Autodiagnoosi  Carcom Oy

Veksin siniset talvikalsarit MURHAAVA ALAVÄÄNTÖ RIKKOI VAIHTEISTON

  • 94 Vastauksia
  • 33086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #45 : 07.02.2015, 15:15:57 »
Olikos jossain ohje EZK sytkäennakoiden muuttamiseen?
FAQ osiosta löytyy! ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #46 : 07.02.2015, 15:21:03 »
Samaa olin kirjoittamassa, mutta en millään löytänyt sitä FAQista? Löytyy myös täältä:
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=HOWTO%3A%20EZK%20Selector%20Pins

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #47 : 07.02.2015, 19:35:55 »
Onko joka lanka pakko sotkea tähän samaan paskaan.. Eikö se riitä että tästä väännetään tuolla mikanin projussa?  ???

Mitä tulee itse kysymykseen niin itse kai kokeilisin v nokkaa.
Kun on tarpeeksi katkeroitunut eikä sitä saa enää orggis topicissa purkaa niin onhan se.

V on ainakin koojetin kaverina huikean laaja-alasesti vetävä, toistaiseksi ainoa ajamani 8v vakio vinokone jolla rajoitin tulee "yllättäen" katkasemaan menon, ja silti jaksaa nurkissa mennä hienosti 1500rpm.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #48 : 07.02.2015, 20:19:02 »
FAQ osiosta löytyy! ;)

Kiitti!
Näyttää monimutkaiselta operaatiolta ???
Jäi aikoinaan elektroniikka asentajan opinnot kesken kun tartuin kolvia väärästä päästä ja SE OLI KUUMA
-Onneksi tuossa lähistöllä on autosähköasentaja joka saa tulla tekemään tarvittavat muutokset
Tämmöisen koneen pitää toimia vakio tai 3 astetta aikaistetuilla ennakoilla
Jos ei toimi niin laitetaan rajumpaa nokkaa

V on ainakin koojetin kaverina huikean laaja-alasesti vetävä, toistaiseksi ainoa ajamani 8v vakio vinokone jolla rajoitin tulee "yllättäen" katkasemaan menon, ja silti jaksaa nurkissa mennä hienosti 1500rpm.

Totta.
Jos oiken jaksan muistaa niin minulla oli 2006 ajossa 744 B200ET ja purussa 744 B230E
B200ET veti niukasti pidemmän korren suurempien max teho ja vääntö lukemiensa ansiosta
B230E mylläsi tunnottomasti läpi kierrosalueen. Mutkaisella tiellä tämä olisi ehkä ollut nopeampi...

V-nokka kokeilua odotan kyllä vesi kielellä
Ajoituksella saa vetoalueen pelattua kohdilleen
Olisi aika maistuvaa tehdä vapari vinokone joka toimii alueella 1000-6000rpm
Nämä koneet on kuitenkin suunniteltu 70-luvun alussa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #49 : 08.02.2015, 20:17:56 »
Porailin nokkapyörään kolme ennakkoa lisäävää reikää



Menetelmä oli näinkin tieteellinen:



Apuakselin pyörä nokkapyörän päälle ja pora pyörimään
Aikaistukset ovat 1/3 hammasta, puoli hammasta ja 2/3 hammasta
Johtuen menetelmän epätarkkuudesta reiät ovat ihan mitä sattuu
Kokeilemalla selviää. Eiköhän joku reikä tuo toivottuja tuloksia
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #50 : 14.02.2015, 17:57:30 »
Itellahenkilö toi irtomakeisia



Hätävarjelun liioittelua?
-Ehkä
Kannen vaihdon yhteydessä uusin jakopään ja kannentiivisteen
Kustannukset nousee lähemmäs 200e
Jos alkoholisoitumisella säästää 2e/100km niin hinta on hankittu 10 000 km jälkeen
Pitkä tie...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #51 : 14.05.2015, 19:11:23 »
Kesä tuli ja polttoaineen hinta nousi. Aika alkoholisoitua (myös auton)
-Mittasin puristuspaineet: vajaat 12 bar joka pytyssä. Ihan hyvin D-nokalla
-Vaihdoin noin 250cc suuttimet
-Polttoaineena pelkkä E85
Ajettu 100km. Ei anna vika koodia. Toimii vähintään yhtä hyvin kuin bensalla
Tiedän että ihan LH ei ole nyt ihan optimi setupeilla mutta tarpeeksi lähellä
Jos kulutus pysyy alle 13L niin olen tyytyväinen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #52 : 14.05.2015, 20:23:00 »
Jos kulutus pysyy alle 13L niin olen tyytyväinen
Oma ritsa mennyt sellaista 14,7l kulutusta. Turbon sumut ja A-nokka. LH on tietysti vanhempi 2.2, muta sillä tuskin suurta merkitystä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #53 : 14.05.2015, 21:37:21 »
Oma ritsa mennyt sellaista 14,7l kulutusta. Turbon sumut ja A-nokka. LH on tietysti vanhempi 2.2, muta sillä tuskin suurta merkitystä.

Jos vaparin kulutus rupeaa lähentelemään 15 litraa niin joudun ajamaan Camarolla kaikki ajot säätö syistä ;D
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #54 : 16.05.2015, 19:54:33 »
Ekat 200km ja kulutus 11,5 sekalaisessa totuttelu ajossa
+Ihan kohtuullista?
Tänään ajettu 300km lisää ja huomaa kuinka fueltrimmit alkaa hieroutua kohdilleen
Toimii niin hyvin kuin 80-luvun bensapuolimoottorin voisi kuvitella toimivan
Huomenna uusi kulutus laskelma
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Muoviämpäri
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #55 : 16.05.2015, 23:24:14 »
Mulla oli viime kesän miitin reissun kulutus 14.4l/100km olikohan ajettu yhteensä 440km matkaa ja radalla. Täällä kaupungissa taas nousee kulutus päälle 17l/100km. Tosin saa kyllä kenkääkin  :P Ja tietenkin viritetty ahdettu vie enemmän :)

B200f varustetun ysi vei talvella 8½-9l/100km, oisin kyl tyytyväinen jos sais etanoli vaparin viemään 12-13l/100km

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #56 : 21.05.2015, 17:46:06 »
Maadoitin sytkäpurkin pinnit 18 ja 19
Näin sain sytytystä aikaistettua 3 astetta
+Kyllä, keskialueen veto parani huomattavasti havaittavasti
Alakierroksilla ennakkoa on ehkä liikaakin, yläkierroksilla ei koskaan ketään ole ollutkaan kotona
Vakio sytkäkarttahan on suunniteltu M tai L- nokalliseen bensiini moottoriin jossa on katalysaattori
Tässä autossa ei ole mitään noista. Kartta vaatisi säätämistä...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #57 : 22.05.2015, 17:56:09 »
Kävin isolla kirkolla 8)
Kyllä, Veksi goes Jyväskylä

Jyväskyä, savuinen, sumuinen kaupunki
autoilija ei tunne edes vastaantulijaa
kaikilla on kiire, harva täällä Volvoilee
käsivaihteiston tangot repivät ja nykivät vaihteita
jotka poukkoilevat kuin saalis kalat sumpussa
kaikilla on kiire ei minnekkään


Tuolla ruuhkaisessa keski-suomessa törmäsin uuteen ongelmaan
Lämmöt nousee.
Asensin sähköflektin:



Flektin ohjaus tulee suoraan LH diaknostiikalta
Amigalla voi säädellä haluamansa pyörimis nopeudet ja kytkeytymiset

Saa kommentoida

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #58 : 22.05.2015, 18:05:03 »
Hyvän näköistä touhua  O0
Oisko sulla mahdollisuutta tehdä noita flektin kannakkeita enemmänkin? Mun ja kaverin 240:n vois kans laittaa sähköflektin, mutta kannakkeet aiheuttaa pään vaivaivaa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Veksin siniset talvikalsarit LH 2.4 ja E85
« Vastaus #59 : 22.05.2015, 18:06:55 »
Ainut että semmonen vaarahan tuossa taitaa olla että menee imusarja jäähän kun ilma vaihtuu niin vikkelään konehuoneessa, oothan ottanut sen sitten huomioon?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo