Elekma  Autoracing

b230ft turbon valinta

  • 32 Vastauksia
  • 22205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #15 : 14.10.2014, 13:55:44 »
Ei sovellu #12w bensamoottorin jatkoksi kun vain toisessa nielussa on n. 25mm kokoinen hukkaportin läppä joka auttamatta jää heti alamittaiseksi jos haluaa ajaa pienillä ahtopaineilla. Voi sitä läppää koittaa suurentaakin mutta toisen kanavan portittomuus tulee joka tapauksessa vastaan kun konetta kierrättää enemmin ja ahtopaineet karkaa kierrosten noustessa.
12W pesä toimii hyvin cumminsin kaivinkoneissa joista ne yleensä ovat kotoisin.
Korjataan sen verran ettei kukaan ala saivartelemaan: Sopii toki myös bensa/etanolille jos käyttää 2-4bar painetta
Holset siellä lukee..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #16 : 14.10.2014, 14:07:09 »
Soveltuuhan se ulkoisella portilla. Mutta omalla portillaan ei toki käyttöä ole.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #17 : 14.10.2014, 14:24:41 »
Tuossa kysyttiin portillista joten oletin sen myös tulevan käyttöön. Samalla vaivalla laittaa siihen portittomaan kanavaan irtoportin jolloin tuo toimii hienosti kun on kaksi porttia käytössä.
Holset siellä lukee..

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #18 : 26.10.2014, 00:45:49 »
Mites hx35 pelais tuolla moottorilla ja lh2.4 moottorinohjauksella?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #19 : 27.10.2014, 20:30:16 »
Eihän siinä muutakun suuttimet, lastut ja imm vaihtoon ja täyden hyödyn saamiseksi putkisto, pakosarja, cooleri ja joku kireä nokka niin toimii kyllä. Itsellä oli vastaavan kokoinen holsetti 940 turbossa ja kulki ihan mukavasti.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #20 : 28.10.2014, 16:16:49 »
Löytyykö kellään kokemusta hx35superista 2.3koneessa. Turbotekniikka sanoivat vähän tiukaksi tolla 8# pesällä keston suhteen pidemmän päälle 300heppasessa. En ole oikee reseptejäkään löytänyt missä 35supereita olisi ollut. Käytettynä kun ei hx35-hx40 löydy tähän hätään täytyy ehkä odotella :pomo:

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #21 : 29.10.2014, 16:09:21 »
Löytyykö kellään kokemusta hx35superista 2.3koneessa. Turbotekniikka sanoivat vähän tiukaksi tolla 8# pesällä keston suhteen pidemmän päälle 300heppasessa. En ole oikee reseptejäkään löytänyt missä 35supereita olisi ollut. Käytettynä kun ei hx35-hx40 löydy tähän hätään täytyy ehkä odotella :pomo:
8# pesä alkaa tosiaan kuristamaan aika äkkiä. 12# pesä vois olla 300hp kokoonpanoon ihan passeli.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

855_T5R

  • Vieras
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #22 : 19.11.2014, 01:46:37 »
Mulla on itellä Holset HY35W. imu54 pako58. Pakopesä #10 jakamaton nielu sis. hukkaportti. T3 laippa. Hyvä vaihtoehto jos haluaa käyttää vakio pakosarjaa.

Pro Turbolta saa kaikkein edullisimmin. fyysisesti pienempi ku HX35.. eikä ole oikein muutenkaan verrattavissa HX sarjaan.

Hintaki on isompi ku HX..

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #23 : 19.11.2014, 06:09:00 »
fyysisesti pienempi ku HX35.. eikä ole oikein muutenkaan verrattavissa HX sarjaan.

Hintaki on isompi ku HX..

Niin tuo HY-sarjahan saattaa olla jopa tarkoitettu johonkin muuhunkin kuin cumminsin virittämiseen. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #24 : 19.11.2014, 16:44:20 »
HY35 ainakin 2.0 16v Nissanin koneissa nostaa pakopaineet taivaisiin, ja tehot jää suhteellisen pieniksi.

Mitenköhän Volvon b230 mikä tunnetusti haluais vähän isompaa pesää?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

855_T5R

  • Vieras
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #25 : 19.11.2014, 19:02:51 »
HY35 ainakin 2.0 16v Nissanin koneissa nostaa pakopaineet taivaisiin, ja tehot jää suhteellisen pieniksi.

Mitenköhän Volvon b230 mikä tunnetusti haluais vähän isompaa pesää?  :)
Mulla on pakopaineen mittaukseen nippa olemassa pakosarjassa, mutta jäi ajokausi lyhyeksi nii kerenny mittaamaan. Ja hukkaportti on Pro Turbon parantama ei missäänvaiheessa pääse paine karkaamaan.

Mutta luulen et ens kesänä ollaan viisaampia asian suhteen. Ovat kuulema pääseet jollaki skylinen koneella 500hv paremmalle puolelle.

Oma tavote on se 350hv ja jos tulee vähä enemmän nii se on vaan plussaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #26 : 19.11.2014, 20:12:35 »
Mitään mollaamatta kandee lukee vähän yleisesti tuosta HY35... Se on tarkotettu isomman (diesel) holsetin "apu"turboksi. Ja ainoa pesävaihtoehto 8# (v-pand liitos, ei käy muista holsuista pesä). Sillä ei pitkälle päästä...  :(

Lainaus käyttäjältä: dnsf.org
Alunperin toi ahdin on suunniteltu dieselkoneeseen isomman turbon aputurboksi. Hullut suomalaiset vaan alko tunkemaan niitä bensakoneisiin. Eipä taida vieläkään holsetin pojat ymmärtää miksi suomeen menee koko varasto. Ja ahdin toimii kyllä monessa koneessa vallan mainiosti.
Lainaus käyttäjältä: vastaheitto.com
ilmeisesti joku karvan päältä 300hp nisukka barin ahdoilla ja 1.3 barin pakopaineilla.. ja BMW m42b18 (1.8 neloskone) koneella barin ahdoilla ja 1.7 barin pakopaineilla.
Lainaus käyttäjältä: dnsf.org
Muumilla (Nissanissa) oli HY35 ja taisi olla 1 barin ahdoilla pakopainetta ~1.3barin luokkaa. Liikaa kuitenkin.
Eikä barilla tullut tehoakaan kuin reilu 300hv.


Ja eräässä BMW m42b18 (4-syl 1800cc) moottorissa mitattiin 1bar ahdoilla pakopaineet 1,7bar.

Niin tuo HY-sarjahan saattaa olla jopa tarkoitettu johonkin muuhunkin kuin cumminsin virittämiseen. ;)

Vastasit "väärin", Holset on Cumminsin oma merkki... Joten tavalla tai toisella ne on aina Cumminssiin liitettyjä.  :P

Ja EI ole tarkotus mollata mitenkään HY35 valintaa. Ehkä silti tutkisin vielä asiaa, 8# pesä on tosi pieni.  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #27 : 19.11.2014, 20:41:15 »
HY35 ainakin 2.0 16v Nissanin koneissa nostaa pakopaineet taivaisiin, ja tehot jää suhteellisen pieniksi.

Mitenköhän Volvon b230 mikä tunnetusti haluais vähän isompaa pesää?  :)

Oliko tässä HY-sarjan portiton #8 pesä vai portillinen #10 pesä?
Holset siellä lukee..

855_T5R

  • Vieras
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #28 : 19.11.2014, 20:51:28 »
Mörkö cumminssin aputurbo? 5.9l cumminssista tuttu kampe. Näin iisalmen turbohuolto osasi valaista asiaa. Mulla on #10 portillisella sinkku pesällä.

Pakopainetta varmasti on.. ens keväänä kesällä sekin vasta selviää..

Olisko jollaki muillakin faktaa pakopaineista?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b230ft turbon valinta
« Vastaus #29 : 19.11.2014, 20:53:16 »
Oliko tässä HY-sarjan portiton #8 pesä vai portillinen #10 pesä?

Kaikkia HY35 mitä oon pyöritelly sisältänyt hukkiksen. #10 pesä siis, ei kasi sori.  :-[

http://www.myholsetturbo.com/manuals/HY35W.pdf

Suomessa myyty HY35:na myös HX32 ahdinta...

HX32 on ilman hukkista ja 8cm pesällä.

http://www.myholsetturbo.com/manuals/HX30_32_35_40.pdf

ps. Korjatkaa jos olen väärässä  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat