Tänään jaksoin selvitellä hieman lisää Möhkön pientä pätkimistä.
Ensimmäiseksi tuli mieleen YKK-anturi, kun sitä en ollut vielä tutkinut tarkemmin.
GLE sai luopua omastaan (YKK-anturista). GLE:hen on noin vuosi sitten edellisen omistajan toimesta, uusittu kaikki sytkäpuolen osat.
Kuvassa vanha vs. "uusi":

Noin vuosi sitten katsoin viimeksi tarkemmin Möhkön YKK-anturin johdinta, ja silloin tuli budjetti ratkaisuna laitettua hieman sähköteippiä kuorta pitämään. Ei ollut pysynyt, ja nyt löytyi vaihteistokopan päältä 10 cm pätkä irronnutta suojakuorta.

Ylläri pylläri, ei vaikuttanut siihen pätkimiseen yhtään tuo anturin vaihto.
Tosin mutuna sanoisin, että käynnistyy nyt hieman paremmin.
Vikakoodit nollasin tuon jälkeen tuli noin 40 km ajoa, niin diagnostiikka kertoi 2-3-2, joka oli jo ennen sitä.
Eli Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos tyhjäkäynnillä. Käytännössä tuo vikakoodi ei kuitenkaan kerro muuta, että
jossain vaiheessa on seos viturallaan.
Lambda on kuitenkin varmasti ehjä (mittasin viikonloppuna, ja tyhjäkäynnillä jännite on 0,48 - 1V).
Kotiin tullessa katsoin imupuolen, jos sieltä vähän falskaisi, mutta ei.
Ainoa minkä huomasin, oli että imuputken toinen kiinnitin oli irti ilmansuodattimen kopasta, mutta se ei vaikuttanut asiaan.
Mitään en ole vielä pois sulkenut YKK-anturia lukuunottamatta.
Seuraavaksi täytyy kokeilla ottaa GLE:stä tulpanjohdot, ja kokeilla vaikuttaako.
Tässä kuussa ei anna budjetti periksi laittaa tulpanjohtoja + tulppia uusiksi, niin kokeilen ensin ottaa uudemmat johdot toisesta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GLE:stä puheenollen, niin eilen (23. maaliskuuta) laitoin sen käyntiin ja ajelin pihassa.
3 viikkoa seisoi, mutta rokkasi taas ilman mitään vikaa. Möhköllä piti antaa GLE:n akkuun virtaa 10 min. (akku oli jo ostaessa huono), niin sitten 5 sek. startti ja "käyntiin palmun alta".
Ensiksi annoin tyhjäkäynnillä lämmetä 15 min. Liikkeellelähtö nurmikolta vaati lankut takapyörien alle, mutta sitten mentiin.
Bensaa oli mittarin mukaan vartti käynnistyksen aikaan, ja tankkipumppu ei elonmerkkejä näytä (ellei sitten ole hiljaista mallia).
Pääpumppu ei enää huuda. Tankin aukosta kuuntelin, niin siellä ei pumppu pyöri, mutta imuääni kuuluu, kun bensaa imetään moottoriin.
Enivei, kun muutamista eri lähteistä lukenut/kuullut, että jos LH:ssä on tankkipumppu pois pelistä, ja bensaa alle 1/2 tankkia, niin käynnistyy huonosti.
Mutta hyvin toimi kuitenkin. En sen enempää tuota käsittele kun kuulopuheita / muiden kokemuksi.
Itsellä kun tuo GLE on ensimmäinen LH, ja 4 vuotta omistanut Bendix Regina ohjauksella olevan.
Tänään otin myös virtalukon pohjan GLE:stä Möhköön, koska rupesi oireilemaan reilu puolisen vuotta sitten huoltamani virtalukon pohja Möhkössä.
Nyt puuttuu siis GLE:stä virtalukon pohja ja YKK-anturi.
Yksi käytetty YKK-anturi löytyy, ja virtalukon pohjia kaikkiaan nyt irtonaisina 4 kpl (3 kpl 740, ja 1 kpl 940).
Eiköhän noista saa tehtyä niin, että pystyy käynnistelemään/liikuteltua.
Kauheasti ei kyllä tule GLE:n leimalle laitto lähiaikoina edistymään, kun rahatilanne on ollut jo hetken aikaa työttömyyden takia huono.

Taas pidempi viesti, mutta päivittelen, kun saa edistystä jonkun asian suhteen.