Carwist  Race.fi

8v muutos 16v Turbo

  • 114 Vastauksia
  • 96527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #15 : 22.03.2011, 22:38:06 »
Kiitti, tämä selvä! :)
Tarjonta noista tuntuu vaan olevan aika heikkoa joten taitaa kuitenkin mennä tilaushommiksi...  :P

Jos löytäis piirrustukset tohon jostain vois koittaa lankasahauttaa tollaisia jokusen, kuten Lentävämatto....

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #16 : 23.03.2011, 00:11:26 »
Jos löytäis piirrustukset tohon jostain vois koittaa lankasahauttaa tollaisia jokusen, kuten Lentävämatto....

Ehdin jo tilata KL:stä...  ::)
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #17 : 05.04.2011, 12:18:24 »
Mites ne kansipultit? Joku puhui että kolme pulttia olisivat pituudeltaan lyhyempiä?

Saako arppilaisia? KL:llä olis mutta ilmeisesti loppu.
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #18 : 05.04.2011, 22:50:41 »
Mites ne kansipultit? Joku puhui että kolme pulttia olisivat pituudeltaan lyhyempiä?

Saako arppilaisia? KL:llä olis mutta ilmeisesti loppu.

Tänään tuli paketti, tuossa kuva KL:n 12:9 satsista. Hintaa tuli 110,80 euroa, mikä on alle puolet ARPpeihin verrattuna. ARP:n pinnapulteissa on se hyvä puoli että ne saa kirittyä paikoilleen kuusiokoloavaimella, näissä ei oo kuusiokololle reikää. Nämä 12:9 on kuitenkin ruotsissa valmistettu, joten luulis olevan riittävän vahvat... ::)

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #19 : 06.04.2011, 02:21:06 »
Tänään tuli paketti, tuossa kuva KL:n 12:9 satsista. Hintaa tuli 110,80 euroa, mikä on alle puolet ARPpeihin verrattuna. ARP:n pinnapulteissa on se hyvä puoli että ne saa kirittyä paikoilleen kuusiokoloavaimella, näissä ei oo kuusiokololle reikää. Nämä 12:9 on kuitenkin ruotsissa valmistettu, joten luulis olevan riittävän vahvat... ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Viittisitkö ihan piruttain mittailla pituudet noista pulteista  ::)
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #20 : 06.04.2011, 07:10:04 »
Vois noita kovia pinnapultteja saaha vielä vähän edullisemmin jos kerta on tavan 12.9 lujuuksista. Käy pultteja myyvästä kaupasta hakemassa ko. lujuuksista kierretankoa ja pätkii sopia pätkiä... Ei kyllä oo hajuakaan mitä tuommonen kova kierretanko maksaa???
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #21 : 06.04.2011, 07:46:51 »
Mä luulen ettei kierretanko ole aivan sama asia kuin pinnapultti  :(
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #22 : 06.04.2011, 11:01:02 »
Näyttää vaan tuosta kuvasta et tuo pinnapultin kierteetön osa olis hinpun ohkasempi kun kierreosa... olisko samassa mitassa kun kierteenpohja???
Ketjukin on yhtä vahva kuin heikoin lenkkinsä joten pultti tavarassa pultti on niin vahva kun on sen ohuin kohta??? (kierteenpohja)

Ei tietenkään pidä mennä tekemään mistään normi räkä kierretangosta niitä kannenpultteja, se kierretangon materiaali on se ratkaseva juttu...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #23 : 06.04.2011, 11:40:57 »
Mikä vika vakio 16v pulteissa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7268
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #24 : 06.04.2011, 12:17:19 »
Mikä vika vakio 16v pulteissa?

Ketjun otsikko on 8v muutos 16v niin usealle voi tulla eteen tämä pulttien hankinta. Miksi ei ostaisi samalla pinnapultteja, kun ne pitää kuitenkin hankkia. Vakioillakin varmasti pärjää hyvinkin pitkälle.

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #25 : 07.04.2011, 00:42:01 »
Ketjun otsikko on 8v muutos 16v niin usealle voi tulla eteen tämä pulttien hankinta. Miksi ei ostaisi samalla pinnapultteja, kun ne pitää kuitenkin hankkia. Vakioillakin varmasti pärjää hyvinkin pitkälle.

Juuri näin. Ei oo paha sijottaa 200e kannenpultteihin jotka sitten myös kestävät. Harvoin myyjä hiffaa laittaa orkkispultit mukaan. Mites Juha kun jossain aikasemmassa viestissä puhuit cossun arppilaisista vai muistanko väärin? Sama pituus, paitsi kolme?
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7268
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #26 : 07.04.2011, 10:25:47 »
Mites Juha kun jossain aikasemmassa viestissä puhuit cossun arppilaisista vai muistanko väärin? Sama pituus, paitsi kolme?

Cossun pulttisarjassa on samat kierteet ja kolmelle pitää tosiaan tehdä holkki, kun Volvon kannessa on nuo kolme pulttia lyhyemmät. Volvon kanteen mahtuu nuo pitkät ihan ok kaikkiin paikkoihin. Holkin voi tehdä periaatteessa vaikka männäntapista.

Poissa _Mikko_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #27 : 09.11.2011, 21:55:14 »
Tervehdys. Vähän aiheesta poiketen, mutta kansi asiaa.. Eli perus vapari 240-> muutos 16v vapariksi? Mitäs tähän sanoo laki?

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #28 : 09.11.2011, 22:12:38 »
Tervehdys. Vähän aiheesta poiketen, mutta kansi asiaa.. Eli perus vapari 240-> muutos 16v vapariksi? Mitäs tähän sanoo laki?

Ei mitään. Ei muuta kuin muutoskatsastamaan.

Poissa VT86

  • Hallituksen jäsen
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2009
  • Accidental Motorsport
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #29 : 10.11.2011, 10:16:32 »
Ei mitään. Ei muuta kuin muutoskatsastamaan.

rinnastetaan moottorin vaihtoon ==> muutoskatsastus. En tiedä miten tilanne muuttuu jos kyseessä on vähäpäästöinen auto, mutta veikkaisin siinä tapauksessa että olisi nostettava jostain vähäpäästöisestä 16 tappisesta koko moottoripaketti keulille.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR

Miksi? - Koska voin!

 

Proturbo  Autodiagnoosi