilmeisesti asia on korjaantunut?

Volvossa optimointia ei tosiaan tähän asti ole ollut.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1858 : 03.07.2019, 07:27:16 »
Mitenkäs Audissa tuo optimointi toimii? Muutama vuosi sitten oli Q7 hybridi koeajossa ja tuolloin optimointi ei vielä Suomessa toiminut puutteellisen karttadatan vuoksi. Ilmeisesti asia on korjaantunut?

Volvossa optimointia ei tosiaan tähän asti ole ollut.

Mielestäni optimointi toimii, kuten luvataan ja auto vaihtaa ajotilaa tilanteen mukaan. Viimeisin karttapäivitys toukokuulta.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1859 : 03.07.2019, 18:46:57 »
Mielestäni optimointi toimii, kuten luvataan ja auto vaihtaa ajotilaa tilanteen mukaan. Viimeisin karttapäivitys toukokuulta.

Uudessa Porschen hybridi-Cayennessa oli kanssa ongelma tuossa karttadatassa, jossa Suomen kohdalta puuttuu korkeuskäyrät. Myyjän mukaan ei siksi optimoi ajoa Suomessa. Toisaalta Porschen sähkön käyttö loppuu jossain 80 km/h paikkeilla, mikä onkin järkevää. Volvo yrittää väkisin käyttää sähkö yli satasenkin nopeuksissa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy