Eilen ja tänään oli työn alla kiinaihme-skootterin ajokuntoisuuden edistäminen. Tuon tuossa:

Edellisellä ajokerralla takarengas tyhjeni lopullisesti ja käynnistyspoljin hajosi. Jotta ei tarvitsisi aina apuvirralla ampua mopoa käyntiin, sijoitin uuteen akkuun 21,90 euroa (Samanlainen kuin entinenkin, eli Biltema 80-250). Lisäksi ostin sisäkumin taakse hintaan 8,99 euroa (Biltema 824821, kokoa 3.50-10).

...ja...

Voi !"#¤%
Aivan käsittämättömän vaikeaksi meni tuokin operaatio. Keksinnössähän oli alunperin tubeless-renkaat. Kun takarengas sitten alkoi vuotamaan, ajattelin että helpoin ratkaisu on asentaa sisäkumi. Muuten ihan hyvä, mutta asennus rengasrautojen kanssa aiheutti sen, että joka !"#% kerta kun väänsin ulkorenkaan vanteelle tulin nirhaisseeksi sisäkumin puhki

Vaikka kuinka oli varovinaan sisäkumia niin ei vaan millään meinannut onnistua.
Omaa osaamattomuuttahan tuo tietty on, ja huonoja työvälineitä on hyvä syyttää. Mutta kahden sisärenkaan, varmaan kymmenen paikkalapun ja hirvittävän hikoilun seurauksena luulisin, että tänään vihdoin sain ilmaa pitävän renkaan aikaiseksi.
En ymmärrä, miksi tuon laitoksen takia tulee aina nähtyä suhteettoman paljon aikaa ja vaivaa (tullut tehtyä mm. koneen vaihto, johtosarjan vaihto, x kpl renkaanvaihtoja - takarenkaan saa kätevästi irti kun ottaa pakoputken ensiksi kokonaan pois ja tyhjentää renkaan, jotta pyörä mahtuu tulemaan lohkossa olevan korvakkeen ohi). Kilometrejä tulee vuodessa ehkä ~50, ei tuo ole rekisterissäkään ja ajo on lähinnä lasten kyyditsemistä omalla pihalla - rankkaa rääkkiähän sellainen kyllä on tuommoiselle mopottimelle.
Pitäähän sitä jotain haasteita olla elämässä

Päivitys: Mopohan toimii taas "ihan hyvin", Viljami 5v harjoitteli valokuvausta kun ajan kaksoisveljeään karkuun mopolla

