Optimaali lambda-arvo ei ole kovinkaan polttoaineriippuvainen. E85 sallii itseasiassa bensaa laajemman alueen, n. 0.75 - 0.90 on ok tehon kannalta.
Esim
tämä lähde antaa "max power rich" ja "max power lean" arvoja eri polttoaineille:

Bensalle taas 0.78-0.80 on aika yleinen ja turvallinen säätölähtökohta tehon kannalta, tuo antamani 0.85 on siis jo laihemmalla.
Tässä vielä palamisnopeuksia:


Huomataan, että nopein (laminaari) palaminen on aina suunnilleen tuossa 1.10-1.15 kohdalla.
Nyt tuo equivalence ratio / phi on nimenomaan fuel–air equivalence ratio, eli lambdan käänteisluku. Vastaavat lambdat olisi n. 0.86-0.90.
Tuo vakio #4 vaikuttaa kyllä oudon suurelta, oletko kokeillut reilusti pienempää arvoa? #1 arvoksi voisi myös olla hyvä tiputtaa vaikka 128, mikä löytyy muistaakseni esim. 984 binistä. Tämä skaalaa pääkorjauskarttaa osittain isommille suuttimille, omassa käytössä tuo 128 on myös toiminut parempana lähtökohtana kuin suuremmat arvot. #3 koskisin vasta jos tyhjäkäynti jää rikkaalle.
Niin, ja tuo 937 bin käy vakiokartalla todennäköisesti rikasta tyhjäkäyntiä sopeutukset nollattuna ilman lambda-säätöä kun kaikki muu on kohdallaan, eli siitäkään ei välttämättä tarvitse huolestua.