Hieman hiljaiseloa pitänyt tämä projekti.
Inspiroiduin tänään vuoden ja 4 kk:n jälkeen kokeilemaan lähteekö katiska käyntiin.
Lähti se...

Tankki on melkein puolillaan seisomisajan ikäistä RE85:sta.
Syy miksi jäi silloin seisomaan on se, että laturi lopetti lataamisen, ja vika ei korjaantunut laturin vaihdolla tai johtojen tutkimisella.
En kokenut korjaamisen olevan kiirreellinen, kun oli kuitenkin 245:n käytössä.
Tosiaan kun auto halusi lähteä käyntiin, niin meinasin että annan käydä niin kauan kuin akussa on virtaa.
Kun moottori oli lämmennyt, niin annoin hetken koneelle kierroksi.
Vilkaisin kabiinissa olevaa volttimittari, niin se alkoi näyttää 13,5 - 14 Voltin lukemia.
Kipaisin hakemaan yleismittarin, ja totta tosiaan sehän latasi akkua.
Annoin sitten olla vielä käynnissä, että akku latautuu.
Sammutin auton, ja ajattelin ottaa videota tilanteesta:

Tuossa videon lopussa näkyykin, että sitten alkoi temppuilemaan; kierrokset jäivät tyhjäkäynnillä leijumaan noin 1500 rpm.
En tiedä onko asioilla yhteyttä, mutta silloin myös lopetti lataamisen.
Mahdollisesti melkein 1,5 vuoden seisominen nurmikolla ei tee hyvää auton sähköjärjestelmille...

Lisäksi talvella ilmestyi yksi "vika" lisää:
