Autoracing  KL-varaosat

Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 19 Vastauksia
  • 43778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
    • Facebook
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #15 : 04.10.2017, 08:24:15 »
Volvo V70R awd 2.4 (b5244t2) -00, vakiona 265hv/350nm nyt 329hv/450nm penkitetty (löytyy lappu ku saan sen entiseltä omistajalta)

Vanhan omistajan tietojen mukaan seuraavat viritykset mm

-Vakio R 2.4 lohko ja kansi
-vihreät 465 suuttimet (Vakio R)
-Mitsu 19T ahdin? (Vakio R)
-Ferritan 3" downpipe
-kemira kisa katalysaattori
-TME 2,5" catback putkisto, 100mm bsr tupla ulostulolla
-TME lastu/ohjelma (automaatille sovitettu) ahdot 1-2 vaihteella 0,7bar ja 3,4,5 vaihteella 1.3bar
-pdi heavy duty ahtopaineen säädin

0-100km/h: n 7 sek
Huiput +260km/h.

Saattaa olla myös muuta viritystä ja laitan enemmän infoa myöhemmin.

Tuossa vanha autoliikkeen myynti ilmoitus ennen turbon vaihtoa isompaan.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2017, 19:44:26 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo 245GL b200k --> b200ft -87 Sininen
2 Käyttis: Volvo 850 SE 2.4 10v -95 viinin punainen

Poissa pakaste

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
B5234T3 lisempää
« Vastaus #16 : 16.05.2018, 14:17:26 »
Tällä hetkellä tehty:
- bsr downpipe
- 2.4:stä turbo
- suora putki
- bsr stage 3 ohjelma
- ahdot ~1bar

Suunnitteilla:
- BigPack välijäähy
- 3" imuletku
- bsr optiflow, 100% suhinoiden tähden
- Forgen actuaattori -> ahtoja ylös
- Karalalle säätöihin

Onko järkevää? Onko tyhmää? Mitä tekisit eri tavalla? Hevosta/euro suhde kohillaan?

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #17 : 15.08.2018, 09:09:47 »
Ensimmäinen versio saatu kesän mittaan säädettyä ja radallakin käyty jo kokeilemassa ja ihan ajettava pakettihan siitä tuli.
Pakopuolen uusimista jne vielä tulossa, kunhan saadaan nyt auto muuten valmiiksi.

- B5234T lohko 81,5 koossa
- Wössner männät
- Maxxpeeding H veivit
- GLT nokat ja kaasuläppä
- Vakio imusarja
- Pesty ja läpätty muuten täysin vakio kansi
- S60R pakosarja ahdin adapterilla ja ulkoisella hukkislähdöllä
- BW S200SX-E supercore
- 3,5 putkisto yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä
- Turbosmart ultra-gate 38 hukkaportti
- Turbosmart raceport BOV
- Motec M84 ecu
- RE85 vakio paineensäätimellä ja 1100cc suuttimilla
- 473hv/640Nm
« Viimeksi muokattu: 15.08.2018, 09:29:29 kirjoittanut e0000333 »

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • TAK ry
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #18 : 28.08.2019, 00:31:46 »
Muutaman päivityksen kautta saatu nykyinen versio:

- B6284T lohko
- T6 männät
- ACM H-veivit
- Vakio vaparietuvedon kansi nokkineen

- Vakio imusarja mekaanisella kaasuläpällä
- Itsetehty pakosarja
- Biltema välijäähdytin
- HKS-style dump valve

- Holset HX42 62.45/64 #18 pakopesällä
- 3' putki kahdella läpivirtaavalla änkälla ja magnaflown katilla
- KKD 60mm hukkaportti
- EV14 870cc suuttimet
- Vakio 960 3 bar paineensäädin
- Biltema walbro-kopio, keruusäiliö ja biltema 044
- Polttoaineena 98e

- MS3x
- T6 puolat
- Vakio T6 Denson tulpat

- Moottorilta 545 hp ja 515 nm @ 1.8 bar. Herää myöhähköön, johtuen varmaankin huonon pakosarjan virtaamattomuudesta -> pakopaineen kasvusta ja hukkaportin virumisesta auki ennen tavoitepainetta.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2019, 00:34:34 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 284
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #19 : 11.10.2019, 14:02:53 »
B5244S vapari

-02 kiinteillä nostimilla
turbon imunokka, VTT poistettu
Kannesta pois 0,5 mm siivu.
Kanavat siistitty
Imu 1/45 kolmikulma ja pako 1,5/45 kolmikulma seetit
kireämmät venttiilinjouset
hiotut nokat, asteet 276 imu ja pako, lashcapit
B5254t suuttimet
"polven päällä" väsätyt pako- ja imusarjat, 960 kaasuläppä
MS 2

228hp/7835 rpm
228nm/4005 rpm
No Problem Racing/Sami Vatanen



« Viimeksi muokattu: 11.10.2019, 15:35:55 kirjoittanut Volvo Setämies »
Amazon 20v
850R
P1800

 

Futurez  Proturbo