Oma versioni remontin jälkeisistä käynnistys-ongelmista tältä viikonlopulta:
Kansirempan jälkeen ensi yrityksellä auto lähti käyntiin muutamalla pytyllä ja hetken konkotuksen jälkeen sammui itsestään, tämän jälkeen lukuisia yrityksiä ilman että edes lupasi. Puristuspainemittaus viittasi erittäin heikkoihin puristuksiin (alle 7 bar) ja ohivuotomittauksella tuli todettua että ohivuotoa männän ohi reilusti (tämä nyt toki pitkälle sillä selitettävissä että konetta ei tietystikkään saatu käyntilämpöiseksi) ja venttiilitkin vuotivat (nostajat). Tähän lääkkeeksi öljyä sylintereihin reilusti (joku 10 painallusta tippakannulla) ja ohivuotomittaus perään, jo viisari alkoi nousemaan parempiin lukemiin. Annettiin ohivuotomittarin puhaltaa vähän pidempään mittausten jälkeen siinä toivossa että öljy päätyisi sinne mihin se haluttiin eikä vaan jäisi männän päälle. Tämän toimenpiteen jälkeen kaikki kasaan ja kas kummaa, ensiyrityksellä räjähti käyntiin sankan savun saattelemana heti kunnolla käyden, koeajon perusteella vetojakin normaaliin malliin (eli heikosti

mutta sen mitä pitäisi ollakkin). Nyt on ehtinyt huonosti saada kilometrejä alle mutta tässä myöhemmin olisi tarkoitus uusia puristuspainemittaus ja ohivuotomittaus ja oletettavasti hyviä arvoja tulee mutta tarkoitus olisi saada vähän kirjattua numeroja referenssiksi mahdollisia (mutta epätoivottuja) tulevia teknisiä haasteita varten.
Tärkeäähän tälläisissä tapauksissa olisi jostain saatava kiinni vähän vihjettä ja oiretta että tietäisi edes katsella oikeaan suuntaan ja tähän mielestäni puristuspainemittaus on yksi monista hyvistä työkaluista varsinkin jos on todettu että kipinä/polttoaineensyöttö ok.