KL-varaosat  Race.fi

Tipu 242 turbo |Taas toimii|

  • 202 Vastauksia
  • 79721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo
« Vastaus #120 : 22.10.2012, 19:35:47 »
Itse en henkilökohtaisesti (enää :D) pidä noista sinisistä ahtoletkuista ja dumbeista... Tulee vähän kultaiset ammattikoulu ajat mieleen kaikkine keksintöineen, kun turbo escorttiin oli pakko kaikkea em. tunkea :D

Mutta ei takerruta siihen, vaan tämä on asiallinen peli  O0

Nii mutta kato ku mää koitan viä elää tota ammattikoulu ikää, vaikka se on tovin ollu jo ohi. http://www.youtube.com/watch?v=sBjxkDdjAAc

Just sain luvan lähtee lauantaina tallille. Jos rauhottus hetkeks ton monkeyn suhteen. Ja tosiaan ku tää siirtyy uuteen tallii, ni ei kai tota b19 konetta kannata sinne roudata.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo
« Vastaus #121 : 04.12.2012, 22:35:02 »
Heitän pienen haasteen tänne projektipäiväkirjaani ku en viittiis topiccia alottaa.

Löytyykö jostain niin kova tekijä joka tekis 242 GT nopeusmittarista sähköisen 240 sähkömittaria apuna käyttäen?

Tai sitten kuinka vaikea tekoinen olisi, ainakaan tuo GT nopeumittari ei taida ihan vaan pulteilla aueta?

Semmosen mittariston kun ostin ni olis kiva saada nopeusmittarikin toimimaan  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo
« Vastaus #122 : 14.04.2013, 20:10:48 »
Joo että morjesta vaan kaikille. Voishan tätäki taas ehkä välillä päivittää.

Homma alkoi b230 moottorin entraamisella.





Tommonen kikkara tuli että sai uudemman 531 päälle vanhan mallin venttiilikopan



Yön pikkutunneille asti laitettiin perjantaina volvoo. Ja saatiin b19 pois ja b230 tilalle.



Tänään kavi Timo_R kattomassa megan sähköjä, ja anto valtuudet kasata loput tarvittavat osat moottoritilaan.







45 litrasen jazzin ostin kans. Ens viikonloppuna olis tarkotus koittaa josko se megan voimin heräis henkii. Ens viikolla tarvii sitte kasata kaikki oleellinen ennen sitä. Downpipen ja tulpanjohtojen yhteistyö mietityttää. No toivottavasti ei kauheita lämpöongelmia oo.

Kuuppa iha jumissa ni ei muista kertoo kaikkee. Koko viikonlopun ollu auton kimpussa.

Loppukevennyksenä tän kaiken virittämisen keskelle:



Tollanen tuli melkein vahingossa. Vm.75 ja b20. Isälle tekeillä kesäpirssiks. Vähä vajaa 20 vuotta sitte hitsattu ja maalattu. Ei oo metriäkään ajettu sen jälkeen, ja on täysin ruosteeton.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Iipo90

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo
« Vastaus #123 : 14.04.2013, 23:31:49 »
Nonnii...Nyt on ollu karkussa meininki kohallaan.O0
Vappuna ajokunnos.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Tipu 242 turbo
« Vastaus #124 : 15.04.2013, 12:10:35 »
Näyttää siltä että hyvältä näyttää  :P
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #125 : 28.04.2013, 21:14:36 »
Näyttää siltä että hyvältä näyttää  :P

 -H-

En olisi ikinä uskonut että tämä päivä koittaa. Mulla on Volvo jossa on mega ja iso turbo ja se auto lähtee käyntiin.  :)

Kolme viikonloppua etsittiin kadonnutta kipinää. Vihdoinkin tänään se löytyi, ja syynä tuolle oli sytkämoduulin liittimestä katkennu johto. Tuli kokeiltua aika paljon eri ratkaisuja, ennen kun mitattiin tuo moduulin liitin. Kun boxille ei yhdistäny mikään niin otettiin liittimen päältä kumisuoja pois ja kah, yks johdoista jäi heti käteen. Johto kiinni ja kipinä tuli.

Asiassa edettiin laittamalla bensapumpun sulake paikalleen ja sitten alettiin starttaileen. Kyllähän se lupaili, ja totaalisen hanurilleen lupailikin. Ampui imusarjaan ja kipinä tuli väärällä tahdilla. Vikaa koitettiin saada pois jakajaa siirtämällä ja läppäriltä ennakoita muuttamalla. Mutta ei se ei vaan toiminu. Alettiin siinä tupakkia poltteleen ja ihmetteleen. Joku meistä mestareista sai idean että käännetään jakajan akselia 180 astetta. No jakaja irti, akseli puoli kierrosta eri kohtaan ja kaikki paikalleen.

Silloin se tapahtui. Pieni keltanen lintu alko ärjymään luciferin tavoin. Oli siinä tunnelma kohdillaan. Siinä vaiheessa taas unohtu se veren, hien ja hatutuksen määrä. Voi säkki mutta oli hieno hetki.

Säädöthän ny ei oo vielä ihan kohillaan. Täytyy kasata rakkine muuten siihen kuntoon että saa alkaa ajelemaan.

3 viikkoa on nyt siitä kun Tipu tuotiin tallille.

Tähän mennessä tehtyä:

Moottorin vaihto, välijäähdyttimen ja syylarin kiinnikkeen teko, ahtoputkien sovitus, pakoputken teko, turvatankin sovitus, uusien bensalinjojen teko, megan asennus (by: Timo_R), lamppujen kiinnitys, kaikkien apulaitteiden+turbon+pakosarjan+imusarjan asennus, muutamien megan asennuksessa laitettujen hyppyjohtojen korjaus.

Vielä saa parituntia tallilla viettää että Volvo on valmis.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #126 : 28.04.2013, 21:20:11 »
Täähän on sitten ihan selkeesti onnittelujen paikka  *taavih-> O0
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #127 : 28.04.2013, 21:24:13 »
Onnittelut  O0 on se härski  :smitten:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #128 : 26.06.2013, 19:59:12 »
Terve taas!

Motivaatiopuuskaa on taas odoteltu. Eilen se löyty ku pääsi lancia integralen kyytiin.  :) Tänään aamulla sitten tallille hirveellä innolla asentaan käsijarrua. Koitin murjoo jarrulevyä takaa irti, eikä se lähteny millään. Koputin vasaralla koko levyn ympäri ja käänsin ja väänsin mutta ei. Tunnin jälkeen aattelin että antaa paskan olla.Menin hakeen toisen tallin varastoista 740:n Bilstein iskareita ja aloin niitä sovittaan. Ei ollu muuta ihmeempää kun että kiinnitysholkit oli liian pitkät. Ajattelin että eipä se iso homma oo rälläkällä muutamaa milliä niistä pois hioo. Sain sen homman kuntoon niin huomasin että ylemmän lenkin holkin reikä on n.12mm kun sen olis tarvinnu olla 12,5mm. Voi säkkien säkki että meinas rälläkkä lentää lähimpään kuuseen  :tickedoff: Laitoin sitten vanhan iskarin takasin ja aattelin että antaa olla.

Ku siinä sitte hengittelin raikasta ilmaa filtterin läpi, tuli pari kaveria käymään, ja höpistiin niitä näitä ja taisi tunti vierähtää. No eikös sitte vielä äiti soita että vietkö mut Rehakalle (paikallinen MP liike) hakeen pyörää huollosta. Käytiin siellä ja hain samalla 12,7mm poranterän, joka makso 24e, että saan Bilsteinit paikalleen. En kyllä tehny sitä tänään.

Jotain sentään sain tehtyäkin. Tinasin megasta yhden johdon, ja pakkivaloille tein laatikon katkasijalta uudet johdot. Vähän kytkentää vielä. Turvatankki on nyt turvallisesti kiinni turvavöillä, ja akku kiristysliinalla. Paikallisessa kyläbaarissa kahvitellessa tuli puheeks että akku ei saisi olla liinalla kiinni. Mitä sanoo raati, saako?

Joku toinenkin kysymys mulla oli mitä en muista enää. Ehkä huomenna. Hauskaa viettää kesälomaa 28 asteen helteellä viileessä tallissa. Kohta taidan kyllä lähtee viettään sitä mökille, saunan ja järven ääreen. Loppuun vähän kuvasatoa.






Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #129 : 27.06.2013, 09:09:29 »
Mulla ollut monessa Volvossa liinalla akku kii ja yleensä inssi on vaan kehunut kiinnitystä..
Mikä oli kyläraadin perustelu moiselle väitteelle eittei sais?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #130 : 27.06.2013, 17:35:58 »
niin minäkin kyllä vaittäisin että tuo liina on melkein parasta mitä rahalla saa  :D kestävämmäksi minäkin tuota väittäisin kun esim kasipätkässä olevaa muovista läpyskää jolla akku laitetaan kiinni  ;)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #131 : 27.06.2013, 21:10:32 »
Mulla ollut monessa Volvossa liinalla akku kii ja yleensä inssi on vaan kehunut kiinnitystä..
Mikä oli kyläraadin perustelu moiselle väitteelle eittei sais?

Ne usko että sen kiinnityksen tarvii olla "kiinteä" koriin, mitä lie tarkottaa. Ja onhan mulla liinanpäät pulteilla kiinni korissa  ::) Ei kyllä varmaks sanonu nekään.

Mutta hyvä kun saa liinalla olla. Tuskin toi mun tankin turvavyökiinnityskään harmaita hiuksia inssille aiheuttaa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo (Lintu alkaa kuoriutumaan)
« Vastaus #132 : 02.07.2013, 15:16:28 »
Volvosta katos vaihteeks kipinä. Kauheen kiva juttu. Tänä kesänä piti päästä ees vähän ajeleen, mutta Volvo ei nyt ilmeisesti sitten halua lähtee enää ulos, ku on jo kaks vuotta saanu olla sisällä.

No kuitenki jaksoin kerätä itteni ja elän toivossa että vielä tänä kesänä löydetään kipinä siihe.

Kävin eilen purkamassa yhdestä kaverin varaosa 240 sisustaa. Ensi piti tulla sininen sisusta mutta kun tuossa kaverin 240 oli siisti retroruskea sisusta ni päätin oikasta, ja olla haalimatta enempää sinisiä sisustan osia, ja purin ruskean talteen.

Kasaillessani sisustaa huomasin että 242 kori ja 244 lattiamatto ei oikein takaa kohtaa toisiaan. Ku sain takapenkin paikalleen niin sen etureunasta jää kori paistamaan kun matto ei tuu tarpeeks korkeelle, että menis "ovipahvin" alle, tai edes sauman tasalle. No ei voi mitään se on se mikä se on.

Isoin plussa oli hattuhylly, jossa ei ollu kun alkuperäset kaiutin reijät, ja niidenkin päälle oli Volvo sound kaiutin ritilät  :)



Retro retro. Ja sama homma 242 ovipahvien kanssa, saa törkeen näköset kaiutin reijät piiloon.



Ja pikku parantelua joidenki muitten osien kanssa.



Epämääränen sisusta kuva.



Kojetaulussa vielä pientä laittamista.



Ja tajusin että tikka teema alkaa oleen jo aika laaja.

Se on hupparissa.



Rotsissa.



Etulokareissa.



Ja kun löysin nämä jemmasta, niin nyt myös etujalkatilamatoissa.



Huomenna jos ei tarvi vaasaan lähtee, ni mennä tekeen repsikan penkin kiskoon kiinnikkeet Recaron kuppipenkille. Mietin että mitenköhän sen jälkeen pääsee takapenkille mönkiin? No se tuskin tulee oleen mun ongelma, kovin moni ei tän ratin taakse taida päästä.

Ja alko muuten just ny ärsyttään tää kännykkä kuvaaminen. Taidan joku päivä ryöstää morsmaikon kameran ja ottaa yleisesti kuvia autosta.

Syvä anteeksipyyntö kaikille kuvalaadusta, mutta kai tuokin on parempi kun ei mitään...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Apuja megan kanssa?|
« Vastaus #133 : 04.07.2013, 17:45:31 »
Kipinä on taas niin hukassa ku voi olla. Mitattiin tänään poksin liittimen ja moduulin väliltä johdot ja yks piippas niinkun aikasemminki. Akun+ kenkä oli irti ku mitattiin, ja moduulin liittimestä 1,2 ja 4 piippas maihin.

Mitä ny kannattas alkaa ensimmäisenä tutkiin? Koitettiin toista puolaa ja toista moduuliaki. Ideat ja usko alkaa taas loppuun. Ei vaan kohta enää jaksa.

Onneks on tullu uhottua että tätä ei myydä. Jos ei vika kohta selviä, ni vien auton säilöön odottaan ens kevättä. Ei jaksa väkisin koittaa ku ei motivoi.  :-\
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Tipu 242 turbo |Apuja megan kanssa?|
« Vastaus #134 : 04.07.2013, 17:48:38 »
mää en näistä mittää ymmärrä mut onko kaikki johdot kunnolla kiinni jotka menee sinne boksiin?  ???

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

RallyBaron  Samppasport