Kun jokin (mikä tahansa) vaihde on silmässä, niin kuinka paljon keppi pääsee liikkumaan sivusuunnassa?
Suuret väljyydet kepin sivusuunnassa johtuvat siitä, että kepin alapäässä olevat puslat ovat menneet väljiksi. Auton alle kun ryömii ja kuusiokoloavaimella aseistautuneena avaa tuon kepin alapään liitoksen, niin sinne voi laittaa vaikka sopivan paksuisia prikkoja väliin niin kepistä tulee sivusuunnassa tiukempi.
Tuo kepin sivuttaislöysyys aiheuttaa sen, että keppi ottaa ensin kiinni pakkisalpaan ennenkuin vaihteensiirtotanko on kohdillaan ykkösen/kakkosen kytkemistä varten. Pakkisalvan säädölläkin sitä voi helpottaa, mutta kepin tiukentaminen alapäästä sujuu vähemmällä ruuvauksella, joskin se on tehtävä auton alla. Mielestäni tuo kepin kiristäminen tekee vaihtamisesta muutenkin mukavampaa.
Kepin alapäähän myydään myös sinisellä tiskillä ihan virallista puslasettiä, tosin ne taitavat olla edelleen muovia joten tulevat jatkossa väljistymään uudestaan. Prikkojen kanssa on toisaalta haastavaa löytää juuri sopivan paksuiset jotta saa kepistä kaiken väljän pois, millin kymmenys kepin alapäässä on sentti ohjaamossa...