Dudiin elikkäs tämmönen vehe tuli hankittua

Toinen koskaan omistamani auto ja kyseinen vehe tulee pysymään itsellä ja pitkään. Edeltäjä oli myös lankku, joka sai uuden elämän kilpurina ja amatzonin peränä.
Kori on todella kopakassa kunnossa. En ole löytänyt vielä yhtäkään paikkaa mistä olisi hitsattu ja ainuat paikat mistä tähän mennessä löytäny pientä kukintaa niin vasemman takaoven nurkasta. Takakaaria on joskus paikkailtu ja laitettu muoviset lokarit.
Kaikinpuolin aivan soiva peli mutta tottakai tästäkin löytyy jotain moitteita.
- T
akaa oikeilta kuuluu vaimea kolahdus kun painaa kaasua ja nostaa jalan kaasulta. Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa mistä sieltä välystä mahdollisesti löytyy. Edellinen omistaja vaihtoi
minun pyynnöstä taakse puslat, H4 heijastimet eteen & katsastutti auton.
e. Ei vaihtanut kuin isommat, pienemmät oli entiset.
-
Takavalot on kulahtanut ja oikeanpuolimmaiseen pääsee hitusen vettäkin. Pitäs tiivistellä ku kotopuolessa pääsee käymään. Mitään vinkkejä millä nuo sais myllytettyä kirkkaaksi?
e. Kai siellä nyt vettä oli kun joku tunari oli vetänyt silikoonilla alareunan kiinni --> vesi ei päässyt pois

Edelleen samat takavalot, nyt kahteen kertaan hiotut.
-
Jouset ja iskarit on löysähköt. Ostohetkellä perä oli maassa. Vaihdatutin jouset taakse. Ei oo tarkotus madaltaa. Lisää alustan osien vaihtoa luvassa kun lompakon nyörit antaa periksi

e. Käytännössä koko alusta uusittu takaiskareita lukuunottamatta. Melkeen kuin junalla ajelis.
- Koneesta kuuluu vaimeaa nakutusta kun kierrokset nousee, ei mitenkään häiritsevästi. En oo vielä perehtyny, että kuuluuko nakutus virranjakajasta vai onko onko venttiilien välykset eläny isommiksi. Muutempa kone käy, käynnistyy ja vetää hyvin

Pohja on hyvässä massassa mutta vois sen ainakin kattua läpi ennen ku suolaa on joka tiellä. Ensikesänä tai siihen mennessä mielessä olisi joko kunnostaa vanhat takavalot fiksun näkösiksi tai ostaa kirkkaalla ylärivillä olevat. Lisäksi edestä jouset ja kaikki iskarit vaihtoon. Samalla vaihella kaikkea pikkuosaa mikä vaikuttaisi olevan vaihtokunnossa. Hihnalle tulee 4v täyteen seuraavan katsastuksen kieppeillä. Mielessä on käyny, että vaihtasko samalla nokankin mikäli lompakko antaa myöten ja löytyy intoa opetella ite tekemään koneelle muutakin ku vaihtaan öljyt ja tulpat

. Tarkotus ois myös paikkailla kiveniskemiä & myllyttää maalipintaa.
Sitten vähän tekniikasta
Mottina B230FD
Ohjaustehosti
SRS-järjestelmä
Kaijuttimet ovissa ja hattuhyllyllä. Näitäkin tosin vois päivitellä...
Kahet alut löytyy, toiset vielä rappaamatta & maalamatta, toiset talviunilla.
Seuraava katsastus 1.16

Olen opiskelija ja auton hankin ihan käyttö- ja harrasteautoksi. Rahaa eikä aikaa ole kerralla tehdä kaikkea joten isommat huollot siirtyvät väkisin kesälle, jolloin sitä pätäkkää on millä laittaa. Ohjeet, neuvoja, kehut, moitteet ovat kaikki tervetulleita! Tein tämän topicin lähinnä siksi, että saan kohdistettua omaa autoa koskevat kysymykset kuvineen päivineen omaan osioon. Ja onhan tuo nyt aivan helkkarin hienossa kunnossa oleva lankku. Montaa autoa kävin kattomassa mutta kyllä tässä oli kovimmat pellit.

Oli edellisen omistajan jäliltä meleko likasessa kunnossa niin pesasin joutessani ja hierasin vähä vahaakin pintaan perinteisesti vanhalla sukalla. Ala Biltema. Pahoittelen Lumia800 laatua!



11.7.2015 Pesun ja vahauksen jäliltä

4.1.2018 272tkm ostaessa, 315tkm nyt. Kelpo ja soiva peli ollut kun pikku lapsuudet sytyksestä löyty ja tuli kuntoon. Ensi kesänä tulossa isompi jarruremontti mutta muuten tuskin tarttee muuta tehdä kuin vaihdella öljyjä.
