Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70-dieselversiot: 2,0D > D3

  • 3 Vastauksia
  • 3511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
V70-dieselversiot: 2,0D > D3
« : 15.10.2014, 01:09:08 »
Kävin vasta nyt miettimään että kuinkas näiden diesel-versioiden evoluutio kulkikaan miedompien diesel-pannujen osalta (2,4D ja D5 on selviä tapauksia minulle)?

Mutta mutta, ensin tuli tämä PSA 2,0D, joka siis itsellänikin on. Sitten 2010 2,0D korvattiin nimellä D3. Mutta mikäs tuo pannu oikein oli? Oliko se 2-litrainen vai downgreidattu 2,4D? Eikös ne uudet 2-litraiset 5-pyttyiset tulleet vasta 2013? Nyt olen vähän sekaisin näiden kanssa...

Ja mikäs se 1,6-litrainen diesel on? Oliko alusta alkaen kyseessä Volvon kone vaiko mikä?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: V70-dieselversiot: 2,0D > D3
« Vastaus #1 : 15.10.2014, 07:46:49 »
D3 mallimerkintä taisi tulla 2011 vuosimalliin, jos en ihan väärin muista. Silloin vaihtui PSA 2-litrainen 4 sylinterinen Volvon 2-litraiseen 5 pyttyiseen. Samalla vaihtui myös automaatillisessa versiossa laatikko kaksoiskytkin mallista perinteiseen malliin.

1.6 litrainen on aina ollut PSA / Ford sukua.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70-dieselversiot: 2,0D > D3
« Vastaus #2 : 15.10.2014, 13:37:28 »
D3 on 2.4D litraisesta viisipyttyisestä iskunpituutta lyhentämällä muutettu 2.0 litraiseksi viisipyttyiseksi. Siitä on kaksi tehoversiota, 163/400 ja 136/350. 

Uusi D4 on nelipyttyinen 2.0 litrainen. Keväällä siitä on tulossa 150 hv D3 versio.

1.6D on mikälie...

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: V70-dieselversiot: 2,0D > D3
« Vastaus #3 : 15.10.2014, 13:55:13 »
Siitä on kaksi tehoversiota, 163/400 ja 136/350. 

OK, eli nuo on siis käytännössä yksi ja sama moottori? Onko joku verrannut tutkivalla asenteella PSA:n 2,0D:tä ja 136hp D3:sta keskenään? Millainen luonne-ero niissä on käytännössä? Veikkaan että 5-pyttyinen D3 on varmaan vähän nöyrempi alle 1500rpm kierroksilla, jossa PSA on täysin död.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo