Proturbo  Autodiagnoosi

V50 käynnistys ja turbo ongelma

• 3 Vastauksia
  • 2114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kahvaedellä

• De Luxe
  • *
  • V70 2010 D5 zummum
V50 käynnistys ja turbo ongelma
« : 11.11.2014, 13:07:37 »
Eli vain, kun auto on moottorilämmin, ei lähde käyntiin ekalla. Sammuu heti hyrähdyksen jälkeen.
Kerran jäänyt siitä käyntiin ja käy tosi epätasaisesti, sammutin ja starttasin uudestaan ni kävi normaalisti. Sammuu siis 99.9% aina. Vain kerran jäänyt käyntiin noin.

Sit se turbo. Matka-ajossa, moottorijarrutuksen tai rivakamman kiihdytyksen yhteydessä putoaa turbo pois pelistä, autosta tulee ns nuhapumppu. Jos sammutan vauhdissa ja starttaan uudestaan on turbo taas pelissä.

Näyttöön ei syty palamaan mitään "vikavaloja"

Menossa nyt perjantaina luetuttamaan vikakoodit, auto ollut mulla vasta reilun viikon.
kyseessä siis 2.0d vm. 2007 ajettu 218tkm. Ostettu liikkeestä. Huoltokirja on ok.

Onko jollain ollut vastaavia ongelmia ja mistä johtui?
Tottakai autossa on myyjän moottori ja voimansiirtotakuuta, myyjäliike itse ehdotti vikakoodien lukua.
Mutta kyselenpä nyt täälläkin.

Kiitos vastauksista.
The truth is in here

Poissa akema

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 käynnistys ja turbo ongelma
« Vastaus #1 : 11.11.2014, 14:12:30 »
Ensimmäinen ongelma SSS (Start-Shudder-Stall) korjaantuu softapäivityksellä.
Toiseen ongelmaan joko FPS tai TCV / molemmat vaihtoon.

Nämä oman kokemuksen pohjalta, muilla voi olla vielä parempia vinkkejä.

EDIT: ...ja näköjään kysyjällä olikin dieseli, ittellä bensakrematorio joten nämä ohjeet ei sitten välttis käykkään...
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014, 14:25:13 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Paikalla volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #2 : 12.11.2014, 20:22:07 »
Eli vain, kun auto on moottorilämmin, ei lähde käyntiin ekalla. Sammuu heti hyrähdyksen jälkeen.
Kerran jäänyt siitä käyntiin ja käy tosi epätasaisesti, sammutin ja starttasin uudestaan ni kävi normaalisti. Sammuu siis 99.9% aina. Vain kerran jäänyt käyntiin noin.

Sit se turbo. Matka-ajossa, moottorijarrutuksen tai rivakamman kiihdytyksen yhteydessä putoaa turbo pois pelistä, autosta tulee ns nuhapumppu. Jos sammutan vauhdissa ja starttaan uudestaan on turbo taas pelissä.

Näyttöön ei syty palamaan mitään "vikavaloja"

Menossa nyt perjantaina luetuttamaan vikakoodit, auto ollut mulla vasta reilun viikon.
kyseessä siis 2.0d vm. 2007 ajettu 218tkm. Ostettu liikkeestä. Huoltokirja on ok.

Onko jollain ollut vastaavia ongelmia ja mistä johtui?
Tottakai autossa on myyjän moottori ja voimansiirtotakuuta, myyjäliike itse ehdotti vikakoodien lukua.
Mutta kyselenpä nyt täälläkin.

Kiitos vastauksista.

Aivan oikein, aluksi vikakoodien luku. Mistä ei 99% varmuudella selviä käynnistymisen syytä, mutta puutumisen syy todennäköisesti löytyy, veikkaan DPF:ää jos sellainen löytyy tai EGR, nuo kun ovat tuon mallin tyyppivika. Käynnistysongelma on hyvinkin tyypillinen, kaasuläppä (kutsutaan myös sammutusläpäksi, pyörreläpäksi) on liian tiukka putkeen eli putsaus ja itse olen hionut hieman siitä läpästä pois niin ei takerru runkoon enää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kahvaedellä

• De Luxe
  • *
  • V70 2010 D5 zummum
« Vastaus #3 : 12.12.2014, 17:21:06 »
Päivitetääs..

Eli meni turbo uusiksi, siivekkeistä puuttui paloja.
Autoliike maksoi viulut. Nyt on kunnossa
käynnistyykin nyt laakista.

Kiitos vastauksista.
The truth is in here

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron