Oppi-parametrit nollattu ja (hirvittävän nolo myöntää) ohi mennen kyselin, mitäkö laatikkoon öljyä menis..
Seppä vastaamaan, jotta 7L! ..ja minulla alko niskavilloja silleen kihelmöimään. Avasin eka kerran (hirvittävän nolo myöntää)
vollen manuaalin ja sielläki luki 7L(hirvittävän nolo myöntää).
50km takana 4Litralla öljyä ja tiukahkoa loikkimista vaihtamiset välillä. Heti öljyä lisäämään oikeaoppisesti ja niin laatikko rauhoittu!!
Eli pidin 4.2L:n muistelut factana, ja en siksi heti yrittänyt laskea ylimääräisiä probusta pois.
Nyt makustellaan laatikon käytöstä. Hyvältä tuntuu ensimmäiset 60km nollauksen ja lisä öljyn jälkeen.
OPPI(minulle): Älä luota/usko kuulopuheisiin ja HUOLELLISUUTTA!
Tipsejä laatikon irroitukseen:
1. Nesteet pois, laatikko tyhjäksi, DPF irti, sekä tavittavat piuhat ja letkut
2. Irroita alhaalta kaikki näkyvät laatikon pultit
3. Irroita pakosarjan päältä vesiletku turbolla, suojapelti ja anturipiuhat
4. Laske koko etulavetti moottoreineen ja vaihteistoineen alaspäin noin 25cm
5. Turbolta ahtopaineputki irti klemmarista
6. Alapallot irti ja vetarit ulos
7. Nyt pääset helposti löysäämään ensin kulmavaihteen (kardaani ensin kulmavaihteesta) ja vaihteen alta löytyy yläkautta helposti(luetaan "helpommin")
vaihdelaatikon loput pultit, jotka piilossa.
8. Laatikon tukityynyt irti ja siit se lähtee synnyttämään
9. Nämä karkeasti pääkohdat ja eritoten järjestys minun kokemuksen kautta