Proturbo  Autodiagnoosi

240 alustojen eroja?

  • 15 Vastauksia
  • 9047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
240 alustojen eroja?
« : 11.05.2011, 07:46:42 »
moi!

minkälaisia eroja näissä 200 sarjojen alustoissa ja jarruissa on?
varsinki v6 ja tiisselissä verratuna 2,3l ruisku volvoon.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011, 15:36:43 kirjoittanut smgt »
volvo 240 tdi :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #1 : 11.05.2011, 19:56:16 »
Farkuissa on käytetty kuormajousii, ja vissii GLE malleis on takana semmoset näppärät lisäjouset. Muut voi jatkaa.
V70 TDI

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #2 : 11.05.2011, 20:41:58 »
V6 ja diesel. voimakkaammat etujouset ja ylimääräsiä mutkia etuvakaajassa.

Muuten erot lienee varustelu/vm. kohtaisija.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1612
  • Mafia Connections
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #3 : 11.05.2011, 20:43:48 »
Jarruista:

Edessä on kolmenlaisia levyjä ja kahdenlaisia (Ate tai Girling) paloja. Edessä voi olla jäähdyttämättömät tai jäähdytetyt (Ate tai Girling) levyt. Ateja on ollut vain 74 - 75.

Taakse menee aina samanlainen jäähdyttämätön jarrulevy. Takana on aten tai girlingin palat.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #4 : 11.05.2011, 21:18:57 »
onko nuo v6 ja tiisselin vakaaja ja jouset keskenään kuitenki samanlaisia?
volvo 240 tdi :)

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #5 : 20.05.2011, 14:53:03 »
Kyllä niissä jousien pituuksissakin on eroja (DL->Turbo).
Lisäksi varsinkin takavakaajilla on reilusti eroa jäykkyydessä... taitaa 16mm olla ohuin ja 21mm vahvin vakiona. Ainakin GL sedaneissa mitä vastaan on tullut on molemmat yleensä 19mm. Farkuissa näyttäs tuo 16mm olevan aika yleinen takana.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #6 : 21.05.2011, 16:08:31 »
onko nuo v6 ja tiisselin vakaaja ja jouset keskenään kuitenki samanlaisia?
Ainakin motonet myy samaa jousta sekä dieseliin että V6:een.

Mulla on käsitys että V6:ssa on paksumpi etuvakaaja kuin dieselissä, mutta en ole tuota kuitenkaan itse koskaan mitannut. Muodoltaan ne ovat samanlaiset, eli roikkuvat keskeltä hieman alempana kuin vinokoneen vakaaja.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5840
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #7 : 21.05.2011, 16:57:44 »
Mitenkäs sit näissä uudemmissa lankuissa? Oma -90 GLT on kyllä tasan yhtä korkea kuin naapurin massikka vaikka yleensähän glt on meinannut jäykempää / matalempaa alustaa ::)

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #8 : 24.05.2011, 00:00:54 »
GLT oli vuoteen -84 yhtenevä suurin osin turbon ja osin myös GLE:n alustan kanssa. Turbossa oli kumminkin muistaakseni hieman erilainen etutolppa ,lyhyemmät jouset ja konin iskarit ympäriinsä. Samoin etu-ja takavakaaja olivat tubossa vahvemmat. Turbossa oli myös edessä aina jäähdytetyt levyt.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #9 : 25.05.2011, 15:36:59 »
kiitoksia vastauksista. näillä pääsin hyvin alkuun
volvo 240 tdi :)

Poissa JSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #10 : 30.05.2011, 15:36:40 »
GLT oli vuoteen -84 yhtenevä suurin osin turbon ja osin myös GLE:n alustan kanssa. Turbossa oli kumminkin muistaakseni hieman erilainen etutolppa ,lyhyemmät jouset ja konin iskarit ympäriinsä. Samoin etu-ja takavakaaja olivat tubossa vahvemmat. Turbossa oli myös edessä aina jäähdytetyt levyt.

Eipä ole tainnut 240 Turbossa ikänä ollut vakiona Konin iskareita vaan taisi Ranskalaisen DeCarbonin
valmistamat iskarit (taisi olla oranssin väriset), yritys valmisti myös Volvolle R-Sportin iskarit (keltaiset)
ja muistaakseni Bilstein valmistaa lisenssillä näitä "upside down" iskareita.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #11 : 30.05.2011, 16:13:22 »
Eipä ole tainnut 240 Turbossa ikänä ollut vakiona Konin iskareita vaan taisi Ranskalaisen DeCarbonin
valmistamat iskarit (taisi olla oranssin väriset), yritys valmisti myös Volvolle R-Sportin iskarit (keltaiset)
ja muistaakseni Bilstein valmistaa lisenssillä näitä "upside down" iskareita.

Ja se etutolppakin on ihan samalainen kuin muissa samanikäisissä 200-sarjalaisissa, paitsi mehuiskareiden kanssa käytettiin sellaista väliholkkia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Agua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #12 : 04.07.2011, 14:01:06 »
Onko volvo 240 turbon iskarit lyhyemmät/jäykemmät kuin normi vapari 244?
Jos ne ovat lyhyemmät niin paljonko ne ovat lyhyemmät?

Onko porukka käyttänyt mitä iskareita reilusti madalletussa 240:peissä?


Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #13 : 05.07.2011, 09:18:17 »
volvo 240 tdi :)

Poissa Leinonen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • haloo?
Vs: 240 alustojen eroja?
« Vastaus #14 : 09.02.2015, 14:29:52 »
Kirjotellaas tänne nyt sitten, ku jotenki samaan aiheeseen ainakin liittyy  ;D
Elikkäs kun noissa 260-sarjan volvoissa on yleensä paksuja vakaajia, niin mahtaako etuvakaaja (V6) mallista käydä vinokoneen kanssa (perus 240 malliin), eli onko niissä varsinaisesti eroja sopivuuden kannalta, takavakaajahan pitäisi olla bolt-on oman järjen mukaan? :idiot2:
240 -87 turboprojekti & 945 B230FT+M90 -97 & 242 projekti

 

Autoracing  KL-varaosat