Samppasport  Futurez

Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'

  • 75 Vastauksia
  • 24063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #60 : 01.12.2015, 18:21:46 »
Mahtaiskos nyt taas toimia?


Paikalla JoonasH

  • Hallituksen varapuheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5107
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #61 : 01.12.2015, 18:44:52 »
Mahtaiskos nyt taas toimia?
Toimii :) Tuo korisarja tekee oikeasti paljon, on nimittäin aika hyvännäköinen ilmestys  S*
« Viimeksi muokattu: 01.12.2015, 18:48:38 kirjoittanut JoonasH »

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #62 : 02.12.2015, 01:56:02 »
Toimii :) Tuo korisarja tekee oikeasti paljon, on nimittäin aika hyvännäköinen ilmestys  S*

Tota samaa oon ittekkin ihaillut tässä.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2514
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #63 : 02.12.2015, 13:45:51 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

No no.. Mikäs tämä ilmestys on?  :o [pilknus] jooo, volvo se on mutta siis että  S* [/pilknus]
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10318
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #64 : 02.12.2015, 17:52:28 »
No no.. Mikäs tämä ilmestys on?  :o [pilknus] jooo, volvo se on mutta siis että  S* [/pilknus]
480 volvo, volvon omalla korisarjalla varustettuna.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #65 : 05.05.2016, 22:44:42 »
Eipä juuri kuvia ole laittaa, mutta komeiden kevätsäiden kunniaksi on pitänyt vehkeen kanssa näperrellä. Pesaisin neljän (*köh* viiden *köh) vuoden pölyt auton päältä. Siivoilin konehuonetta suurimmista rojuista, jotta sen voisi pesaista vielä ennen koneen paikalleen laittamista. Mietin myös konehuoneen uudelleen maalaamista, mutta ruostetta siellä nyt ei suuremmin _enää_ ole niin tyydytään nyt hinkkaamiseen sitten. Naputtelin ohjausakselin takaisin paikalleen ohjausvaihteeseen, ratti nyt sojottaa tällä hetkellä vähän minne sattuu, mutta renkaat nyt osoittaa lähes samaan suuntaan.

Vanhat bensat lähti tankista liikkeelle. Ajattelin ensin päästää vanhalla pumpulla ne sieltä pois, mutta eipä siinä tapahtunut elettäkään kun kytkin virran suoraan pumpun napoihin. Uusi pumppu siis paikalleen ja tankki tyhjäksi. Parikymmentä litraa 95E:tä sieltä tuli pois, mutta eipä se oikein bensalle enää haissut - mitälie myrkkyä nykyisin.

B18FT tuonne nyt siis on tulossa konehuoneen puolelle. Kone on irrallaan ja uudet Siemensin Dekat löysi paikkansa vanhojen Boschilaisten tilalle. Olihan nuo jo elämää nähneen näköisiä ja jokainen liitin meni kyllä sopivasti murusiksi kun niitä vanhoista suuttimista irroittelin. Samalla lähti kuikkaan suuttimien jäähdytysputkisto, joka taidettiin myöhemmissä vuosimalleissa kuopata kokonaan.

Nyt pitäisi tilailla sitten uudet EV1 liitinrungot ja keksiä myös mistä löydän tällaisiä irtopinnejä - tuo suuttimien 6-napainen liitin pitäisi tehdä uusiksi kun näyttäisi olevan nyt suuttimet kahden sarjoissa. Tarkoitus olisi ohjata yhtä kerrallaan jatkossa.


Ei kukaan satu tietämään pinnin tyyppiä? Ei kyllä ihan heti vastaan tullut. Näyttää kyllä ihan suuttimissa käytettävältä urospinniltä, mutta on erilainen. Liitinrungossa on rellun logo, mutta eipä sekään juuri auttanut etsinnöissä. Tuosta pitää toki kaivaa myös se naaraspinnin tiedot, kun siihenkin liittimeen pitää lisää pinnejä saada.

Muistakin pisteosia on tullut tilailtua, mm. kytkimen haarukan kumisuoja mureni käsiin. Onneksi relluttimeen näitä vielä saa ja maksoi 5£ ebaysta. Vaihteensiirtimen suojakumi vielä metsästyksen alla. Se hajosi jo muistaakseni purkuhommissa neljä (*köh* kuusi *köh*) vuotta sitten. Bensanpaineen säädintä sitten seuraavaksi. Pitääkö ensin ostaa halpa ja sitten hyvä?
« Viimeksi muokattu: 05.05.2016, 22:46:37 kirjoittanut DaKyy »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2144
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #66 : 05.05.2016, 23:48:15 »
Eikös tuo B18FT alkuperäinen 3 bar bensapaineensäädin pitäisi vielä riittää pitkälle ?...lähes samanlainen Bosch säädinhän toimii vinokoneissakin lähemmäs 300-400hv asti tietääkseni...

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #67 : 06.05.2016, 09:20:15 »
Tosiaan, eiköhän tuokin riitä kun tehotavoite on kuitenkin roimasti alle tuon. Varaosa-autokin tuossa voi elimiään luovuttaa. Katsotaan sitten uutta tilalle jos tuo ei toimi.


Paikalla TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4903
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #68 : 06.05.2016, 09:32:23 »
Eiks tää ollut 4v sitten ajossa Botniaring:llä? Vai oliko se 5v sitten?


Nyt pitäisi tilailla sitten uudet EV1 liitinrungot ja keksiä myös mistä löydän tällaisiä irtopinnejä - tuo suuttimien 6-napainen liitin pitäisi tehdä uusiksi kun näyttäisi olevan nyt suuttimet kahden sarjoissa. Tarkoitus olisi ohjata yhtä kerrallaan jatkossa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei kukaan satu tietämään pinnin tyyppiä? Ei kyllä ihan heti vastaan tullut. Näyttää kyllä ihan suuttimissa käytettävältä urospinniltä, mutta on erilainen. Liitinrungossa on rellun logo, mutta eipä sekään juuri auttanut etsinnöissä. Tuosta pitää toki kaivaa myös se naaraspinnin tiedot, kun siihenkin liittimeen pitää lisää pinnejä saada.
Finjectorilta luulis löytyvän. En jaksanut selata tota listaa läpi.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/38
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #69 : 06.05.2016, 09:51:47 »
Taisi olla 2011 kun oli viimeksi ajossa, eli silloin taisin olla ratapäivillä Botnialla.

Kiitos tuosta Finjectorin linkistä, sivu olikin entuudestaan tuttu mutten hoksannut noita pinnejä tuolta selailla. Josko sieltä tärppäisi.

Poissa TTL

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #70 : 06.05.2016, 15:13:49 »
Harvinaisempi näky projektiautona. Isokäsi rakentelusta! Varmaan monella arvostus mallia kohtaan lisääntyy hiukan lukiessa projektipäiväkirjaa siitä, ainakin minulla vaikutus oli positiivinen.  :)

Volvo 960 2.5 -95

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #71 : 08.05.2016, 10:38:23 »
Kiitos kehuista, mukavaa että tätä joku lueskelee :) Kieltämättä näissä Volvopiirissä on aina tuntunut tämän vehkeen kanssa hieman ulkopuoliselta, mutta enpä usko että rellufoorumilla olisi sen parempi vastaanotto ::)

Finjectorin valikoimista en löytänyt ainakaan suoraan tuota kyselemääni pinniä. Lienee siis helpompi vain vaihtaa uusi liitin tilalle, kun johtosarja menee osittain uusiksi ja vanhaa ecua ei kuitenkaan voi sen jälkeen käyttää.

Kaivelin jarrupääsylinterin irti autosta lähinnä sen takia kun jarrutehostimen kotelo oli aika rapsakassa kunnossa päältä päin. Aukaisin kotelon(vai kelloksiko tätä kutsutaan) ja puhdistelin suurimmat ruosteet pois. Vielä ajattelin puhallella sen soodalla puhtaaksi ja laittaa maalia päälle. Toinen vaihtoehto olisi tietysti laittaa varaosa-autosta toinen tehostin tilalle, mutta se on absiversio - tiedä sitten mitenkä se toimii ilman tarvittavaa elektroniikkaa.




Käsittelyn jälkeen


Kaikki tiivisteet oli oikein rapsakassa kunnossa. Tehostimen kalvo oli sentään ihan kuosissaan eikä siinä ihmeempiä näkynyt. Eiköhän tuosta kalu vielä tule kun maalaa ja laittaa taas kasaan. Tiivistesarjan tilasin uuden, pitää vielä itse sylinteri availla kunhan korjaussatsi saapuu. Etujarrut todennäköisesti vaihtuu tässä yhteydessä nelimäntäisiin, katsotaan mitä tuonne 15" vanteen sisälle mahtuu.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10318
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #72 : 11.09.2019, 11:23:00 »
Tuosta sinun turbosta tuli mieleen että mitä tälle kuuluu? Eikö tämän periaatteessa saisi museokatsastettua? Vaikka vähän orkkiksesta eroaa, mutta korisarjakin on alkuperäinen varuste.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #73 : 11.09.2019, 14:26:23 »
Tälle kuuluu sitä samaa mitä viimeiset 3-4 vuotta, eli odottaa inspiraatiota. Tämän laitoksen tarkoitus ei ole museoitua, vaan tämän olisi tarkoitus olla vähän räyhäkkäämpi versio tuosta mustasta siskostaan. Lisäksi minulla ei ole hajuakaan, mitä museoväki meinaa ylipäänsä tekniikanvaihdosta (B18FT + isompi turbo, isommat suuttimet, etanolianturi), ohjelmoitavasta ecusta, kynätolpista ja sen sellaisista. Mikään noista ei toki päällepäin näy, mutta en ajatellut tätä siihen muottiin väkisin laittaa.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10318
Vs: Volvo 480 ES -87 - 'Miami White'
« Vastaus #74 : 11.09.2019, 18:01:37 »
Tälle kuuluu sitä samaa mitä viimeiset 3-4 vuotta, eli odottaa inspiraatiota. Tämän laitoksen tarkoitus ei ole museoitua, vaan tämän olisi tarkoitus olla vähän räyhäkkäämpi versio tuosta mustasta siskostaan. Lisäksi minulla ei ole hajuakaan, mitä museoväki meinaa ylipäänsä tekniikanvaihdosta (B18FT + isompi turbo, isommat suuttimet, etanolianturi), ohjelmoitavasta ecusta, kynätolpista ja sen sellaisista. Mikään noista ei toki päällepäin näy, mutta en ajatellut tätä siihen muottiin väkisin laittaa.
Jos siellä on moottori vaihtunut / vaihtumassa niin sitten ei kyllä mene museo tarkistuksesta läpi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

 

Carcom Oy  Ateho