Toi B18 virikone kiteyttää asian. Sulla on siellä päin prinkkalaa oleva moottorikombo, eli kaasarissa väärät suuttimet ja väärät välitykset tolle koneelle.
B20 koneessa on 10% enemmän kuutiotilavuutta ja siten about samanverran lisää vääntöä, eli välitykset sen mukaiset. Sitten jos B20 kone on ollut vakio B20A, siinä on 160Nm@2300rpm, eli todellinen traktorikone joka tarvitsee mahdollisimman pitkän välityksen.
B18 koneessa sulla taas varmaan on "kireempi" nokka ja sit joku weberin "virikaasari", siellä on vääntöhuippu sit varmaan 3500-4200rpm välissä. Tämä kone tarvitsee paljon tiheämmät välitykset kun vakio B20A.
4 tahti moottorissa pakoputken vastapaineella ei ole suurta merkitystä, se tuo alakierroksilla pientä lisävääntöä, mutta yläkierroksilla jos menee tukkoon, ni vähentää tehoja. Siksi monessa tämän päivän saksalaisautossa ainakin on läppä takimmaisessa pakopöntössä, joka on suljettuna pintakaasulla ajaessa.
Sitten myös monessa autossa on ollut jo lähes 15v täysin rosteriset pakoputket (mm. isot Audit, mersut, BMW... jaguar... kaikki kalliimmat pelit), kestävät aivan mainiosti siellä. MUTTA niissä on kiinnikkeet suunniteltu oikein. Jos putkisto on liian "löysä" tai kireästi kiinni korissa, niin se tottakai hajoaa herkemmin kun tavallinen rautainen.
Se että pakosarja on valurautaa ei suuremmin vaikuta asiaan.