Carcom Oy  Elekma

960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*

  • 81 Vastauksia
  • 19836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #60 : 11.09.2016, 20:56:55 »
Eli pistä auto puputtamaan tyhjäkäyntiä ja ota suuttimien johtoja yksitellen irti. Löytyy pimeät sylinterit.

Sytytyspäätteet on imusarjan alaosan kammion kyljissä.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #61 : 12.09.2016, 01:26:06 »
Ei taida olla sytytysjärjestys oikein kun noin potkii vastaan. Tänään juuri starttailtiin yksi 960 tulille joka pyöri tyhjiä nostimien takia. Lähti parhaiten kun tarjosi noin 1/4 kaasua.

Voisiko olla jotenkin väärinpäin sytytysyksiköillä?

puolien piuhat 1syl PUN/VAL-VIH/PUN  2syl VAL/MUS-VIH/PUN 3syl ORA-VIH/PUN 4syl VIH/KEL-VIH/PUN 5syl KEL/RUS-VIH/PUN 6 syl VIO-VIH/PUN. Jos noi oikein niin joko nokat vaihtanu paikkaa tai nokkien ajotukset perseellään.

Tämän perusteella tulpanjohdot ovat oikeassa järjestyksessä. Värit natsaavat myös johtojen pituuksien kanssa.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #62 : 12.09.2016, 01:34:41 »
Eli pistä auto puputtamaan tyhjäkäyntiä ja ota suuttimien johtoja yksitellen irti. Löytyy pimeät sylinterit.

Sytytyspäätteet on imusarjan alaosan kammion kyljissä.

Osa tulpista oli kuin bensalla pestyjä ja kirkkaita. Muutama oli karstan peitossa. Voisko tuosta jotain päätellä?

Tulpanjohdot näyttävät äkkiseltään huonoilta. Olis varaosamoottori mut siinä on johdot
vielä huonommassa hapessa.

240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #63 : 12.09.2016, 01:37:17 »
Päivällä moottorin alta hyökkäsi hyvin vihainen ampinen joka tuikkasi kaulaan.

Eipä muuta kuin päivystykseen kun allergioita on muutenkin.  ???
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #64 : 12.09.2016, 01:42:09 »
Oiskohan toinen sytytyspäätteistä kyrvähtänyt. Vaihtamalla ne ristiin selviää, sikäli mikäli tiedät mitkä pytyt on pois pelistä.
Pystyy ne päätteet mittaamaankin mikäli on perillä elektroniikasta.

Perusteet on kohtuullisen hyvin hallussa. Miten noi käytännössä mitataan?  ELK
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #65 : 12.09.2016, 01:50:00 »
Jos sytytyspääte on pimeänä, toisen irroittamalla auto sammuu ja toisella ei tapahdu mitään.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #66 : 12.09.2016, 02:18:25 »
Vika voi olla myös johtosarjassa, jos ei yksinkertainen kivien irroitus tuota tulosta. Sitten vain vastuksia päätteistä(johdoista) mittaamaan.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #67 : 13.09.2016, 00:13:42 »
Vika voi olla myös johtosarjassa, jos ei yksinkertainen kivien irroitus tuota tulosta. Sitten vain vastuksia päätteistä(johdoista) mittaamaan.

Kiitos, laitetaan testiin heti kun pääsen käymään auton luona. Ilmoittelen miten kävi..
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #68 : 13.09.2016, 13:35:37 »
Perusteet on kohtuullisen hyvin hallussa. Miten noi käytännössä mitataan?  ELK

Tuohan on toteutettu darlington kytkennällä, eli joka kanavalla on kaks transistoria.
Ei oo nyt tässä käsillä sitä pdf:ää mistä ton sisäinen kytkentä näkyy, mut tyyppinumerolla, kun etsii, niin jostain Bosch motorsport sivuilta sen aikanaan löysin.
Sitten vaan mittailemaan, yksi on yhteinen napa.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #69 : 22.09.2016, 21:02:26 »
Tuohan on toteutettu darlington kytkennällä, eli joka kanavalla on kaks transistoria.
Ei oo nyt tässä käsillä sitä pdf:ää mistä ton sisäinen kytkentä näkyy, mut tyyppinumerolla, kun etsii, niin jostain Bosch motorsport sivuilta sen aikanaan löysin.
Sitten vaan mittailemaan, yksi on yhteinen napa.

Nyt viimein pääsin auton luokse.

Etummainen yksikkö mittausten perusteella kunnossa. Verrattu arvoja toisen auton toimivaan.

Toista alettiin tutkimaan niin selvisi että leveä liitin on pois paikoiltaan eikä löydy mistään.

Tämä kaunis 960 saattaa olla pian liikenteessä.  ELK

Kunhan se piuha löytyy jostain..
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #70 : 22.09.2016, 21:08:48 »
Jäähdytysnesteen täyttö ei jostain syystä onnistu. Nestettä ei vaan uppoa.
Jossain ilmoja vai onko olemassa joku erityinen niksi?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #71 : 22.09.2016, 22:08:39 »
Se vissiin lähti käyntiin? :)

Säiliö täyteen, korkki kiinni, lämmöt täysille ja auto käyntiin. Sitten vain odotat termostaatin aukeamista ja katsot kuinka veden pinta laskee. Täyttö takaisin max merkkiin ja ajoa.

Jos sulla on jo nestemäärä täynnä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #72 : 22.09.2016, 22:12:32 »
Lämppärin letkuliitos tulipellistä auki ja työntää "väkisin" vettä paisarista koneeseen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #73 : 23.09.2016, 04:43:07 »
Se vissiin lähti käyntiin? :)

Säiliö täyteen, korkki kiinni, lämmöt täysille ja auto käyntiin. Sitten vain odotat termostaatin aukeamista ja katsot kuinka veden pinta laskee. Täyttö takaisin max merkkiin ja ajoa.

Jos sulla on jo nestemäärä täynnä?

Ei vielä kokeiltu mut toiveet on korkealla.  S*

Nestettä ei jostain syystä uppoa. Ei keretty enempää testailla pimeän ja hirvikärpästen takia.  ELK
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #74 : 23.09.2016, 04:47:23 »
Lämppärin letkuliitos tulipellistä auki ja työntää "väkisin" vettä paisarista koneeseen.

Jepulis, testataan kunhan käydään vollen luona.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy