Sain tänään aikaiseksi vaihtaa jakohihnan ja kiristimen.
Kampiakselin etustefan vaihdoin myös, kun se oli vuotanut niin kuin epäilin:

Hommaan tuli tietenkin heti alkumetreillä vastusta, kun purin jakopään muovit pois, ja avasin sitten jakohihnasarja paketin, jonka olin ostanut pari kuukautta takaperin, niin paketissa on vääränprofiilinen hihna.
Jakohihnasarja on ostettu silloin Motonetista rekisterinumeron perusteella, ja tottakai sain sen 92 -> hihnasarjan, joka on pyöreähampainen,
ja autohan on kasattu suunnilleen 10/1991 (venttiilikansi on valettu 19/09/1991).
Onko sitten ollut Göränismi tai mikä, kun Möhkössä on se vanhempi litteähampainen hihna (enkä tätä muistanut, kun viimeksi vaihdoin hihnan 2,5 vuotta sitten).
Tai sitten on juuri siinä rajalla mallivuoden vaihtumisen kanssa...
Nyt kyllä sitten ihan kirjoitin huoltovihkoon lisähuomiona litteähampainen hihna, että muistaa seuraavalla kerralla.
Ei siinä mitään, vaan kauhean vituksen saattelema lähteä hakemaan oikean mallista jakohihnaa, kun paikallisessa Motonetissa oli yksi hyllyssä.
Continentalin hihnan sain onneksi. Edellinenkin oli Continental, ja vaikka hihnan vaihtoväli meni vähän pitkäksi (viimeksi 313 tkm, ja nyt arviolta 420 tkm), niin hihna oli vähän kovettunut, muttei ollut halkeillut mistään.
Ehkä ihan hyvä kun oli väärä hihna sarjassa (Gates), kun olen kuullut ja nähnyt juttuja, että Gatesin jakopääosissa on nykyään aika paljon laatuvaihteluita.
Kiristin siitä sarjasta meni kuitenkin käyttöön, niin ei mennyt ihan hukkaan.
Jakopään muovit voisi uudet hommata, kun edellisen hihnanvaihdon yhteydessä yritin niitä jo korjailla, ja tällä kertaa jätin ylämuovin pois, kun siitä on 2 kiinnitys reikää murtunut, enkä nähnyt järkeä laittaa yhdellä kiinni, ja jättää siihen räpättämään...
---------------------------------------
Suunnittelin tässä myös vuotta 2016 sen verran, että polttoainepuolta voisi päivitellä.
- Joku oikea RE85 pumppu (esim. AEM E85 320Lph)
- Isommat suuttimet (esim. B230FT:n Bosch 0 280 150 804)
Jos noiden tuotto on 312cc ja Bendix Reginan vakiosuuttimien tuotto 192, eli erotukseksi saadaan
Periaatteessa pitäisi siis löytää bolt-on suuttimet joiden tuotto on 250 - 290cc.
Lisäksi pitäisi olla vielä sopivat ohmiarvot, kun vakio Siemens Dekat ovat
14,2 Ohm, ja nuo turbon olisivat 2,2 Ohm, niin ei pelittäisi ainakaan pitkään ilman etuvastuksia...
Tosin löysin yhdet
melkein lupaavat suuttimet: Ford Racing #24 (Bosch 0 280 150 947), joiden virtaus on noin 260cc @ 2,7 BAR ja
14,3 Ohm.
Ideana tässä olisi siis se, että pääsisi luopumaan tuosta muutossarjasta.
Tosin lastuja kun ei Bendixiin saa, niin edelleen ongelma on talvikäynnistykset, joka tuntuu muutossarjankin kanssa olevan aika nihkeää.
Lisää voimaakin olisi kiva saada, koska ei mopolla mahdottomia.
Venttiilikannen muokkaus on tottakai se keino millä niitä hevosia lähdettäisiin metsästämään, kun tämä on ainakin vielä tarkoitus pitää vaparina.
Mutta tosiaan en ole vielä ajatusta pidemmälle päässyt tässä asiassa, niin voi tulla muutoksia suunnitelmiin, mutta tuossa nyt ainakin olisi jotain tavoiteltavaa.