Moi,
Mites toi nokkien ajoitus?
Kun hihnan lepatusta hillitsemään ja jakokoppien sovittelua helpottamaan laitoin alkuperäisen ohjainrullan paikkaan pienen n.29mm. rillan,niin sen myötä jako heittää nyt nokilla n.puolihammasta(eli jotain n.10 kampuran astetta) kun alapyörä on merkissään

Käsitykseni ja kokemuksieni mukaan,jos jättää molemmat nokat myöhälleen vetoalue siirtyy yleensä ylemmäs ja taas aikaiselleen alemmas

.
Mitä aikoinaan Fiatin TC koneitten(vaparina) kanssa pulasin niin overlapin lisääminen(imua aiemmalleen ja pakoa myöhälleen) vakionokilla taas toi selkeesti puhtia lisää,varsinkin vetoalueen alapäähän,n.puoli hammasta imu aikaisellaan ja pako myöhällään toimi hiton hyvin.
Mutta ahdetussa taas tuosta overlapin lisäämisestä taitaa tulla haittaa yläkierroksilla,ainakin jos pakopaineet nousee?
Ei ole nääs säädettäviä pyöriä,niin mikä nyt olis hyvä kompromissi?

Nokathan on siis ihan 234f vakiot..