Puuhastelin vielä tässä illalla irtonaisten virtalukon pohjien kanssa.
Työn alla oli GLE:n romulaatikossa ollut virtalukon pohja, ja toinen 940:stä peräisin oleva virtalukonpohja.
Otetaan ensin tuo jälkimmäinen.
Sisällä oli vielä tehtaan jäljiltä rasvat, ja kaikki uuden veroisessa kunnossa.
Ainoa vika, minkä löysin, oli että mekanismin muovisessa keskitapissa oli välystä. Olivat sitä pitävät muoviset kynnet löystyneet.
Selittäisi sen, että 1. ja 2. asennon välissä ei ollut kunnolla tuntumaa.
Tuon laitoin takaisin kasaan.
Ensinnä mainittu virtalukon pohja oli sitten ollut GLE:ssä jossain vaiheessa kiinni, ja se sai putsauksen ja voitelun.
Lisäksi GLE:n mukana tuli vielä yksi virtalukonpohja, jonka kerrottiin olevan ehjä.
En ole noita yllämainittuja virtalukon pohjia nyt kokeillut, koska molemmissa autoissa on tällä hetkellä kiinni toimivat.
Ei siitä varmaan haittaakaan ole, jos virtalukon pohjia on 3 kpl varalla.
EDIT. Oli varmaan GLE:n "takasumuvalo peikko" hypännyt aamulla myös The Möhköön, koska siinäkään ei toiminut takasumari.

Farkun tapauksessa kyseessä oli kuitenkin vain pahainen kosketushäiriö.
Vielä en ole päässyt puusta pitkään Möhkön bensakiskon schrader venttiilin kanssa, mutta ensi viikolla soittelen uudestaan
Volvolle, jos saisi tällä kertaa tietoa. Nimittäin tuolle venttiilille ei löydy omaa varaosanumeroa.
Onko vetokoukun pistoke alkuperäinen, valettu pohja?
Silloin se kannattaa vaihtaa.
Maadoitus vika jos jarru- ja perävalot vilkkuu vilkun tahtiin.
Taitaa se olla alkuperäinen pistoke, tai ainakin vanha italian valmiste.
Ajattelin sen kuitenkin vaihtaa, ja nuo rosvoliitin kytkennät nyt aina epäilyttävät, niin mene ja tiedä, vaikka johdotukset näyttäisivätkin hyviltä.