Minä ostin Kamuxilta 1,6D koneella olevan volvon. 157t ajetun...
viikon kuluttua meni hiukkasloukku tukkoon. Olisivat osallistuneet loukun avaisiin, mutta päätin itse tyhjentää sen ja ohjelmoida, jotta ko. ongelma ei enää koskaan tule vaivaamaan. 700e ohjelmointiin ja omaa työtä yks päivä.
kuukauden kuluttua moottoritilassa oli polttoainesuihkulähde. Joka suutin kusi paluuletkusta ja oli hyvä, ettei syttynyt koko pyydys tuleen. Vaihdoin polttoainesuodattimen ja sillä tokeni. Suodatin maksoi mansikoita - 80e. puolentunnin homma kaikkineen
muutama viikko eteenpäin ja etupyöränlaakeri hajosi. Teetätti hieman enemmän töitä ja olisko mennyt yks päivä kaikkineen... 103e maksoi FAG-laakeri.
viikon kuluttua piti vaihtaa laturinkiristäjä, jonka laakeri oli lopussa. Olikohan hinta jotain 70e ja hommaan kului aikaa tunteroinen
viikko eteenpäin ja vaihdoin etujarrulevyt ja palat. Laakerinvaihdossa kun selvisi, että levyt olivat jo vaarallisen huonossa kunnossa. Tunnin homma ja levyt ja palat maksoi hieman yli satasen.
eilen hajosi autosta laturi. laakeri pitikin jo ääntä ja nyt paloi diodisilta. Motonetissä hinta 200e ja aikaa kulunnee pari tuntia...
Nokka-akseli vaikuttaa ihmeen kuluneelta, kun sitä katselee öljyntäyttöaukosta sisään. Lienee seuraavana laukeamassa koneesta... En uskalla arvaillakaan, paljonko siihen tulee kulumaan rahaa ja aikaa...
tämmöstä pientä... Volvon osto oli todella helppoa - haasteellista on tämä ylläpito... Ekan Volvoni kolaroin lunastukseen, toisesta hajos laturinhihna ja hajotti koneen ja tämä kolmas vaan käy ja kukkuu, kun jaksaa rassata...

Autokuumetta pukkaa kovasti...