äläpäs nyt, linnunluut kestää kyl 300hv tehot mut siinä menee raja kyllä. Vääntö ne palikat hajottaa, piikkiteho tekee taas omaa tuhoo.
http://www.race.fi/fi/product/44737a/spm-conrods
Tuosta palikat sisään niin alkaa motti kestään.
Joku voisi näyttää meille 300hv penkkilapun
heikoilla kangilla, en usko että löytyy?

Hannu_264 on tuhonnut useamman B200 lohkon heikoilla veiveillä VAPAASTIHENGITTÄVÄNÄ n.140hv tehoilla ajamalla endurancea.
Ahdetussa koneessa katkeavat 100% varmasti 250hv tehoilla, jos nyt ei satu olemaan sellaista ahtopaineensäädintä, joka pudottaa 4000rpm ympärillä ahtopainetta pienemmäksi, ja taas lisää sitä sen jälkeen, synnyttäen tasaisen vääntökäyrän, taisaisesti nousevan huipputehon ja alle 450Nm vääntömomentin.
B200 lohkollakin saa jo tuon 450Nm vääntömomentin 250hv tehoilla, ja vääntömomentti ne volvon koneen tapauksessa rikkoo ne kanget. Niin kovaa piikkitehoa ei näistä koneista saa vakiorojuilla, että se teho itsessään kanget hajottaisi.
Ja ongelma pahenee huomattavasti vielä B230 lohkolla, koska iskutilavuus ja täten vääntö kasvaa.
Mutta ei viitsitä sotkea tätä aihetta sen enempää kankien kestolla, kun ei se ollut pääasia tässä aiheessa.
