Moro!
Lueskelin topikkia läpi, mutta en kyllä löytänyt omaan tarkoitukseeni sopivaa ratkaisua.
Kerrotaan nyt vähän oman 240 porrasperän käyttötarkoituksesta. Eli olisi tarkoitus ensi talvena ajaa jäärataa, ja sinne pitäisi vähän jäykemmäksi saada tuota. (Mielessä kävi sellainen ratkaisu, että jos vakiojousia lyhentämällä saisi väliaikaiseksi jäykemmäksi ja myöhemmin satsaa enemmän). Sen jälkeen pitäisi auto laittaa kadulle harrasteautoksi.
Topikista löytyi sellaista sillisalaattia kaikista mahdollisista vaihtoehdoista, että tämän lukiopojan pää meni kyllä niin pyörälle että melkein alkoi huimaamaan. Tarkoituksena olisi saada tosiaan matalemmaksi ja ajettavammaksi tuota alustaa. Yhden vaihtoehdon bongasin tuolta joltain sivulta mikä tuntui fiksulta. Taisi olla niin, että eteen V6/Dieselin jouset ja taakse farkun vahvemmat jouset ja sitten korkeapainekaasut. Kaikki siis mallia motonet. Mitkä iskarit sitten eteen?
Ja korkeudesta en osaa sanoa mitään tiettyä, mutta bamsen volvo on suhteellisen hyvänkorkunen omaan silmään. Eli jos ostaisin eteen lyhennetyt GTS-iskarit, niin paljon noista V6/D:n jousista voisi ottaa pois, jotta ajettavuus olisi vielä hyvä ja nokka tippuisi kohtuullisesti. Siis siten, että jouset ei pyörisi tai irtoisi kupeistaan. Sama kysymys koskien takapäätä. Toimisiko tuo kombo kohtuullisena budjettialustana?
Tavoitteen toteuttaminen on melko mahdoton. Matala, hyvä ja halpa. Mutta toimiiko tuollainen setti kohtuullisesti normi katupelleilyssä ja mutka-ajossa? Myös satunnainen jääratailu olisi mielessä. Suunnitelmana olisi auto turbottaa sitten kun ylimääräinen touhutonni siihen liikenee. Eli myös 200-250hp tehotavoitetta silmällä pitäen, olisiko tuo alusta kohtuullinen.
Kiitokset jo etukäteen!
