0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Löytyykö kellään kokemusta hx35superista 2.3koneessa. Turbotekniikka sanoivat vähän tiukaksi tolla 8# pesällä keston suhteen pidemmän päälle 300heppasessa. En ole oikee reseptejäkään löytänyt missä 35supereita olisi ollut. Käytettynä kun ei hx35-hx40 löydy tähän hätään täytyy ehkä odotella
fyysisesti pienempi ku HX35.. eikä ole oikein muutenkaan verrattavissa HX sarjaan.Hintaki on isompi ku HX..
HY35 ainakin 2.0 16v Nissanin koneissa nostaa pakopaineet taivaisiin, ja tehot jää suhteellisen pieniksi.Mitenköhän Volvon b230 mikä tunnetusti haluais vähän isompaa pesää?
Alunperin toi ahdin on suunniteltu dieselkoneeseen isomman turbon aputurboksi. Hullut suomalaiset vaan alko tunkemaan niitä bensakoneisiin. Eipä taida vieläkään holsetin pojat ymmärtää miksi suomeen menee koko varasto. Ja ahdin toimii kyllä monessa koneessa vallan mainiosti.
ilmeisesti joku karvan päältä 300hp nisukka barin ahdoilla ja 1.3 barin pakopaineilla.. ja BMW m42b18 (1.8 neloskone) koneella barin ahdoilla ja 1.7 barin pakopaineilla.
Muumilla (Nissanissa) oli HY35 ja taisi olla 1 barin ahdoilla pakopainetta ~1.3barin luokkaa. Liikaa kuitenkin.Eikä barilla tullut tehoakaan kuin reilu 300hv.Ja eräässä BMW m42b18 (4-syl 1800cc) moottorissa mitattiin 1bar ahdoilla pakopaineet 1,7bar.
Niin tuo HY-sarjahan saattaa olla jopa tarkoitettu johonkin muuhunkin kuin cumminsin virittämiseen.
Oliko tässä HY-sarjan portiton #8 pesä vai portillinen #10 pesä?