Carcom Oy  Elekma

Uusi jäsen tervehtii kaikkia!

• 65 Vastauksia
  • 24524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

• De Luxe
  • *
  • Lightweight Amazon -66
Niin, tuommoisen ostin, jota pojan kanssa laitetaan.
Aihio on aika hyvä, muttei niin hyvä, et sitä voisi entisöimään ruveta oikein kunnolla.
Auto on vielä edellisen omistajan pihassa, mutta hän tuo sen meidä talliin vielä tänään.

Lueskelin tätä foorumia, niin tietotaitoa löytyy. 60 vuotiaalle on haasteellista käyttää edes tietokonetta. Mutta Amazoniin laitettaan kuulemma megasquirt ja vinokone, jonka poika on jo hommannut. Semmonen ku b21at. Eli turbo.

Ei kai tässä, mulla olis sinällään aika paljon kysyttävää, mutta niitä lienee kysyä niille tarkoitetuissa paikoissa.

Mutta, hei vaan kaikille!
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Mr Rust

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tervetuloa!
Laittelehan projektin kuulumisia foorumille.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

• De Luxe
  • *
  • Lightweight Amazon -66
Toki, toki.
Pitäisikö perustaa ihan semmoinen projektipäiväkirja.

Toisaalta tämmönen projekti vienee vuoden - tai 5, ei tiedä vielä.

Justiinsa alotellaan, katotaan nyt, oon minä joskus hitsatakkin osannu, luokat on ja kaikki, nyt vaan oon ollu 15v eläkkeellä selän takia.

Mutta poika ehotti moista, mulla kun on talli ja vehkeet. Lisäksi lääkäri kirjotti semmosta lääkettä että ei oo selkä kipiänä.
Jotakin oksicontiineja, mutta kyllä ne kivun vie vaikka en oo ikinä kuullukkaan.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Tuomas-89

• Grand Touring
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Tervetuloa vaan  :hello:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Puzkis

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Yksi Volvoilija lisää joukkoon!
« Vastaus #34 : 21.03.2012, 10:39:10 »
Morjens! Niinku me tamperelaiset sanotaa.

Tervehdin kaikkia foorumilaisia! on ilo liittyä joukkoonne. Miksi olen täällä? Siksi että ostin eilen Volvon ensimmäistä kertaa elämässäni ja ex-autotuunaajana/korjaajana arvelin että varmasti löytyy foorumi Volvo-kuskeillekin.

Lyhyt esittely:

Eli eli olen autoista ollut kiinnostunut jo 16- vuotiaasta asti jolloin ostin isoveljen mkII golfin ja löysin veljen hyllystä kirjan "Tuning". Kun lopulta 18 täytin niin volkkarissa ei tainnut olla yhtään paikkaa johon en olisi koskenut. Siellä oli sitten telkkarit ja näytöt ja muut vempeleet. Tulipa tuo itse verhoiltuakin ja maalattua sisusta ihan siistiksi. Työn jälki oli paikoin tosin aika järkyttävää. Itseoppineena pojankloppina ei ihmeitä tehdä mutta halu oli valtava. No niinhän siinä kävi että hermo meni 290 000km ajettuun pierupurkilla varustettuun golfiin, oli vaihdoksen aika. 525 bemaria menin kattomaan mutta 2.0 omegalla ajoin kotiin?! Ihan näpsä peli oli mutta siinäkin tai osaa vaihtaa tiuhaan tahtiin vaikka mittarissa oli 160 000km.

Tässä vaiheessa tuli taloudellinen ahdinko ja elelin ilman autoa jonkin aikaa. Tuttava oli myymässä 2.0 GTi Celicaa MUSTAA 17" alu vanteilla niin eihän tuosta voinut kieltäytyä kun olin 19v. Tätä autoa rakastin kovin  :P

Vaihteeksi taloustilanne ajoi myymään auton ja sitte ajeltiin silloisen muijan vanhempien vanhalla kaaralla. -92 corolla 1.3.. Hirvee ruostekasa mutta toimi ku unelma ja oli varsin bensapihi ni sillä oli hyvä huristella töihin.

Sitte elämäntilanne muuttuki aika rankasti. Muutin Tampereelle opiskelemaan ja autoon ei tietty ollu rahaa.. Noh jackpot kävi kun äiti jäi eläkkeelle ja muutti kaupunkiin, siltä jäi yli -98 1.6 avensis jonka minä sitten otin käyttööni satunnaiseen ajoon. Autoilu alkoi kuitenki kiinnostaa enemmän ja enemmän taas varsinkin siinä vaiheessa kun sain töitä opiskelun ohelle kuorma-autoa ajamaan (tehnyt ennenkin).

Ja siinä sitä oltiin. Kärpänen oli purrut taas.. Heti ekaksi piti saada autohifit avensikseen. Ja kyllä alkoikin jytisemään. Aloin käyttämään autoa liikkumiseen yhä enemmän ja enemmän. Noh sitten kun äiti vielä ilmoitti että myy auton mulle niin aloin tietysti heti katsomaan uutta autoa. Ei toi 1.6 perheauto oikein inspannut tälläselle nuorukaiselle.

Melko nopeasti siirryin audien ja bemarien jälkeen katselemaan t4 volvoja. Olen joskus aiemmin kuolannut näitä mutta olleet ihan liian tyyriitä. Tehoa piti löytyä en ole ikinä ajanut tehokkaalla autolla (celica 156hv paras). Turbo houkutti myös. Lisäksi piti löytyä runsaasti varusteluja. Olen tälläinen kermaperse:D

Kuinkas sattuikaan tampereen autoliikkeestä löytyi sairaan komeen näkönen musta S40 T4 sopuhintaan verrattuna avensiksen myyntiarvoon. Pitihän se mennä ainakin koeajamaan.. Ja niin lopun varmaan arvaattekin. Oli tajuton kokemus meikäläiselle ku oikas nilkan kolmosella ja turbo lähti mukaan  ;D  Kaupat oli tehtävä! Järkytyin välirahasta jonka jouduin vielä maksamaan mutta en pistänyt vastaan, olin myyty ja kauppiaskin sen varmasti huomasi..

Monen mutkan jälkeen ja 10h säädön lopuksi olen uusi onnellinen Volvo S40 T4 1.9 200hv omistaja  ::)

Tulen varmasti osallistumaan aktiivisesti keskusteluihin kunhan pääsen vauhtiin autoilun suhteen kevään kuluessa ja oravannahkoja käytettäväksi auton viilaamiseen.

Aluksi kysyisin heti onko jollain tietoa kun tuossa on korjauskehotus annettu tän kuun loppuun rattilukosta joka menee päälle avaimen ollessa paikoillaan. Onko muilla ollut vastaavaa ja miten korjaus?

Kuskin penkki pitäisi verhoilla tai ostaa käytetty uusi on sen verran entisen perse kuluttanut.

Löytyy automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin yms. kaikki toimii ja ulkoapäin naurettavan siisti! unelma maalipinta eikä ruostetta kaarissa eikä missään.

Poissa Mr Rust

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi

Poissa viiksivallu

• Grand Luxe Touring
  • If it works, don't fix it.
Vs: Uusi jäsen tervehtii kaikkia!
« Vastaus #36 : 21.03.2012, 21:54:28 »
Tervetuloa vaan Volvoilijoiden seuraan!  -H-
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012, 21:56:22 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Santtuboi

• De Luxe
  • *
« Vastaus #37 : 27.03.2012, 09:27:11 »
Hyvää päivää kaikille 8)
Tuli sit itsekkin siirryttyä volvoihin tuossa vlopun aikana :) pitää alkaa opiskelemaan foorumi ulkoa jahka ajamiselta kerkeää :D hyvää kesän alkua kaikille! -santtu
V40 2017
960 -95 2.8 Turbo 455whp/720wnm

Poissa arska11

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • Äksee90...Ocean Race :)
« Vastaus #38 : 27.03.2012, 10:46:57 »
Tervetuloa vaan joukkoon!  ;) ;D
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Talkkari

• Luxe
  • *
  • Volvo Ocean Race
« Vastaus #39 : 30.03.2012, 21:39:52 »
Hola Hola! :hello:

Astutaanpa itsekin esiin. Kuuden vuoden Volvoton kausi loppui eilen kun pihaan haettiin korkkaamaton V70 Ocean Race.
Volvoja on tullut harrastettua siis aikaisemminkin. Kyytiä on antanut mm.240 GLT, 850 farkku ja V70 75v-malli.
Entisöintiä odottaa hyväkuntoinen Volvo 142 Grand luxe vuosimallia 1972. On nahkajakkarat,automaatit ja 2 litran ruiskumoottori :pomo:
Samassa tallissa asustaa myös museolapuilla varustettu Pyhimys mallia -61.

Elikkä jos sinistä purjehdusmallia (NIC-xxx) näkyy tien päällä niin lapaa pystyyn!!

Kiitos kaikkille hyvästä foorumista!

Poissa adrock

• Grand Luxe Touring
    • That´s me!
« Vastaus #40 : 30.03.2012, 21:47:29 »
Hola Hola! :hello:

Astutaanpa itsekin esiin. Kuuden vuoden Volvoton kausi loppui eilen kun pihaan haettiin korkkaamaton V70 Ocean Race.
Volvoja on tullut harrastettua siis aikaisemminkin. Kyytiä on antanut mm.240 GLT, 850 farkku ja V70 75v-malli.
Entisöintiä odottaa hyväkuntoinen Volvo 142 Grand luxe vuosimallia 1972. On nahkajakkarat,automaatit ja 2 litran ruiskumoottori :pomo:
Samassa tallissa asustaa myös museolapuilla varustettu Pyhimys mallia -61.

Elikkä jos sinistä purjehdusmallia (NIC-xxx) näkyy tien päällä niin lapaa pystyyn!!

Kiitos kaikkille hyvästä foorumista!

-H-

tervetuloa! hitto toi ocean race on vaan niin...  S* S*

otin muuten vapauden: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11506.msg74535#msg74535

Poissa volvo nro 5

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #41 : 08.04.2012, 13:25:25 »
Tervehdys. :hello:

Tuli meidän perheelläkin palattua Volvoon vuosien tauon jälkeen. Kuukausien koeajelujen ja harkinnan jälkeen pihaan käyttöautoksi tuli paloautonpunainen v70. Jotenki se heti Vollen ruorissa oli jotenki "tuttu olo". Olihan ne auditki mukavia ja nissanit käyttövarmoja, mutta Volvo on molempia ;) Onhan tuolla pihassa vaimon corolla jos iskee japsin ikävä. :'(
Aiemmin ollut merkiltä ilona 3 kpl 24kanttifarkkua ja yks 8pätkä farkku. Eihän ne tietenkään 100% virheettömiä ollu, mutta aika kultaa muistot.
Auto on perusvapari ja vielä laiskempi versio momentum- varustuksella,mallivuosi -05. Eli ei välttämättä mikään volvoilijan märkä päiväuni. Mutta minun edelliseen korotettuun traktorinrenkaiseen nissan terrano2:n verrattuna tositykki luxus-varustuksella ja ajo-ominaisuudet...
No on Volvoon jo tilattu BSR:ltä voimaa. Ei siitä tietenkään vieläkään tule semmosta että posket on niskatuessa ku kaasua runttaa mutta jos ohitukset vähän nopeutuis. Aika näyttää  että miten minun ja vollen yhteiselo alkaa sujumaan. Toivotaan että pysyy tuohupuoli koiranluissa, maffeissa ja kaasuläpissä, vielä ei kuitenkaan niitä ole ollu.
Asiaa että tämmöset sivut olemassa jossa porukka tietää jos kysyttävää, eikä panttaa tietoja.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 16:53:47 kirjoittanut volvo nro 5 »
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa mika83

• De Luxe
  • *
  • Pitihän se tännekkin tulla kyntämään ;)
« Vastaus #42 : 13.04.2012, 11:21:10 »
:hello:
Laitappa R:stä kuvia esille tietoineen.   :P

Joo kuvia laitan heti ku saan otettua niitä :)

Poissa DaddyCool

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Volvo XC60 T8 R-design -18
« Vastaus #43 : 15.04.2012, 09:29:31 »
Tervetuloa minunkin puolestani foorumille  :)

Tuolta sitten varaamaan taustoja Volvoihin  :D

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11928.0
Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, Volvo XC60 D5 R-Design -10 , Volvo V90 D5 Inscription AWD -16, Volvo XC60 T8 R-design -18

Poissa mikaan

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #44 : 18.04.2012, 12:12:05 »
Noniii pakkohan se sitten oli, kun ystävät niin tänne painostivat liittymään  :)

volvomies kai se on sanottava olevansa näiden edesmenneisen noin kymmenen volvon jälkeen tähän 20 ikävuoteen mennessä.
ensimmäisenä oli 360 volvo joskus 14vuotiaana sehän löytyy tontilta edelleen. ja ensimmäisenä tieliikenne autona toimi 740 tdic kemppiperällä ja kivoilla säädöillä. jääradalla piikeillä toimii tällä hetkellä 740 b200et ja ajoautona tosin laatikko paskana toimii uljas yhdeksänkymmentälukulainen tummanturkoosinvihreä 240 farmari tummanturkoosinvihreä tdic tekniikalla pakuveroilla =) hyllyssä odottaa kitkadana kesän rientoja.

Autoracing  KL-varaosat