Futurez  Kulkukoira

V70 Cdi -03 lisäsin 5 puuttuvaa sulaketta ja vikatila KUVIA ****RATKAISTU****

• 4 Vastauksia
  • 2568 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Pistin 5 puutuvaa sulaketta paikoilleen ja auto meni vikatilaan. Saakelin puusilmä, en muista mitkä laiton.
Olen niitä koittanut nyppiä irti, ei vaikutusta. Osaako joku neuvoa mikä on ylimääräinen sulake?
Volvo V70 -03 Cdi

« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 22:26:27 kirjoittanut jartuo »
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Itse itselleni vastaten. Välillä remppa on ihmeellistä.
Eihän se vika noissa sulakkeissa ollut. Vaihdoin samalla ylös ja alas uudet moottorin kumityynyt.
Ylhäällä olin heilauttanut 5pytyn pistoketta joka oli ihan kivikova liittimen vierestä.
Johdot oli mennyt yhteen ja siitä vikatila. Huomenna puran kaikkien suuttimien johdotukset ja katson onko siellä muita tikittäviä pommeja?

Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Pyssy

• Grand Luxe
  • **
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Ei puuttuvan sulakkeen lisääminen aiheuta vikakoodia.  Sulakkeen kanssa ja ilman voi tulla eri vikakoodit, esim:
- sulakkeen kanssa "ABS vasemman etupyörän nopeustieto virheellinen"
- Ilman sulaketta "ABS järjestelmävika"

Jos autossa alun perinkään ei ole ollut esim. sumuvaloja, ei puuttuvan sumuvalojen sulakkeen lisääminen aiheuta yhtään mitään.  Voi olla, että sulake pysyy huonosti paikoillaan, kun on pelkät raot sulakekotelon muovissa, mutta ei kontakteja.  Joskus voi jonkin lisälaitteen asennus olla täysin valmis, käyttökatkaisinta, sulaketta ja itse laitetta lukuunottamatta.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Onko Volvossa miten yleistä noiden johtojen kovettuminen?
Tuo sulake homma oli itsellekkin ihan ihmetys. Tosin eihän se vikatila niistä johtunutkaan. Onneksi sain kaverilta lainaksi Vidan.
Psytyykö Vidalla testaamaan ardic lämmittimen toimintaa?
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Kuoma

• Grand Luxe
  • **
  • V70 - Herrgårdsvagn
Oman kokemuksen perusteella johtojen kovettuminen ja katkeilu on tasapuolisesti jokaisen automerkin kohtalo, kunhan ikää tulee riittävästi. Lisäksi kuuma konehuone nopeuttaa prosessia  >:(
Volvo - Ihanan kallista...

Proturbo  Autodiagnoosi